AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #41 Skrevet 5. juni 2021 Er det ikke slik det stort sett er rundt omkring da? Har litt av den samme erfaringen.. Nordmenn er jo kjent for å være innadvendte og litt kjedelige, er vi ikke? Anonymkode: 097f0...34c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #42 Skrevet 5. juni 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: TS satt seg ikke ned med dem, hun satt seg to meter unna og forholdt seg taus etter å ha sagt hei. Anonymkode: 1caf3...63e Det stemmer ikke: 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er innflytter på et lite tettsted på østlandet. Idag er det barnebursdag, på en grillplass i skogen. Jeg tenkte å benytte sjansen til å bli litt kjent med andre foreldre. Slo meg ned i passe coronaavstand til et foreldrepar, smilte, sa hei og kom med noen åpningsfraser. De sa hei, snudde seg mot hverandre, og sa ikke et ord til meg på 2 timer... Jeg oppfatter slikt som avvisende og på grensa til uhøflig. Hva ville dere tenkt? Syns det er så mange slike rundt omkring, og lurer på omnordmenn fleste er blitt totalt asosiale! Anonymkode: 80028...8a6 Hun kom med noen åpningsfraser, de svarte kun med "hei" og snudde seg bort. Ikke så veldig lett å fortsette å prate med dem da eller? Anonymkode: 1900b...268 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #43 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke: Hun kom med noen åpningsfraser, de svarte kun med "hei" og snudde seg bort. Ikke så veldig lett å fortsette å prate med dem da eller? Anonymkode: 1900b...268 Jeg er nysjerrig på åpningsfrasene. Var de så ille at de snudde seg vekk? Anonymkode: d3cce...dbe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #44 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er nysjerrig på åpningsfrasene. Var de så ille at de snudde seg vekk? Anonymkode: d3cce...dbe Fint vær i dag - nydelig med litt sol nå Anonymkode: 1caf3...63e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #45 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange nordmenn er slik. Det er nok en del av vår kulturarv. Hilsen nordmann. Anonymkode: b5249...7aa Mange utlendinger er også sånn og det er ikke noe galt i det. Dette er ikke knyttet mot et folkeslag og igjen man MÅ ikke snakke med alle man møter på hilsen en med innvandrerbakgrunn. Anonymkode: 8332f...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #46 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva feiler deg? føler du deg bra når du skriver nedlatende til andre? Får andre til å føle seg mer dritt? stakkars... Anonymkode: a80fb...b3b Nedlatende?? Fordi jeg sier at de 2 som ikke svarte sikkert hadde en viktig samtale og det kan være grunnen til at de ikke tok kontakt?? Du milde... Anonymkode: 3e355...a05 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #47 Skrevet 5. juni 2021 Du kom altså til barnebursdag med ditt eget barn og ble ignorert av de andre foreldrene? Det er veldig kjipt av de andre! Skjønner ikke hvordan de ikke skjemmes ved å la noen sitte alene i 2 timer. Anonymkode: fd0f8...c6d 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #48 Skrevet 5. juni 2021 Var det ikke andre foreldre der enn bare de to? Anonymkode: 3d8b6...b15 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #49 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nedlatende?? Fordi jeg sier at de 2 som ikke svarte sikkert hadde en viktig samtale og det kan være grunnen til at de ikke tok kontakt?? Du milde... Anonymkode: 3e355...a05 Du har ikke lett for det. Satt der i 2,5 timer! Drar du på sosiale ting med ungene dine, og sitter flere timer i en 'viktig samtale' med mannen din? Er du dum, eller kverulant? Begge deler? TS Anonymkode: 80028...8a6 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #51 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har ikke lett for det. Satt der i 2,5 timer! Drar du på sosiale ting med ungene dine, og sitter flere timer i en 'viktig samtale' med mannen din? Er du dum, eller kverulant? Begge deler? TS Anonymkode: 80028...8a6 Du må roe deg ned Synes du satt litt lenge, samtidig forventet litt mye. Anonymkode: d3cce...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #52 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har ikke lett for det. Satt der i 2,5 timer! Drar du på sosiale ting med ungene dine, og sitter flere timer i en 'viktig samtale' med mannen din? Er du dum, eller kverulant? Begge deler? TS Anonymkode: 80028...8a6 Du har selvfølgelig helt rett, TS. Folk med vanlig folkeskikk gjør ikke slikt! Kom til Nord Norge, her har jeg aldri opplevd den typen behandling av nye folk ❤️ Anonymkode: bc95e...7ea 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #53 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har ikke lett for det. Satt der i 2,5 timer! Drar du på sosiale ting med ungene dine, og sitter flere timer i en 'viktig samtale' med mannen din? Er du dum, eller kverulant? Begge deler? TS Anonymkode: 80028...8a6 Oi, begynner nå å skjønne hvorfor de ikke tok kontakt... Anonymkode: 3e355...a05 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #54 Skrevet 6. juni 2021 Hvis du leser tråden «hvilke mennesker man ikke ønsker å omgåes» skjønner du hvor galt allting er blitt. Folk tåler snart kun seg selv, sitt eget speilbilde og knapt nok det. Skremmende. TS, det er ikke noe feil med deg, men dem. Det skorter mye hos slike mennesker, oppdragelse, høflighet, raushet...fyll inn.... Anonymkode: 8ac55...5c1 5
Brevkniven Skrevet 6. juni 2021 #55 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nedlatende?? Fordi jeg sier at de 2 som ikke svarte sikkert hadde en viktig samtale og det kan være grunnen til at de ikke tok kontakt?? Du milde... Anonymkode: 3e355...a05 Å la noen sitte alene i 2 timer er uhøflig. Jeg tviler på at den samtalen var viktig og akutt i hele to timer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #56 Skrevet 6. juni 2021 Dette er faktisk en av (mange) grunner til at jeg ikke vil ha barn. Sosialiseringen med andre foreldre. Nei, jeg vil ikke sitte å tomprate om været, det gir meg ingenting og jeg vil ikke bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: a62e2...a9c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #57 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er faktisk en av (mange) grunner til at jeg ikke vil ha barn. Sosialiseringen med andre foreldre. Nei, jeg vil ikke sitte å tomprate om været, det gir meg ingenting og jeg vil ikke bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: a62e2...a9c Du vet, når man peker på noen, vil alltid minst tre fingre peke på en selv. Anonymkode: 8ac55...5c1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #58 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det er rar og frekk oppførsel. Greit nok at det er liten kultur for å snakke med fremmede i Norge (og for all del, liker godt å kunne være sikker på at jeg sitter i fred på toget hver morgen og hvis jeg setter meg alene med en bok i parken), men i situasjoner hvor man møtes i denne type settinger, så mener jeg det bør forventes et minimum av høflighet! Synes også det er merkelig å ikke ville bli i det minste litt kjent med foreldre til barn som barnet ditt omgås. Anonymkode: 1cedf...0d1 Veldig enig i dette! Har opplevd lignende som ts et par ganger, og det er litt vondt når det skjer. Men prøv å ikke legg for mye i det, de hadde kanskje en dårlig dag, er sjenerte, eller skjønte ikke at du prøvde å snakke med dem. Prøv igjen neste gang. Se an litt hvem du tror er åpen for å prate, noen ganger går det bra, andre ganger ikke. Anonymkode: 7305d...15d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #59 Skrevet 6. juni 2021 For min del har livet mitt omtrent blitt ødelagt fordi jeg har vært hyggelig og omgjengelig. Man er rett og slett "dum" hvis man er åpen og tilgjengelig, og det er altfor mange som lurer på hvor mye bullshit de kan servere en før den andre får nok. Mange mennesker vil nok ikke innrømme det, men det er ikke kun grisen på 57 som sitter på en benk som snakker til en ung jente på 16 om at hun ikke skal være så "sjenert", og "det er ikke farlig". Det finnes uendelige varianter av den der, trenger ikke nødvendigvis være så stor kontrast at mannen er utpreget storgris og kvinnen er sart, uskyldig, sped og vever og som tatt ut fra en eventyrbok. Det er nok av griser, menn, kvinner, osv, som kun har som formål å spre kvalme på en eller annen måte. Min erfaring er at det er ekstremt få som klarer å forholde seg "saklige" når man bare møter noen tilfeldig, mange begynner å pirke så mye og å grave i ting de ikke har noe med, eventuelt må man høre på rare meninger og monologer, osv. Altså ... Skal man gidde alt det der bare fordi man liksom skal være et OK menneske? Å være et OK menneske fungerer jo bare om ALLE er OK mennesker. Det er jo som med KvinneGuiden, blir for optimistisk å tro at KG liksom skal være en fryd og en drøm bare fordi man skal behandle andre som mennesker. Alt mulig drit kommer til overflaten som mange bare lengter etter å få ut, og hvis man er tilgjengelig, da blir man plutselig en naturlig dumpingplass. Men den største ironien er vel mennesker som er helt små-gale etter å beskytte seg selv som selv går rundt og sprer dritt rundt. Det er veldig vanlig ... Brent barn skyr ilden, osv. Jeg synes ikke det er noe rart at man ikke orker det ... Det er en del av konsekvensene ved at folk har blitt så ekstremt forskjellige, med forskjellige døgnrytmer, livsstiler, tenkemåter, etc. Samfunnet er ikke enveiskjørt lenger og da kan man liksom ikke bare Hooke opp ... I alle fall krever jeg mer i innledningsfase, men selv om man ikke UTØVER press, betyr det ikke at presset ikke er der, det betyr bare at man forstår at PRESS/STRESS i seg selv er drepen for utvikling. Men hvis man ikke går rundt og presser folk blir jo folk helt rabiate, føles det som. Endelig litt frihet, liksom. Anonymkode: 3ae96...136
Gjest Peanut Skrevet 6. juni 2021 #60 Skrevet 6. juni 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Norge er et land av idioter som kun klarer å snakke med familie og de man har oppvokst med. Mye hyggeligere i USA der du faktisk kan slå av en prat med fremmede uten å bli beglodd. Anonymkode: 352b7...562 Norge er et land med høye fjell og dype daler, og folk deretter. Statene er et land med vide åpne sletter, og folk deretter. Jeg foretrekker statene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå