AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Har dere hver sitt soverom til barn som kommer annenhver helg? Kun de tre barnen i huset å vi leier så stor prisforskjell på 4/5 roms at vi vurdere å gå ned i størrelse for å fortere få spart opp egenkapital. Men den nyheten ble svært dårlig mottatt av ungene. Anonymkode: 7d0b0...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Det kommer jo helt an på alder på barna, kjønn og forholdet mellom dem. Er det mulighet for at samværet økes? Anonymkode: c8d52...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 Vi hadde egne soverom til alle mine stebarn som var her alt fra annenhver helg til 60% gjennom årene. Rommene var ikke veldig store, men alle hadde en dør å lukke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det kommer jo helt an på alder på barna, kjønn og forholdet mellom dem. Er det mulighet for at samværet økes? Anonymkode: c8d52...b47 J14 G11 J8. Nei, dessverre de ser ikke sånn ut nå. Tenkte jentene fint kunne dele å vi bruker romdeler/gardin et eller annet for å lage skille men 14åringen ble ikke fornøyd. Anonymkode: 7d0b0...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 Ulrikke skrev (38 minutter siden): Vi hadde egne soverom til alle mine stebarn som var her alt fra annenhver helg til 60% gjennom årene. Rommene var ikke veldig store, men alle hadde en dør å lukke. Leide dere? Anonymkode: 7d0b0...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 Syns det blir kjipt å gå fra eget rom til å måtte dele rom. Finnes det noe billigere med samme antall rom bare litt i utkanten fra der dere er nå? Anonymkode: 49f4c...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): J14 G11 J8. Nei, dessverre de ser ikke sånn ut nå. Tenkte jentene fint kunne dele å vi bruker romdeler/gardin et eller annet for å lage skille men 14åringen ble ikke fornøyd. Anonymkode: 7d0b0...94d Har også en jente på 14. Hun hadde ikke vært glad for plutselig måtte dele med en 8-åring. Synes overhodet ikke det er noe rart at hun protesterer. Jeg skjønner godt ønsket om å spare altså. Jeg sier bare at det er ganske normalt at en 14-åring ikke vil dele. Det er da man trenger privatliv. Anonymkode: c8d52...b47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Del Skrevet 5. juni 2021 Det er en bedre ide at de to minste deler rom, med noe slags forheng. Anonymkode: 3aec4...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Del Skrevet 5. juni 2021 Selvfølgelig må de ha hvert sitt rom. Anonymkode: 6413d...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #10 Del Skrevet 5. juni 2021 Hos oss hadde barna hvert sitt soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Del Skrevet 5. juni 2021 Vi har ikke stort nok hus. To og to barn sover sammen. Tre av dem kommer kun annenhver helg. Dette må vi nok gjøre noe med på sikt, men foreløpig går det greit. Anonymkode: 3942c...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 5. juni 2021 #12 Del Skrevet 5. juni 2021 Kjenner mange ulike løsninger. Blant annet tenåringer som deler rom for å kunne fortsette å gå på skole der de alltid har vært. Økonomi gir jo begrensninger. Langt fra alle barn og familier har den luksusen at de kan velge, uten å måtte bytte skole og hjemmemiljø. Går det an å forklare dem dilemmaet? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Del Skrevet 5. juni 2021 Fem barn, et felles og to hver fra før. Alder 8 til 17. Felles barn bor selvfølgelig her hele tiden. Begge har godt forhold til ex og de andre ungene styrer mye av samværet selv. De har ramlet ned på ca to uker hos hver. Begge "kullene" liker å være her samtidig, så vi har som regel enten et eller fem barn i huset. Vi har prioritert at alle har hvert sitt rom. Tror det er litt av grunnen til at det går såpass greit. Anonymkode: 21cf8...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 5. juni 2021 #14 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Skal Jente 14 og 18 dele rom? Trøst 14 åringen med at storesøsteren blir å flytte ut snart og da blir hun å ha soverommet alene. Edit: Leste feil alder.. Men uansett! Skjønner det er kjedelig, men sånn er det bare. Du kan jo la dem innrede rommet selv? Gi dem noen ideer! Endret 5. juni 2021 av Kenelz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg og samboeren har to barn hver fra tidligere forhold og har kjøpt et hus der barna må dele rom med helsøsken (altså to og to) mens vi har en baby som bor på rommet til meg og samboer. Men vi har en loftsstue som barna kan oppholde seg i når de har besøk, og det letter stort på trykket. I tillegg bor vi landlig til og har stort uterom som brukes i sommerhalvåret. På sikt skal kjelleren renoveres slik at vi får ekstra bad og soverom, men det blir nok først om noen år. Men våre barn er nok yngre enn dine da eldste her er 8. I bunn og grunn tenker jeg at det kommer veldig an på øvrige boforhold. Er det snakk om leiligheter med få oppholdsrom og begrenset uteareal ville jeg prøvd så godt jeg kunne å prioritere et rom hver til barna for å ikke begrense deres sosiale liv for mye. Men vet av erfaring at det kan være vanskelig å finne hus med så mange soverom på markedet, det vet vi alt om 😅 En billigere metode er kanskje å finne en bolig med et ekstra såkalt "innredet rom". Rom som ikke er godkjent for soving gir ofte ikke så stort tillegg i pris, men da kan man kanskje inngå et kompromiss med barna om å innrede dette rommet til en slags tv-stue eller lignende som de kan få disponere. Anonymkode: 1bebb...91d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Del Skrevet 5. juni 2021 Kenelz skrev (Akkurat nå): Skal Jente 14 og 18 dele rom? Trøst 14 åringen med at storesøsteren blir å flytte ut snart og da blir hun å ha soverommet alene. Skjønner det er kjedelig, men sånn er det bare. Du kan jo la dem innrede rommet selv? Gi dem noen ideer! Det er snakk om jenter på 8 og 14 år hvis jeg skjønte TS riktig. Så det blir nok 14-åringen som i så fall flytter ut først. Anonymkode: 1bebb...91d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 5. juni 2021 #17 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er snakk om jenter på 8 og 14 år hvis jeg skjønte TS riktig. Så det blir nok 14-åringen som i så fall flytter ut først. Anonymkode: 1bebb...91d Leste det nå ja 😂🙈 Trodde det stod Jente18 Jaja, de kan uansett dele rom. Oppmuntre! 😊 Endret 5. juni 2021 av Kenelz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Del Skrevet 5. juni 2021 Dere sparer jo opp penger til bedre bolig. Jeg ville forklart barna det. At du skjønner at det ikke er ideelt, men at det blir bra likevel. At dere må gjøre det beste utav det mtp skole osv. Det kan jo kanskje være et bedre alternativ å la de to på 8 og 11 dele rom, istedet for hun på 14. 11år gamle gutter er jo ikke på rommet sammen på samme måte som fjortiser som prater og prater og prater.. (Jeg ville også vurdert sterkt muligheten for at foreldrene sov på sovesofa i stua. Ikke ideelt, annenhver helg så klarer man det.) Anonymkode: 52979...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Del Skrevet 5. juni 2021 Hvorfor er det så mange tråder her på KG med at «barnet ble ikke fornøyd» og så må man opprette en tråd for konsensus? Hva så om barnet ikke ble fornøyd? Hvor mange tenåringer er fornøyd med noe som helst? Anonymkode: 5f1f4...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Del Skrevet 5. juni 2021 Ok, ser at de er veldig mange meninger å mye forskjellig meninger. Takker for alle innspill men situasjonen består at vi kun har to soverom til disposisjon for 3 unger så vi får finne en løsning etterhvert. Anonymkode: 7d0b0...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå