Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ble egentlig resultatet for oss som jobber i KS? Jeg leter og leter, men finner ikke svaret. 

Anonymkode: 3c3ab...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjetter på at det blir slik som LO forhandlet frem for helsefagarbeidere.

13127F02-C9CC-4910-BFC6-DA04E4EEA447.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke avgjort enda. Men sannsynligvis blir det 2.8, slik de andre fikk. 

Noe som altså er 0.3 prosentpoeng under forventa prisstigning. (Ssb endra prognose i går fra 2.7 til 3.1%..)

Så det blir reallønnsnedgang i år også. 

Anonymkode: 78adb...711

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Noe som altså er 0.3 prosentpoeng under forventa prisstigning. (Ssb endra prognose i går fra 2.7 til 3.1%..)

Har du noen link til det?

Anonymkode: 2ccaa...b9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På tide. For en overbetalt og slitsom gjeng.

Anonymkode: 2ea15...249

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Wawli said:

Gjetter på at det blir slik som LO forhandlet frem for helsefagarbeidere.

13127F02-C9CC-4910-BFC6-DA04E4EEA447.jpeg

Dæven. Dette var bra lønn for å undervise grunnskole pensum + 3 måneder fri hvert år 

Anonymkode: 3a72e...2e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dæven. Dette var bra lønn for å undervise grunnskole pensum + 3 måneder fri hvert år 

Mannen min er lektor med opptrykk. Under koronaåret har han sikkert jobbet 45-50 timer i uka. Han har IKKE fri alle ferier, men retter lange norskprøver som tar 15-20 min per prøve (3 klasse vgs). Eneste ordentlige ferien han har, som ja er lang er sommerferien. Jeg tror lærer er et veldig veldig slitsomt yrke. 

Anonymkode: 7ed3d...97b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

På tide. For en overbetalt og slitsom gjeng.

Hva synes du lærere og sykepleiere skal tjene når du mener de er overbetalt? Og mener du at sykepleiere og lærere skal få lavere lønn fordi du synes de av en eller annen grunn er slitsomme og at du dermed ønsker å straffe dem? Samfunnet klarer seg ikke uten lærere og sykepleiere, så hvorfor er de slitsomme bare fordi de sier fra om at lønna ikke er bra nok ift deres ansvarsområde og hvor mye de jobber? 

Jeg lurer virkelig på hvilken utdannelse og jobb slike som deg har som har så lite forståelse for behovet vi har for sykepleiere og lærere i samfunnet vårt.

Anonymkode: bf77a...7d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mannen min er lektor med opptrykk. Under koronaåret har han sikkert jobbet 45-50 timer i uka. Han har IKKE fri alle ferier, men retter lange norskprøver som tar 15-20 min per prøve (3 klasse vgs). Eneste ordentlige ferien han har, som ja er lang er sommerferien. Jeg tror lærer er et veldig veldig slitsomt yrke. 

Er da mange som jobber opptil 50 timer i uka som får langt mindre enn dette, og som i tillegg sliter ut kroppen sin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva synes du lærere og sykepleiere skal tjene når du mener de er overbetalt?

Synes de kan tjene akkurat det samme som alle andre som jobber hardt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er norsklektor, som din mann, og jeg lever det samme rettelivet. De ekstra ukene i sommerferien har jeg jobbet inn innen oktober. Men det er mange som tydeligvis ikke har forstått hva avspasering er. Jeg klager aldri på venninnene mine når de avspaserer resten av året i andre yrker, eller får overtidsbetalt. 

Anonymkode: 1be6a...917

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da mange som jobber opptil 50 timer i uka som får langt mindre enn dette, og som i tillegg sliter ut kroppen sin.

Men har disse syv års universitetsutdannelse,  som for eksempel jeg har som lektor med opprykk? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes de kan tjene akkurat det samme som alle andre som jobber hardt.

Hva tjener alle andre som jobber hardt mener du?

Anonymkode: bf77a...7d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er norsklektor, som din mann, og jeg lever det samme rettelivet. De ekstra ukene i sommerferien har jeg jobbet inn innen oktober. Men det er mange som tydeligvis ikke har forstått hva avspasering er. Jeg klager aldri på venninnene mine når de avspaserer resten av året i andre yrker, eller får overtidsbetalt. 

Jeg blir også målløs over hvor krevende mange av elevene er. Krever utsettelser og sender sms døgnet rundt. Han sier "lærer er ikke lærer lenger, men ett service yrke". All ære til dere lærere. Jeg hadde ikke orket.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...