Gå til innhold

Er manipulasjon og stjeling en moralsk glede av sosialister, sosiologer og venstre folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte litt på Thomas Sowell, som mente at grunnen til så mye kriminalitet på 60 tallet i USA. Var fordi tradisjonelle roller som at "Stjeling er galt eller å lyve" ble erstattet for manipulasjon og stjeling. Som du ser mye av Amerikansk media på 60 tallet ble påvirket av sosialister. Og et parti system for liberalt media utviklet seg mer og mer pga det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stwo skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke spørsmålet.

Eller velger du å ikke forstå det :)

Kort sagt: Liberale i 60 tallet lærte at det å stjele og manipulere var helt ok.

Folk på 50 tallet som hadde tradisjonelle verdier syntest at å stjele eller lyve var galt.

• Liker 1
Skrevet

Høres søkt ut at noen lærte atvå stjele og manipulere var var ok. Når det er sagt har de på 'toppen' manipulert og stjålet i all tid så ikke noe nytt fenomen.

Skrevet (endret)
Stwo skrev (4 minutter siden):

Høres søkt ut at noen lærte atvå stjele og manipulere var var ok. Når det er sagt har de på 'toppen' manipulert og stjålet i all tid så ikke noe nytt fenomen.

Spørs på personen. Venstre folk tror 100% på det. Det er forskjellen, deres kultur har ikke moralsk bevisthet og bare tror hundre prosent at å være uærlig og manipulativ er veien å gå

Hvis du vil ha bevis. Kommunister dreper 100 millioner folk oftest. Nazister dreper 6 millioner. Og alikevel selger de den samme løgnen hele tiden

Endret av Bummelong
  • Liker 1
Skrevet

Okei, hvis du tror det. Jeg seg vel litt mer på det som et valg mellom pest eller kolera.  Synes høyre og venste blir likere og likere

Skrevet
Stwo skrev (1 minutt siden):

Okei, hvis du tror det. Jeg seg vel litt mer på det som et valg mellom pest eller kolera.  Synes høyre og venste blir likere og likere

Sier du det når høyre gjør seg rikere også :)

Danmark er bra modell. Er bare politiske modellen til Norge og Sverige er sykt dårlig bare, for mye sosiologer og legemonopol på arbeidsmarkedet. Men ikke noe arbeid til noe annet.

Danmark har arbeidsoppmuntring og arbeidsmarked som ikke går ut på kun å bli sosiolog eller lege osv.

• Liker 2
Skrevet
Bummelong skrev (5 minutter siden):

Spørs på personen. Venstre folk tror 100% på det. Det er forskjellen, deres kultur har ikke moralsk bevisthet og bare tror hundre prosent at å være uærlig og manipulativ er veien å gå

Hvis du vil ha bevis. Kommunister dreper 100 millioner folk oftest. Nazister dreper 6 millioner. Og alikevel selger de den samme løgnen hele tiden

😂🤣

• Liker 2
Skrevet
Bummelong skrev (3 minutter siden):

Sier du det når høyre gjør seg rikere også :)

Danmark er bra modell. Er bare politiske modellen til Norge og Sverige er sykt dårlig bare, for mye sosiologer og legemonopol på arbeidsmarkedet. Men ikke noe arbeid til noe annet.

Danmark har arbeidsoppmuntring og arbeidsmarked som ikke går ut på kun å bli sosiolog eller lege osv.

Gjør seg rikere?

Nei, det som gjør Høyre litt verre er at de er villig til å rasere natur og dyreliv for å tjene penger, i tillegg til å bygge ut strandsone osv.

Skrevet (endret)
Stwo skrev (8 minutter siden):

Gjør seg rikere?

Nei, det som gjør Høyre litt verre er at de er villig til å rasere natur og dyreliv for å tjene penger, i tillegg til å bygge ut strandsone osv.

Ja. Gjør seg rikere. Det er det jeg mener. De selger ut selskaper til utenlandske unorske selskap. Hvis du enda stemmer høyre så er du sannsynligvis en Bergenser der de ikke hjelper noen i det området men later som at alt er bra med fascaden.

Sosial Demokrati er vel nærmeste av politisk parti som er greit. Selv om jeg kunne ønske jeg kunne laget dette partiet. Mitt ideele parti

Endret av Bummelong
Skrevet

Stemmer definitivt ikke Høyre nei😅

Skrevet

Sosialistister og sosiologer er vel ikke det samme? 

Det ene er folk som støtter en ideologi, det andre en yrkesgruppe. Ikke det samme i det hele tatt. Det er selvfølgelig mulig for en sosiolog å være sosialistist, men ikke nødvendigvis. Erna Solberg er da vel også utdannet innen sosiologi. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
stan skrev (1 time siden):

Sosialistister og sosiologer er vel ikke det samme? 

Det ene er folk som støtter en ideologi, det andre en yrkesgruppe. Ikke det samme i det hele tatt. Det er selvfølgelig mulig for en sosiolog å være sosialistist, men ikke nødvendigvis. Erna Solberg er da vel også utdannet innen sosiologi. 

Liberale tankemønster påvirker alle partier i Norge. Det er sosialisme i alle nordmenn som jobber, fordi det er umulig å finne jobb uten det. De vil ikke hyre folk som ikke tenker som en alminnelig liberal.

Vesten i seg selv har et parti system, det liberale

Endret av Bummelong
Skrevet

Trur det er null forskjell på venster og høyre akuratt her.

Skrevet
4 hours ago, Stwo said:

Gjør seg rikere?

Venstresiden vil rasere naturen også, så lenge det er for "grønn energi" som vindmøller i sårbar norsk natur. Bruker en ordet "grønn" eller "grønt" så får de tunellsyn.

• Liker 1
Skrevet (endret)
ops2 skrev (1 time siden):

Venstresiden vil rasere naturen også, så lenge det er for "grønn energi" som vindmøller i sårbar norsk natur. Bruker en ordet "grønn" eller "grønt" så får de tunellsyn.

Det jeg ikke skjønner er. Hvorfor kan de bare ikke fokusere på å ikke forsøple naturen? Og det at biler skal ha batterier som kan eksplodere. Innebygget batteri har en tendens å eksplodere noen år over tid. Så alt dette gjør, er å tvinge kjøpern å oppdatere sine kjøp hele tiden "altså å kjøpe nye enheter om batteriet er vanskelig å ta ut". Det å kjøpe og kaste ting i dass, hvordan det hjelper miljøet vil jeg aldri forstå?

Endret av Bummelong
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Ligger nok for høyt for meg denne diskusjonen. Jeg er bare en vanlig arbeider som følger lover og regler og fått diplom og 40-års nål fra LO

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
Bummelong skrev (12 timer siden):

Det jeg ikke skjønner er. Hvorfor kan de bare ikke fokusere på å ikke forsøple naturen? Og det at biler skal ha batterier som kan eksplodere. Innebygget batteri har en tendens å eksplodere noen år over tid. Så alt dette gjør, er å tvinge kjøpern å oppdatere sine kjøp hele tiden "altså å kjøpe nye enheter om batteriet er vanskelig å ta ut". Det å kjøpe og kaste ting i dass, hvordan det hjelper miljøet vil jeg aldri forstå?

Fordi vi ødelegger naturmangfoldet om vi fortsetter å bygge ned natur og utrydde/fortrenge dyre-og planteliv. Vi ødelegger vårt eget økosystem, alt henger sammen i naturen. Vi trenger et fungerende økosystem fo overleve.

Når det kommer til batteriene; det materialet som trengs for å lage disse batteriene utvinnes også av naturen og fører til massive inngrep. Og som du skriver blir alt enda verre når de lages uten holdbarhet.

Skrevet (endret)
Stwo skrev (4 minutter siden):

Fordi vi ødelegger naturmangfoldet om vi fortsetter å bygge ned natur og utrydde/fortrenge dyre-og planteliv. Vi ødelegger vårt eget økosystem, alt henger sammen i naturen. Vi trenger et fungerende økosystem fo overleve.

Når det kommer til batteriene; det materialet som trengs for å lage disse batteriene utvinnes også av naturen og fører til massive inngrep. Og som du skriver blir alt enda verre når de lages uten holdbarhet.

Er derfor noen ser på det som ren svindel. Hvis miljøaktivister hadde faktisk brydd seg. Så skulle de gjort krav på elektroniske selskap av å gjøre det enkelt å bytte ut batteri. Men er lettere å slappe en "GRØNN ØKO TELEFON" på den, som ikke engang har knapper men bare touch som jeg hater.

Fxtec Pro 1 er en telefon jeg har lyst på i fremtiden. Men så langt er det bare Nokia som gidder å ha den funksjonen av at du kan åpne, å bytte batteri.

Endret av Bummelong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...