Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

OK, litt cheesy overskrift, men la gå..

Jeg legger merke til at her inne er det svært mange som setter menn i fokus for sin egen tilværelse.

De bruker enorme mengder tid og energi på å forklare menn ting. En mann kommer inn i en tråd, forteller om et problem, og kvinner går av hengslene i forsøk på å forklare hvordan han skal leve. Eller gir menn oppmerksomhet i form av krangel og kjeft. Eller de henvender seg til menn og spør menn om hva de liker, hva de skal gjøre, hvordan de skal gå frem. Eller de forteller om vennskap med den ene eller den andre mannen, gjerne et vennskap som alle vi andre lett ser at ikke er et vennskap i normal forstand, men en mann som henger på og helst vil noe mer.

Uansett, poenget er at de er opptatt av menn, non stop, og klarer tilsynelatende ikke rive seg løs fra menn, menns perspektiv, menns velferd, alt som har med menn å gjøre. 

Så er det mange tråder hvor kvinner ikke fikser forhold til menn. Vet ikke om dette er de samme kvinnene, men det er ofte de samme problemene;

De klarer ikke rive seg løs fra tanken om at menn er verdens sentrum, og skal ha alt fokus.

De griper inn og gjør ting for menn - diller, duller, rydder, vasker, ordner, styrer, tar alt ansvar for barn, alt ansvar for romantikk, alt initiativ etc - og ender opp som mamma i forholdet.

De setter ikke grenser for seg selv, de sier ikke nei, de river seg ikke løs.

Slik jeg ser det, finnes det bare én kur mot dette;

Bruk mer tid sammen med kvinner.

Ha denne tiden som standard for hvordan du vil ha det i et forhold. Spør kvinner om de samme tingene som du før ville spurt menn. Ha kvinner som idol og forbilde i ditt liv. Klarer ikke en mann å oppføre seg like bra som din venninne, nei, da kan du med største enkelhet si farvel.

La menn gli forbi som skyer på himmelen. Ikke la de ta fra deg hele fokuset og alt du eier og har. En mann er ikke verdt noen ting for deg, i utgangspunktet. Ikke før han viser deg like stor godhet og ansvar som hva din venninne viser deg, bør du se opp fra det du driver på med. 

Anonymkode: d055f...0de

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt cheesy overskrift ja:P Men det var vel den som lokket.. 

Uansett jeg tror du har rett, på en måte.. For oss heterofile kvinner så spiller det jo en rolle hva en mann måtte tenke, vi vil jo helst appelere til menn.. Men jeg ser stor forskjell på mine medsøstre som aldri har opplevd gode kvinnevenner og de som har det. F.eks når vi i min gjeng går på byen "passer vi litt på hverandre" kanskje mer som tidlig voksen enn nå (fordi det trengtes mer), og vi sente en melding når vi kom hjem etter ent drosjetur. Mens de som ofte er interessert i å tekkes menn ofte ikke har denne innstillingen.. De sklei fra hverandre på byen og det var helt greit.. Å ha gode, solide kvinne venner er alfa og omega for meg i livet mitt.

Gode kvinnevenner er alfa og omega i forhold til mange ting tror jeg. Ofte hører jeg fra kvinner "kvinner er kvinner verst", eller "jeg har bare guttevenner for kvinner er så jævlige", og jeg føler nok at de er de selv som ofte lager det til slik for seg selv og at det på en eller annen merkelig måte skal skape respekt.. Det gjør det nok ikke hos de fleste, og får motsatt virkning.  I denne verden bør en forholde seg greit til både kvinner og menn, men det er noe med å ha styrken til å stå oppreist for seg selv og andre kvinner!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tar feil i at kvinner og menn ikke kan være venner. 

Anonymkode: 0a989...634

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (12 minutter siden):

Ofte hører jeg fra kvinner "kvinner er kvinner verst", eller "jeg har bare guttevenner for kvinner er så jævlige", og jeg føler nok at de er de selv som ofte lager det til slik for seg selv og at det på en eller annen merkelig måte skal skape respekt.. Det gjør det nok ikke hos de fleste, og får motsatt virkning. 

Svært godt poeng!

Jeg er en av de som har dårlige opplevelser med kvinner og som på mange måter kjenner meg igjen i denne holdningen - fra tidligere år. Jeg var guttejente. 

Det er på mange måter enklere å forholde seg til menn. De snakker rett fra levra, driver ikke med intriger, etc.

Samtidig, skal jeg være helt ærlig, så spiller det at jeg er kvinne, inn på at det er enklere med menn. De gir meg større slækk, fordi de hele tiden har et håp som ikke kvinner har. Kanskje ikke om sex, men om å få pleiet sitt ego av en (relativt) pen kvinne.

Og ofte vil et slikt vennskap føre til at jeg bruker mye mer tid på å hjelpe en mann, enn jeg ville brukt på å hjelpe en kvinne. Samt at det gjorde det mer vanskelig og kronglete å få til romantiske relasjoner. Og, som du sier, man får ingen respekt av det. 

Det å bruke tid på kvinner og ha kvinnelige relasjoner og idoler, gjorde det enklere for meg. Det var en bøyg å komme over, men det var verdt det.

Kan kanskje oppsummere det slik;

Vennskap med menn er fristende fordi det initielt gir større avkastning til en lavere pris. Mens på sikt vil det ikke lønne seg, fordi det er dårligere kvalitet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du tar feil i at kvinner og menn ikke kan være venner. 

Rent formelt kan selvfølgelig menn og kvinner være venner.

Poenget mitt er at dette vil lønne seg for menn, og tape seg for kvinner.

Det er en form for kvinnefelle, hvor kvinner pøser på med tid, energi og omsorg, som de aldri ser igjen. Mens menn gjør seg fete på den omsorgen og den pleien som de får av en kvinne - helt gratis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en form for kvinnefelle, hvor kvinner pøser på med tid, energi og omsorg, som de aldri ser igjen. Mens menn gjør seg fete på den omsorgen og den pleien som de får av en kvinne - helt gratis. 

Pøser på med tid, energi og omsorg? Man liker å henge sammen fordi man passer som venner, har samme interesser og humor, uten å være fysisk tiltrukket av hverandre. Menn kan forresten også være omsorgsfulle, jeg kjenner flere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pøser på med tid, energi og omsorg? Man liker å henge sammen fordi man passer som venner, har samme interesser og humor, uten å være fysisk tiltrukket av hverandre. Menn kan forresten også være omsorgsfulle, jeg kjenner flere. 

Du bestemmer over ditt liv, og står helt fritt i hva du bestemmer deg for å gjøre med det.

I mellomtiden må vi andre få lov til å dele våre erfaringer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La oss tenke oss at jeg laget en mannsprofil her inne, og fremstilte meg selv som litt stusslig og ynkelig, men samtidig monomant opptatt av en kjepphest om hvordan verden er. 

Ville jeg da klart å få 90% av kvinnenes oppmerksomhet rettet mot meg?

Også i en tråd som var skrevet av en kvinne og handlet om denne kvinnen, slik at kvinnen og hennes problem ble glemt?

Ville jeg fått kvinner til å trøste, forklare, eller til og med kaste seg over meg for å fortelle hvor flinke de er i senga og på kjøkkenet?

Basert på hva som skjer på forumet her inne, hvor man - gjentatte ganger - ser dette skje, så er sjansen høy, vil jeg påstå.

Og det er alltid de mest stakkarslige mannfolkene som drar flest damer mot seg.

Jeg nekter å tro at de damene som holder på sånn, er så mye flinkere til å velge menn i det virkelige liv.

De går etter taperne og klarer ikke rive seg løs fra taperne.

Men gjør det! Prøv det!

Neste gang du ser en mann som er litt ynkelig, overlat han til seg selv. Det er den eneste måten å finne bra menn på, det er ved å gå forbi de stusslige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bestemmer over ditt liv, og står helt fritt i hva du bestemmer deg for å gjøre med det.

I mellomtiden må vi andre få lov til å dele våre erfaringer. 

Selvfølgelig. Men det gjorde jo jeg og. Har ingen problemer med kvinner heller, eller har hatt litt trøbbel med dem. Men det har ikke handlet om vennskap. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh... Nei? Hvorfor skulle jeg gidde et vennskap med en kvinne eller mann jeg ikke fikk noe tilbake fra? Jeg driver ikke med ensidige vennskap slik du beskriver her :) 

Anonymkode: f1117...3e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Men det gjorde jo jeg og. Har ingen problemer med kvinner heller, eller har hatt litt trøbbel med dem. Men det har ikke handlet om vennskap. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eh... Nei? Hvorfor skulle jeg gidde et vennskap med en kvinne eller mann jeg ikke fikk noe tilbake fra? Jeg driver ikke med ensidige vennskap slik du beskriver her :) 

Anonymkode: f1117...3e1

Virket det som jeg var interessert i å diskutere med dere?

Da må jeg beklage, for det har jeg aldri ment. 

Men dere kan sikkert finne en mann som er «interessert i å høre på deres mening».

Det er jo det som er så greit med menn, ikke sant?

De stiller ikke så høye krav til hva kvinner faktisk sier. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...