AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hadde du vært villig til å bytte jobb, hvor du jobber turnus og hver 3 helg, og gå litt i ned i lønn, for å komme deg bort fra lærerjobben? Så lenge jobben er sånn passe interessant. Anonymkode: b25ea...b0e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hadde du vært villig til å bytte jobb, hvor du jobber turnus og hver 3 helg, og gå litt i ned i lønn, for å komme deg bort fra lærerjobben? Så lenge jobben er sånn passe interessant. Anonymkode: b25ea...b0e Ja. Jeg jobber jo vesentlig mer enn hver tredje helg nå. Og turnus, vel jeg jobber på dagtid fra 7.50 til 15.50 og stort sett hver kveld. Anonymkode: 03088...13f 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Ja. Når kan jeg begynne? Anonymkode: 69f87...ab7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Har allerede gjort det. Angrer ikke ett sekund. Anonymkode: b05e1...15a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Et rungende JA! Da hadde jeg jo hatt fri to av tre helger, og jeg er vant til å jobbe både tidlig og seint (med noen timer imellom til middag, lekser og fritidsaktiviteter med barna). Så det hadde gått kjempefint😀 Har inne to søknader, så krysser fingre for at jeg gjør noe annet allerede denne høsten 😀 Anonymkode: 5e1dd...022 2
Hengebuksvinet Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Ja. Det høres ut som en bedre avtale. Men så er det jo det faktum at jeg elsker å undervise. Og elevkontakten generelt.
Hengebuksvinet Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 SS skrev (Akkurat nå): Ja. Det høres ut som en bedre avtale. Men så er det jo det faktum at jeg elsker å undervise. Og elevkontakten generelt. Nb! Men hvorfor skulle du gå ned i lønn? F.eks sykepleiere tjener jo langt bedre enn lærere med lik utdanningslengde, når du regner med tillegg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Jeg er en tidligere lærer som tok et lønnskutt for å forlate yrket. Økende dokumentasjonskrav, 9A, trakassering, trusler og vold går på helsa løs. Det er en utrolig stressende hverdag og når det går til helvete er det din "klasseledelse" som er for dårlig. Alt er din feil. Anonymkode: cb1da...267 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en tidligere lærer som tok et lønnskutt for å forlate yrket. Økende dokumentasjonskrav, 9A, trakassering, trusler og vold går på helsa løs. Det er en utrolig stressende hverdag og når det går til helvete er det din "klasseledelse" som er for dårlig. Alt er din feil. Ja, trist når lærere for all skylden, uten at det blir tenkt over at det finnes mange faktorer! Fikk du mye problemer med foreldrene? Anonymkode: 25a39...169
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Ja. Gjorde det en periode. Jobbet som miljøterapaut på et ungdomshjem, bufetat. Anonymkode: 46bef...356
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Det finnes mange muligheter for jobb innen pleie, eller avlasting for barn og unge, jeg jobber selv med en tidligere lærer som nå er pleieassistent. Du får nok ingen fast stilling som ufaglært assistent, men du får alltid jobbe. Lønnen blir jo litt dårligere da, men det må man jo bare justere levesettet etter. Men som miljøterapeut blant barn og unge blir sikkert lønnen ok. Dette er er alternativ hvis du er helt sikker på at du ikke vil prøve andre lærerjobber, og er helt ferdig å undervise. Anonymkode: b25ea...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå