Gjest Stwo Skrevet 6. juni 2021 #21 Skrevet 6. juni 2021 Det er tragisk! For ikke å snakke om disse forferdelige vindmøllene som popper opp som ugress i sårbare naturområder, også laget av mineraler utvinnet fra naturen, som "nødvendige' for å skape 'grønn' energi til batterifabrikkene. Det grønne skiftet er tidenes største løgn.
Labido Skrevet 6. juni 2021 #22 Skrevet 6. juni 2021 Stwo skrev (2 timer siden): Det bildet her er av en kobbergruve i Chile. On topic: Politikken har alltid vært gjennomsyret av dobbeltmoral og individer som lurer seg selv til å tro at "the end justifies the means". Dette er da ikke et nytt fenomen som startet pp 60 tallet. 2
Gjest Stwo Skrevet 6. juni 2021 #23 Skrevet 6. juni 2021 Bummelong skrev (2 timer siden): Er derfor noen ser på det som ren svindel. Hvis miljøaktivister hadde faktisk brydd seg. Så skulle de gjort krav på elektroniske selskap av å gjøre det enkelt å bytte ut batteri. Men er lettere å slappe en "GRØNN ØKO TELEFON" på den, som ikke engang har knapper men bare touch som jeg hater. Fxtec Pro 1 er en telefon jeg har lyst på i fremtiden. Men så langt er det bare Nokia som gidder å ha den funksjonen av at du kan åpne, å bytte batteri. Det er ikke slik at politikere bare kan 'gjøre krav på' private næringsdrivende som Nokia?
Bummelong Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #24 Skrevet 6. juni 2021 Stwo skrev (6 minutter siden): Det er ikke slik at politikere bare kan 'gjøre krav på' private næringsdrivende som Nokia? Jeg sa positive ting om Nokia, Nokia lar deg faktisk skifte ut batteri. Du mener vel heller typiske touch telefoner? Der det er umulig å skifte batteri osv.
Gjest Stwo Skrevet 6. juni 2021 #25 Skrevet 6. juni 2021 Bummelong skrev (6 minutter siden): Jeg sa positive ting om Nokia, Nokia lar deg faktisk skifte ut batteri. Du mener vel heller typiske touch telefoner? Der det er umulig å skifte batteri osv. Ja, iphone f.eks eller Samsung. Politikerne har ikke kontroll på dem. Skal kjøpe Nokia neste gang jeg trenger ny mobil.
Tøddel Skrevet 6. juni 2021 #26 Skrevet 6. juni 2021 Det er en glede talentløse mennesker pleier å ha, for å veie opp for manglene sine. 1
Bummelong Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #27 Skrevet 6. juni 2021 Stwo skrev (1 minutt siden): Ja, iphone f.eks eller Samsung. Politikerne har ikke kontroll på dem. Skal kjøpe Nokia neste gang jeg trenger ny mobil. Jeg kjøpte Nokia Classic kun fordi jeg var så lei av Touch Only. Angrer ikke, og vil aldri igjen få en telefon der du må touche på vær jalla ting.
PeeWee Skrevet 6. juni 2021 #28 Skrevet 6. juni 2021 Synes dette blir litt kjedelig i lengden. I generasjon etter generasjon er det et vist antall menn som har disse meningene i en viss alder. De kommer på nettet og tror de er unike og har egne meninger, mens faktum er at folk på deres alder har forpestet offentlige debattforum på internett med samme type innlegg siden slutten av nittitallet. 2
Lurium Skrevet 6. juni 2021 #29 Skrevet 6. juni 2021 PeeWee skrev (5 minutter siden): Synes dette blir litt kjedelig i lengden. I generasjon etter generasjon er det et vist antall menn som har disse meningene i en viss alder. De kommer på nettet og tror de er unike og har egne meninger, mens faktum er at folk på deres alder har forpestet offentlige debattforum på internett med samme type innlegg siden slutten av nittitallet. Som 50 åring med god formue og sikker jobb tenker jeg av og til at det hadde vært greit om de fikk det som de ville... Fjern all velferd, alle arbeidsrettigheter, og privatiser alt staten tilbyr nå. I tillegg kan de borgerlige fortsette med internasjonal konkurranseutsetting, slik at vi kan senke lønnskostnadene. Snart lever majoriteten av den norske befolkningen på spekesild og flatbrød igjen :-) 1
Capt. Obvious Skrevet 6. juni 2021 #30 Skrevet 6. juni 2021 PeeWee skrev (29 minutter siden): Synes dette blir litt kjedelig i lengden. I generasjon etter generasjon er det et vist antall menn som har disse meningene i en viss alder. De kommer på nettet og tror de er unike og har egne meninger, mens faktum er at folk på deres alder har forpestet offentlige debattforum på internett med samme type innlegg siden slutten av nittitallet. Enig i det. Samtidig kan det jo være greit at man ikke lar det gå så langt som at man går tom for andres penger. Stem derfor ikke på partier som Rødt og SV. 2
PeeWee Skrevet 6. juni 2021 #31 Skrevet 6. juni 2021 Capt. Obvious skrev (2 timer siden): Enig i det. Samtidig kan det jo være greit at man ikke lar det gå så langt som at man går tom for andres penger. Stem derfor ikke på partier som Rødt og SV. Finnes for all del tilsvarende å venstresiden, men de tar det ut andre steder enn internett forum. Det jeg reagerer på er forsåvidt ikke selve grunnideologien i seg selv, men det at de skal være så grusomt "edgy" og provoserende. De er nemlig ikke klar over at hva som er provoserende og uvant i den virkelige verden er velkjent på internett fora. 1
Nicathv Skrevet 6. juni 2021 #32 Skrevet 6. juni 2021 Bummelong skrev (På 5.6.2021 den 15.02): Eller velger du å ikke forstå det Kort sagt: Liberale i 60 tallet lærte at det å stjele og manipulere var helt ok. Folk på 50 tallet som hadde tradisjonelle verdier syntest at å stjele eller lyve var galt. Bare det at du bruker "liberale" og "sosialister" som synonymer viser at du har null peiling på noe av det de snakker om. 1
jabx Skrevet 7. juni 2021 #33 Skrevet 7. juni 2021 Stwo skrev (På 6.6.2021 den 9.45): Når det kommer til batteriene; det materialet som trengs for å lage disse batteriene utvinnes også av naturen og fører til massive inngrep. Og som du skriver blir alt enda verre når de lages uten holdbarhet. Dette stemmer ikke i det hele tatt. Utvinningen av materialer til batterier medfører mikroskopiske skader sammenlignet med de ekstreme skadene ojeutvinningen har påført varden. Hver eneste dag ødelegges hele økosystem av oljeutslipp.
jabx Skrevet 7. juni 2021 #34 Skrevet 7. juni 2021 Bummelong skrev (På 5.6.2021 den 14.53): Jeg hørte litt på Thomas Sowell, som mente at grunnen til så mye kriminalitet på 60 tallet i USA. Var fordi tradisjonelle roller som at "Stjeling er galt eller å lyve" ble erstattet for manipulasjon og stjeling. Som du ser mye av Amerikansk media på 60 tallet ble påvirket av sosialister. Og et parti system for liberalt media utviklet seg mer og mer pga det. Det er jo ingen som er mer tjuvradder enn folk på høyresiden da.
jabx Skrevet 7. juni 2021 #35 Skrevet 7. juni 2021 Bummelong skrev (På 5.6.2021 den 15.02): Kort sagt: Liberale i 60 tallet lærte at det å stjele og manipulere var helt ok. Folk på 50 tallet som hadde tradisjonelle verdier syntest at å stjele eller lyve var galt. De løy og stjal som ravner på 50-tallet, så hva snakker du om?
jabx Skrevet 7. juni 2021 #36 Skrevet 7. juni 2021 Bummelong skrev (På 5.6.2021 den 20.49): Det jeg ikke skjønner er. Hvorfor kan de bare ikke fokusere på å ikke forsøple naturen? Og det at biler skal ha batterier som kan eksplodere. Innebygget batteri har en tendens å eksplodere noen år over tid. Så alt dette gjør, er å tvinge kjøpern å oppdatere sine kjøp hele tiden "altså å kjøpe nye enheter om batteriet er vanskelig å ta ut". Det å kjøpe og kaste ting i dass, hvordan det hjelper miljøet vil jeg aldri forstå? Nei, batterier i biler har ingen tendens til å eksplodere. Det er langt lavere rate av brann i elbiler enn i fossilbiler. Elbiler varer mye lengre enn fossilbiler.
jabx Skrevet 7. juni 2021 #37 Skrevet 7. juni 2021 Labido skrev (På 6.6.2021 den 11.58): Det bildet her er av en kobbergruve i Chile. Kunnskap er visst ikke akkurat det som kjennetegner høyreekstremister 😂
Bummelong Skrevet 7. juni 2021 Forfatter #38 Skrevet 7. juni 2021 (endret) jabx skrev (11 minutter siden): Nei, batterier i biler har ingen tendens til å eksplodere. Det er langt lavere rate av brann i elbiler enn i fossilbiler. Elbiler varer mye lengre enn fossilbiler. Batterier i telefoner eller ting eksploderer om de har vært der for lenge. Stoler 100% ikke på miljøfolk som sier dette er trygt. Høres mer ut som et salgstriks bare for å kjøpe nytt og nytt, og dermed kaste alt i søpla og øker mer forurensning osv. PSP blant annet har hatt eksplosive batterier https://gamerant.com/psp-batteries-exploding/ Skulle heller brukt energien på å formidle mindre forsøpling enn dette Dette burde vært maskotten til Miljøparti de grønne. Captain Planet. Mindre forsøpling, en bedre verden Endret 7. juni 2021 av Bummelong
jabx Skrevet 8. juni 2021 #39 Skrevet 8. juni 2021 Bummelong skrev (18 timer siden): Batterier i telefoner eller ting eksploderer om de har vært der for lenge. Stoler 100% ikke på miljøfolk som sier dette er trygt. Høres mer ut som et salgstriks bare for å kjøpe nytt og nytt, og dermed kaste alt i søpla og øker mer forurensning osv. PSP blant annet har hatt eksplosive batterier https://gamerant.com/psp-batteries-exploding/ Skulle heller brukt energien på å formidle mindre forsøpling enn dette Dette burde vært maskotten til Miljøparti de grønne. Captain Planet. Mindre forsøpling, en bedre verden Herregud, batterier i telefoner og batterier i biler er ikke det samme. Som sagt, det er langt lavere rate av brann i elbiler enn i fossilbiler.
Bummelong Skrevet 8. juni 2021 Forfatter #40 Skrevet 8. juni 2021 (endret) jabx skrev (2 minutter siden): Herregud, batterier i telefoner og batterier i biler er ikke det samme. Som sagt, det er langt lavere rate av brann i elbiler enn i fossilbiler. Jeg har hørt at elsparkesykkel har begynt å brenne. Er du sikker på det https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/elsparkesykkelen-kan-vaere-en-brannbombe Endret 8. juni 2021 av Bummelong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå