AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Min manns familie kommer på besøk, barna til svigermor, mannens halvsøsken, er ekstremt storspilte, de er ganske overvektige tenåringer. I tillegg til dem kommer min grådige svigermor. Dere skjønner allerde at jeg gruer meg. Vi inviterte mime foreldre og min søster i forrige uke, og nå krever min mann at jeg inviterer hans familie. Greit nok det, det skal være rettferdig. Sist de var her så var vi dumme nok til å grille, det gjør jeg aldri igjen. Ungene og svigermor spiste som noen monstre. Husker at mannen måtte springe til butikken underveis for å kjøpe inn mer mat. Og svigermor hvisket til han ene sønnen sin, "ikke spis det, det er billig". Tror vi handlet inn mat og drikke for over 2000kr den dagen, synes det er drøyt. Men jeg tar selvkritikk her, jeg burde ha satt noe billigere på menyen. Må legge til at svigermor aldri stiller som barnevakt og har kronisk dårlig råd. Så hun setter nok pris på ett besøk der hun bare kan "kose seg ". Hva kan jeg servere som metter og koster lite? Jeg tenker chilli con carne? Så lager jeg opp masse ris sånn at det blir nok mat til alle. Anonymkode: d44fd...4e1 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Chili con carne med masse ris til er en god ide. Du kan også supplere med First Price Hvitløksbaguetter, de er gode. Servert saft til drikke. Og kjøp rimelige bøtter med is til dessert. Anonymkode: baa21...7ea 26
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Chilli con carne hørtes helt topp ut. Ellers hadde jeg kanskje disket opp ned noe de ikke likte supergodt😂😂Da spiser de kanskje ikke så mye. Høres ut som familien grum 🙈 Anonymkode: 909a4...983 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Lag en svær gryterett/suppe og ha masse ris til Anonymkode: 6f7ec...b11 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Chilli con carne høres bra ut ja lag sen gjerne uten kjøtt så blir det mye billigerr, vegetarlasagne med billig hvitløsbaguette, daal (indisk linsesuppe) med ris. Saft å drikke. Anonymkode: dd304...083 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Herregud! Kunne du ikke heller ha skrevet «har dere tips til billige og mettende mat for de som er storspiste så vi ikke blakker oss»? Hva skjer med de nedlatende beskrivelsene av svigerfamilien i tillegg... trolletråd Anonymkode: 8d81c...8ff 43
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 Ta heller chili sin carne. Kjøtt blir erstatta med bønner. Bare for å spare litt mer penger Anonymkode: d4215...206 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Spaghetti bolognese https://www.jamieoliver.com/recipes/pasta-recipes/bolognese/ er supert til større selskaper. Vi lager denne dagen i forveien (du må jo selvfølgelig lage en stor porsjon), og varmer den før gjestene kommer. Kok masse pasta, som jo er billig og server hvitløksbrød til. Billig og mettende. Anonymkode: d97d8...3ad 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Lag en stor gryte ned chilli con carne eller bologonese. Server med masse ris/pasta (som er billig i store mengder), og kjøp inn noen hvitløksbaguettee, de billige er ikke bare billige men også best 😄 Som dessert hadde jeg servert is, gjerne slik billig 3 liters vaniljeis, sammen med en pose toro brownies ol. Anonymkode: e3a47...ba7 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Hvis mannens mor har dårlig råd som gjør at mannens tenåringssøsken spiser dårlig hadde jeg vurdert å gi dem skikkelig mat i gode mengder, tross alt. Nå er du jo forberedt og vet hvor mye de spiser. Det er vel ikke noe poeng i seg selv at middagen skal koste så lite som overhodet mulig? Men chili con carne laget skikkelig er jo godt og mettende. Litt grønn salat til, litt nachos, kanskje litt ost og selvsagt rømme i tillegg til ris og brød. Anonymkode: 4a1c9...2e9 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Du er godt voksen og synte det er krise å betale 2000 for mat en dag? Slapp av det er bare penger Anonymkode: d5bbb...e39 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du er godt voksen og synte det er krise å betale 2000 for mat en dag? Slapp av det er bare penger Anonymkode: d5bbb...e39 Åh, jeg har ikke fått nyhetsbrevet om at alle «godt voksne» har råd til 2000 kr i mat på en dag? Anonymkode: 8d81c...8ff 27
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min manns familie kommer på besøk, barna til svigermor, mannens halvsøsken, er ekstremt storspilte, de er ganske overvektige tenåringer. I tillegg til dem kommer min grådige svigermor. Dere skjønner allerde at jeg gruer meg. Vi inviterte mime foreldre og min søster i forrige uke, og nå krever min mann at jeg inviterer hans familie. Greit nok det, det skal være rettferdig. Sist de var her så var vi dumme nok til å grille, det gjør jeg aldri igjen. Ungene og svigermor spiste som noen monstre. Husker at mannen måtte springe til butikken underveis for å kjøpe inn mer mat. Og svigermor hvisket til han ene sønnen sin, "ikke spis det, det er billig". Tror vi handlet inn mat og drikke for over 2000kr den dagen, synes det er drøyt. Men jeg tar selvkritikk her, jeg burde ha satt noe billigere på menyen. Må legge til at svigermor aldri stiller som barnevakt og har kronisk dårlig råd. Så hun setter nok pris på ett besøk der hun bare kan "kose seg ". Hva kan jeg servere som metter og koster lite? Jeg tenker chilli con carne? Så lager jeg opp masse ris sånn at det blir nok mat til alle. Anonymkode: d44fd...4e1 Chili con carne er godt ja. Anonymkode: 00552...827 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 Spiser de grønnsaker og tilbehør? Jeg leser så mange tråder her som overrasker meg. Det forventes at man skal beregne 2 kyllingfilet per person f eks noe som jeg synes er veldig mye. Har man rikelig med grønnsaker og tilbehør trenger man ikke så mye kjøtt. Og gryter og supper er genialt på dette viset fordi man ikke trenger like mange gram kjøtt/fisk per person. Sist jeg hadde familie på besøk lagde jeg klassisk hvit fiskesuppe. Kjøpte fryst og billig laksebiter og torsk. Resten grønnsaker. Tilbehør var stekte rundstykker. Alle ble mette og fornøyde, og lommeboka mi ble ikke tom. Vinn vinn 😊 kjøper jeg en pose med gryterett som chili con carne tilsetter jeg paprika og en boks bønner minimum i tillegg til kjøttdeig. Dette metter også godt. Serverer med mye nacho og salat til. Anonymkode: 28891...201 10
Fabienne Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiser de grønnsaker og tilbehør? Jeg leser så mange tråder her som overrasker meg. Det forventes at man skal beregne 2 kyllingfilet per person f eks noe som jeg synes er veldig mye. Har man rikelig med grønnsaker og tilbehør trenger man ikke så mye kjøtt. Og gryter og supper er genialt på dette viset fordi man ikke trenger like mange gram kjøtt/fisk per person. Sist jeg hadde familie på besøk lagde jeg klassisk hvit fiskesuppe. Kjøpte fryst og billig laksebiter og torsk. Resten grønnsaker. Tilbehør var stekte rundstykker. Alle ble mette og fornøyde, og lommeboka mi ble ikke tom. Vinn vinn 😊 kjøper jeg en pose med gryterett som chili con carne tilsetter jeg paprika og en boks bønner minimum i tillegg til kjøttdeig. Dette metter også godt. Serverer med mye nacho og salat til. Anonymkode: 28891...201 Man kan ikke servere chili con carne fra POSE til gjester?!? 15
velociraptor Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er godt voksen og synte det er krise å betale 2000 for mat en dag? Slapp av det er bare penger Anonymkode: d5bbb...e39 60 000 i måneden på mat er noe over mitt matbudsjett i hvert fall. 14
Fabienne Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 velociraptor skrev (15 minutter siden): 60 000 i måneden på mat er noe over mitt matbudsjett i hvert fall. Hvor kommer 60 000 i måneden fra? 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 velociraptor skrev (26 minutter siden): 60 000 i måneden på mat er noe over mitt matbudsjett i hvert fall. Nå var det snakk om én dag, ikke hver dag 🙄 Anonymkode: 0eeed...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 Enkelt: La mannen få alt ansvaret for å planlegge, kjøpe inn, gjøre huset klart og å lage maten, når det er hans familie som kommer på besøk. Rettferdig på alle plan. Anonymkode: 923c2...602 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Fabienne skrev (13 minutter siden): Hvor kommer 60 000 i måneden fra? Hun tror jo man gjør det hver dag Anonymkode: c971e...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå