AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #21 Skrevet 5. juni 2021 Jeg hadde også null timers kontrakt men jobbet mye mer. Jeg holdt min kjeft og jobbet så mye som mulig. Når det er gått akkurat ett år fra du fikk null timers kontrakt. Så har du per norsk lov krav på det gjennomsnittsprosenten du jobbet siste året. Nå har jeg 70% kontrakt😈 Anonymkode: 21a36...77c 4
Gjest O.G. Skrevet 5. juni 2021 #22 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde også null timers kontrakt men jobbet mye mer. Jeg holdt min kjeft og jobbet så mye som mulig. Når det er gått akkurat ett år fra du fikk null timers kontrakt. Så har du per norsk lov krav på det gjennomsnittsprosenten du jobbet siste året. Nå har jeg 70% kontrakt😈 Anonymkode: 21a36...77c Så man kan snike seg inn den veien ja. Tøft.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #23 Skrevet 5. juni 2021 O.G. skrev (1 minutt siden): Så man kan snike seg inn den veien ja. Tøft. Ja og sjefen prøvde å snakke seg ut av det med mange ulike argumenter. Men loven er rett ut svart på hvit, det eneste er at man må fremme kravet selv. Og vite det selv ellers så får du det ikke akkurat servert. Her måtte jeg jo «krangle» meg frem til mine rettigheter selv om han skjønte det og ga seg ganske fort, men sånn er det noen ganger. Føler ikke jeg har noe dårlig forhold til han av den grunn heller. Rett skal være rett🤷🏽♀️ Anonymkode: 21a36...77c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #24 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja og sjefen prøvde å snakke seg ut av det med mange ulike argumenter. Men loven er rett ut svart på hvit, det eneste er at man må fremme kravet selv. Og vite det selv ellers så får du det ikke akkurat servert. Her måtte jeg jo «krangle» meg frem til mine rettigheter selv om han skjønte det og ga seg ganske fort, men sånn er det noen ganger. Føler ikke jeg har noe dårlig forhold til han av den grunn heller. Rett skal være rett🤷🏽♀️ Anonymkode: 21a36...77c Det skal sies ikke fordi jeg er så våken og smart selv. Jeg visste ikke dette selv. Jeg er medlem av HK. Ringte inn frustrert over situasjonen og veilederen informerte meg om mine rettigheter og hvordan jeg burde gå frem. Kunnskap er makt. Anonymkode: 21a36...77c 1
Gjest O.G. Skrevet 5. juni 2021 #25 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja og sjefen prøvde å snakke seg ut av det med mange ulike argumenter. Men loven er rett ut svart på hvit, det eneste er at man må fremme kravet selv. Og vite det selv ellers så får du det ikke akkurat servert. Her måtte jeg jo «krangle» meg frem til mine rettigheter selv om han skjønte det og ga seg ganske fort, men sånn er det noen ganger. Føler ikke jeg har noe dårlig forhold til han av den grunn heller. Rett skal være rett🤷🏽♀️ Anonymkode: 21a36...77c Enig. Du hadde ikke akkurat tapt på å gå heller.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #26 Skrevet 5. juni 2021 Har forresten tenkt til å si at jeg kan jobbe de dagene jeg ikke jobber på den andre jobben. Anonymkode: 4154d...24c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #27 Skrevet 5. juni 2021 Ts. Ta deg sammen. Vær våken og ikke vær dum snill. Meld deg i HK og ring for veiledning når du er usikker på noe. Anonymkode: 21a36...77c
Gjest Pleneier Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 Dette er møkkakontrakter som bare favoriserer arbeidsgiver. Finn deg en annen jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå