AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Jeg er innflytter på et lite tettsted på østlandet. Idag er det barnebursdag, på en grillplass i skogen. Jeg tenkte å benytte sjansen til å bli litt kjent med andre foreldre. Slo meg ned i passe coronaavstand til et foreldrepar, smilte, sa hei og kom med noen åpningsfraser. De sa hei, snudde seg mot hverandre, og sa ikke et ord til meg på 2 timer... Jeg oppfatter slikt som avvisende og på grensa til uhøflig. Hva ville dere tenkt? Syns det er så mange slike rundt omkring, og lurer på omnordmenn fleste er blitt totalt asosiale! Anonymkode: 80028...8a6 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er innflytter på et lite tettsted på østlandet. Idag er det barnebursdag, på en grillplass i skogen. Jeg tenkte å benytte sjansen til å bli litt kjent med andre foreldre. Slo meg ned i passe coronaavstand til et foreldrepar, smilte, sa hei og kom med noen åpningsfraser. De sa hei, snudde seg mot hverandre, og sa ikke et ord til meg på 2 timer... Jeg oppfatter slikt som avvisende og på grensa til uhøflig. Hva ville dere tenkt? Syns det er så mange slike rundt omkring, og lurer på omnordmenn fleste er blitt totalt asosiale! Anonymkode: 80028...8a6 Trist, høres ut som du var uheldig Anonymkode: a80fb...b3b 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 De snakket sammen også kom du for å avbryte? Anonymkode: c97ed...990 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er innflytter på et lite tettsted på østlandet. Idag er det barnebursdag, på en grillplass i skogen. Jeg tenkte å benytte sjansen til å bli litt kjent med andre foreldre. Slo meg ned i passe coronaavstand til et foreldrepar, smilte, sa hei og kom med noen åpningsfraser. De sa hei, snudde seg mot hverandre, og sa ikke et ord til meg på 2 timer... Jeg oppfatter slikt som avvisende og på grensa til uhøflig. Hva ville dere tenkt? Syns det er så mange slike rundt omkring, og lurer på omnordmenn fleste er blitt totalt asosiale! Anonymkode: 80028...8a6 De skylder deg jo ikke noe ... Hva hadde du tenkt da, hvis du sitter på en strand, og så står det en utlending ved siden av fra Midt-Østen og som sier HEI og venter på innpass? Først får man beskjed om å ikke sitte inne, og når man velger å sette seg ute, da er man jo forpliktet til å ta seg av alle slags mulige ensomme mennesker. Er det rart jeg sitter inne, liksom. Anonymkode: 3ae96...136 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De snakket sammen også kom du for å avbryte? Anonymkode: c97ed...990 Var sikkert veldig viktig, slik at de måtte snakke om det i 2 timer uten å si et ord til den som kom. Anonymkode: 3e355...a05 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Dette er jo det vi nordmenn er kjent for. Alle er ikke like selvfølgelig, men det er helt vanlig her i landet. Anonymkode: 204d4...825 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: De skylder deg jo ikke noe ... Hva hadde du tenkt da, hvis du sitter på en strand, og så står det en utlending ved siden av fra Midt-Østen og som sier HEI og venter på innpass? Først får man beskjed om å ikke sitte inne, og når man velger å sette seg ute, da er man jo forpliktet til å ta seg av alle slags mulige ensomme mennesker. Er det rart jeg sitter inne, liksom. Anonymkode: 3ae96...136 At hæ? med den holdingen der anbefaler jeg deg å sitte inne faktisk Anonymkode: dfa7e...e12 17
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At hæ? med den holdingen der anbefaler jeg deg å sitte inne faktisk Anonymkode: dfa7e...e12 Jepp, bare fordi du klenger deg på folk in public, som en apekatt. Anonymkode: 3ae96...136 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De skylder deg jo ikke noe ... Hva hadde du tenkt da, hvis du sitter på en strand, og så står det en utlending ved siden av fra Midt-Østen og som sier HEI og venter på innpass? Først får man beskjed om å ikke sitte inne, og når man velger å sette seg ute, da er man jo forpliktet til å ta seg av alle slags mulige ensomme mennesker. Er det rart jeg sitter inne, liksom. Anonymkode: 3ae96...136 Jeg er verken ensom eller en random person. Vi har barn i samme klasse, som leker sammen og besøker hverandre på fritiden. Forventer ikke et nært bekjentskap, men å prate litt sammen, hadde jo vært hyggelig. Jeg tok jo et initiativ, ved å sette meg sammen m dem. Syns det hele var merkelig. TS Anonymkode: 80028...8a6 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Satt du ved siden av dem i to timer og ventet på at de skulle snakke til deg? Jeg ville nok flyttet meg og henvendt meg til andre der, folk er forskjellige. Anonymkode: eab82...53a 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Jeg er ikke innesluttet, men gidder ikke snakke med fremmede av den grunn. Anonymkode: 2c848...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er verken ensom eller en random person. Vi har barn i samme klasse, som leker sammen og besøker hverandre på fritiden. Forventer ikke et nært bekjentskap, men å prate litt sammen, hadde jo vært hyggelig. Jeg tok jo et initiativ, ved å sette meg sammen m dem. Syns det hele var merkelig. TS Anonymkode: 80028...8a6 Jeg er enig i at det var litt merkelig. Hvis det var meg du hadde satt deg ved siden av så hadde jeg gjort mitt beste for å snakke litt og bli litt kjent, selv om jeg syns det kan være slitsomt og vanskelig med slike situasjoner. Anonymkode: 32a27...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig i at det var litt merkelig. Hvis det var meg du hadde satt deg ved siden av så hadde jeg gjort mitt beste for å snakke litt og bli litt kjent, selv om jeg syns det kan være slitsomt og vanskelig med slike situasjoner. Anonymkode: 32a27...dc4 Det syns de fleste, derfor kostet det meg noe å ta dette initiativet. TS Anonymkode: 80028...8a6 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp, bare fordi du klenger deg på folk in public, som en apekatt. Anonymkode: 3ae96...136 Har du en vane for slike antagelser for folk? jeg liker mitt eget selskap og klenger meg på ingen. Men jeg eier også sosiale antenner så jeg er åpen for å være hyggelig med andre i slike situasjoner som ts beskriver. som strengt tatt ikke er «public» men et skole arrangement. Anonymkode: dfa7e...e12 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 Var du invitert i barnebursdagen da? Hvis ikke, synes jeg det er frekt av deg og møte opp. Anonymkode: ca923...f97 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 Du kan ikke forvente at noen skal bli kjent med deg da, eller å gi deg oppmerksomhet. Det blir litt mye å kreve. Anonymkode: d3cce...dbe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er verken ensom eller en random person. Vi har barn i samme klasse, som leker sammen og besøker hverandre på fritiden. Forventer ikke et nært bekjentskap, men å prate litt sammen, hadde jo vært hyggelig. Jeg tok jo et initiativ, ved å sette meg sammen m dem. Syns det hele var merkelig. TS Anonymkode: 80028...8a6 Iniativ? Du satte deg med avstand bortenfor, så forventer du at de skal legge opp til en samtale med deg? AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Satt du ved siden av dem i to timer og ventet på at de skulle snakke til deg? Jeg ville nok flyttet meg og henvendt meg til andre der, folk er forskjellige. Anonymkode: eab82...53a Nettopp. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det syns de fleste, derfor kostet det meg noe å ta dette initiativet. TS Anonymkode: 80028...8a6 TS, du må nok legge opp til en samtale selv, ikke forvente at andre skal det selv om de sier hei til deg. Du kaller andre asosiale pga du ikke fikk den oppmerksomheten som du ønsket. Du kan ikke kreve noe av andre Du må ta iniativ selv også, du merker når noen vil snakke med deg. Lære deg å ta hint. Anonymkode: d3cce...dbe 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 Jeg leste litt fort, jeg trodde det var snakk om helt fremmede mennesker. I en bursdagsetting med barnet ditt og foreldre til andre barn er jeg enig at det var rar oppførsel. Anonymkode: 2c848...cbb 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 Jeg syns også den type oppførsel er avvisende og uhøflig. Men det er mange nordmenn som er sånn, og den kalde kulturen blir også forsvart her inne for folk er stolte av å være noen inneslutta skeptikere mot at som lukter fremmed. Men alle er ikke sånn, da. Neste gang sier du hei til noen som har en åpnere energi. Anonymkode: 82e0a...be3 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Opplever det samme som innflytter til en mellomstor by. Meldte barnet på en fritidsaktivitet og prøver komme i kontakt med de andre foreldrene under timen når man uansett bare sitter der. Får stort sett bare hei tilbake , så snakker de kun med hverandre. Forstår at de kjenner hverandre godt fra før, men synes de kunne gjort en bittelite innsats for å inkludere meg også i samtalen. Anonymkode: 76777...bfa 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå