Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen her har krabbet en liten stund og behersker det godt. I det siste har hun begynt å reise seg opp på alle fire. Dette går stort sett også fint, men noen ganger har hodet truffet gulvet, men hun har alltid delvis klart å ta seg for med armene. I dag smalt derimot pannen rett i gulvet så jeg hørte det. Hun begynte umiddelbart å gråte og sluttet ikke med én gang, slik hun vanligvis gjør når jeg løfter henne. Det tok kanskje 1 minutt å få slutt på gråten. Etterpå virker hun som seg selv; aktiv, ler og smiler. Men det får meg likevel til å tenke på hvor trygt det er å la henne holde på på gulvet selv. Jeg ser henne alltid, men har ikke alltid pleid å være så nærme at jeg rekker å ta i mot hvis hun faller brått.

Hva gjør dere andre? Sitter dere konstant oppi babyen eller lar dere dem falle? Hvor går i så fall grensen deres for hvor mye fall som er "greit"?

Anonymkode: 466fa...36f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De faller, sånn er det bare. Tenk hvor mye barnet vil falle å slå seg når det blir større du. knall og fall lærer dem balanse og risikovurdering 

Anonymkode: de115...b62

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon her, baby har også begynt å reise seg opp langs møbler og det er nesten umulig å forhindre fall selv om vi er rett ved siden av. Dunker hodet av og til også😔 Vi følger stort sett med hele tiden og løper etter når hun reiser seg/er nær møbler med spisse kanter. Har treningsmatter under de typiske stedene hun faller. 

Har også en krabbehjelm på henne av og til, men det er lite populært😂 men om hun ikke hylskriker/prøver å få den av så får hun styre litt rundt på egenhånd mens vi slapper av i sofaen😅 lar henne ikke gå i andre rom uten at vi følger med.

Anonymkode: 57ea2...4e7

• Liker 1
Skrevet

Nope, med en 3 åring i tillegg går ikke det. 

Her om dagen resulterte det i kutt i panna og 3 sting sydd på legevakta(hun er nå 1 år). Sånt skjer. Babyer tryner og slår seg. Som regel går det helt fint, men noen ganger trengs litt legehjelp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår lille begynte å reise seg etter møbler når han var 7 mnd, og da var gan veldig ustø. Nå er han helt «gærn» og klatrer på alt hele tiden. Jeg flyr etter han, og passer på at han ikke skader seg. Han er straks 8 mnd og jeg vet det er en periode som går over.

Anonymkode: c5c43...f3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Samme situasjon her, baby har også begynt å reise seg opp langs møbler og det er nesten umulig å forhindre fall selv om vi er rett ved siden av. Dunker hodet av og til også😔 Vi følger stort sett med hele tiden og løper etter når hun reiser seg/er nær møbler med spisse kanter. Har treningsmatter under de typiske stedene hun faller. 

Har også en krabbehjelm på henne av og til, men det er lite populært😂 men om hun ikke hylskriker/prøver å få den av så får hun styre litt rundt på egenhånd mens vi slapper av i sofaen😅 lar henne ikke gå i andre rom uten at vi følger med.

Anonymkode: 57ea2...4e7

KRABBEHJELM?!!

Anonymkode: bf307...f3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

KRABBEHJELM?!!

Da får man en unge som slår på seg hjerneskade med en gang hjelmen legges på hylla, fordi de ikke har lært at det er vondt å slå hue 

Anonymkode: 10104...32d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

KRABBEHJELM?!!

Dette er så klart troll.

Anonymkode: 10850...dcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De må få falle og slå seg litt for å lære å gå og å lære å være forsiktig :) Pass på å dekke til de skarpeste kantene bare :)

Anonymkode: 037c3...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun blir fort flinkere i løpet av noen uker. Jeg hadde passet ekstra godt på frem til balansen blir litt bedre. De lærer ikke av å falle og slå seg når de er så små og de skjønner ikke at de må være forsiktige.

Anonymkode: 93115...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...