AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Eller er det en myte? Jeg pleier å bruke 30 den første uka, også over til 15. 15 gjør meg mye raskere brun og. Men holder fargen like lenge på solfaktor 15? Anonymkode: 1c1f2...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Selvfølgelig blir du "brunere" med faktor 15, du får jo mye, mye mindre beskyttelse for solen og huden din blir dermed mer skadet (det vi dessverre kaller "brun") enn ved faktor 30. Huden blir ikke vant til solen og "trenger dermed lavere faktor". Den trenger like mye beskyttelse alltid. Når den har fått farge (brun eller rød), så er den skadet og den skaden er det man beskytter man seg fra ved å bruke solfaktor. 30 eller 50 er det som anbefales av hudleger, smøres på hver 2 time når man er i solen eller etter bading/svetting (da brytes filteret ned fortere enn ved bare sol). Faktor 30 filtrerer 97% av solstrålene, mens faktor 50 filtrerer 98%. Det er stor forskjell gjennom årene, men faktor 30 er også god beskyttelse og den beste solkremen er alltid den man bruker. Når huden blir skadet jobber den for å hele seg selv, så hvor lenge du er "brun" er nok genetisk. Jeg vil virkelig anbefale deg å bruke faktor 30 minst, 50 hvis du aktivt ligger i solen på dagtid (og nok mengde, en flaske varer ikke så lenge ved riktig påføring) og heller kjøpe en knallgod selvbruning av en eller annen sort. Beskytt huden din, det fortjener du og den Anonymkode: 4191f...cbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 15 er alt for lite! Kjenner jeg blir sur når jeg hører folk bruker noe som helst under 30. Jeg bruker spf 30 selv om jeg «bare» er i Norge, gjennom HELE sommeren. Smører hver 2.-3. time. Jeg blir veldig brun, og aldri solbrent! Anonymkode: b555c...62d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 15 er alt for lite! Kjenner jeg blir sur når jeg hører folk bruker noe som helst under 30. Jeg bruker spf 30 selv om jeg «bare» er i Norge, gjennom HELE sommeren. Smører hver 2.-3. time. Jeg blir veldig brun, og aldri solbrent! Anonymkode: b555c...62d Blir du brun så har har du jo fått solskader du også. Anonymkode: 7d398...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Blir du brun så har har du jo fått solskader du også. Anonymkode: 7d398...1fd Er man ute i solen med faktor 30 eller 50 får man etterhvert farge uansett. Det er uungåelig. Nå lurte ts på om brunfargen holder lenger med høy solfaktor. Jeg tror fargen varer lenger da. Har veldig lys hud og sjonglerer mellom 30 og 50. Når sommeren er over har jeg likevel farge. Anonymkode: 5fc89...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. juni 2021 #6 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Blir du brun så har har du jo fått solskader du også. Anonymkode: 7d398...1fd Nei, det har du ikke. Du har aktivert melanin. Slutt med slikt overhysterisk vås!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå