AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Da snakker vi selvsagt kosthold for de som trener Hva er deres vaner, tips og triks? Jeg har eksperimentert med å svelge oppkuttet rå løk da det er et meme om at det øker testosteron. Det kan være tilfeldig, men jeg føler meg bedre etter noen dager med det. Føler meg tryggere og har mer selvtillit?? Enn så lenge kommer jeg til å forsøke en stund til, og slutte for å se om jeg merker forskjell. Ellers så forsøker jeg drikke en proteinshake minst annenhver dag, gjerne en liten hver dag om jeg får tid. Drikker som regel rent erteprotein og rent risprotein i vann. Har ikke giddet lete etter oppskrifter til noe som smaker godt. Det går ned som brensel og så går man videre med dagen. Men jeg kan bli veldig kvalm om jeg drikker de for raskt og ikke spiser noe lite frukt e.l etterpå Trener ukomplisert tung styrke hver dag om jeg rekker det. Gjør noen styrkeøvelser hver dag. Pushups, pullups, knebøy evt "froskehopp". Tenker legge til mer øvelser etterhvert. Generelt spiser jeg mye bær (antioksidanter) og jeg liker ferske grønnsaker. Hvordan er deres hverdag og kosthold? Anonymkode: 8f37d...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg har gått over til 100% plantebasert. Proteiner får jeg i meg igjennom chiafrø, hempfrø, nøtter og grønnsaker. Sånn ellers spiser jeg mye karbohydrater. Har blitt veldig mye sterkere, hurtigere og bedre kondis på kort tid, utrolig morsomt å se fremgangen og at andre ser det. Restitusjonen tar kort tid og kan fint trene to tunge økter om dagen, en lang løpetur (ikke jogging, men løping) og en tung økt med styrke. Begge ca 2 timer. (før klarte jeg bare 2-3 økter i uka). Hvis jeg skal jogge ekstra langt, drikker jeg rødbetjuice ca en time før trening. Mye bananer før og etter trening 😅 Også er det viktig å spise nok å passe på å få i seg nok proteiner også. Jeg juicer en del, ellers hadde jeg ikke fått i meg nok kalorier og har da ofte chiafrø, hempfrø eller amaranth i juicen. Anbefaler deg å se The game changer på Netflix ☺️ Anonymkode: 33d85...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg spiser mest plantebasert og tar ofte en proteinshake etter trening for å sikre at jeg får i meg mest protein. Jeg har egentlig ikke noen tips fordi jeg selv er i læringsfasen om hvordan best kombinere et plantebasert kosthold med styrketrening, men synes det er utrolig spennende og det er så mange gode oppskrifter der ute. Får mye matinspirasjon på instagram av folk som trener og spiser plant based. Anonymkode: 6e267...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Del Skrevet 16. juni 2021 I tillegg til ting folk skriver over her, så pleier jeg å strø litt engelsk ølgjær over pastarettene jeg lager og drikker et glass blandet med det innimellom! Med et variert, plantebasert kosthold kommer du langt 😊 Anonymkode: 34b2a...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Del Skrevet 16. juni 2021 Svelge masse rå løk uten å tygge? Jeg tror jeg hadde fått halsbrann fra milde hælvete XD Anonymkode: 80de3...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 17. juni 2021 #6 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) Spiser plantebasert og trener crossfit 4-5 ganger i uken. Tenker ikke i det hele tatt på at jeg må få i meg så og så mye proteiner. Spiser variert og tar B12 som kosttilskudd. Lunsjen på jobb er så og si uten en proteinkilde i det hele tatt da jeg får lunsj her. Spiser vanligvis et rundstykke med hummus til frokost, pastasalat til lunsj, et rundstykke med kun grønnsaker før jeg drar hjem, trener og spiser noe jeg har laget fra bunn når jeg kommer hjem (med en proteinkilde som bønner, kikerter, linser eller tofu). Vi trenger egentlig ikke så mye proteiner som vi tror. Vi får i oss nok så lenge vi spiser nok og variert Endret 17. juni 2021 av Inwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 17. juni 2021 #7 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 10.55): Da snakker vi selvsagt kosthold for de som trener Hva er deres vaner, tips og triks? Jeg har eksperimentert med å svelge oppkuttet rå løk da det er et meme om at det øker testosteron. Det kan være tilfeldig, men jeg føler meg bedre etter noen dager med det. Føler meg tryggere og har mer selvtillit?? Enn så lenge kommer jeg til å forsøke en stund til, og slutte for å se om jeg merker forskjell. Ellers så forsøker jeg drikke en proteinshake minst annenhver dag, gjerne en liten hver dag om jeg får tid. Drikker som regel rent erteprotein og rent risprotein i vann. Har ikke giddet lete etter oppskrifter til noe som smaker godt. Det går ned som brensel og så går man videre med dagen. Men jeg kan bli veldig kvalm om jeg drikker de for raskt og ikke spiser noe lite frukt e.l etterpå Trener ukomplisert tung styrke hver dag om jeg rekker det. Gjør noen styrkeøvelser hver dag. Pushups, pullups, knebøy evt "froskehopp". Tenker legge til mer øvelser etterhvert. Generelt spiser jeg mye bær (antioksidanter) og jeg liker ferske grønnsaker. Hvordan er deres hverdag og kosthold? Anonymkode: 8f37d...d7a "plantebasert trening" Du mener plantebasert kosthold.. Hvis du prøver å spise for å oppnå maksimale resultater mtp. trening, så tror jeg du skal slutte å tro på memes. Jeg tror ikke du finner noe seriøs forskning på at å tygge rå løk øker test produksjonen din. Skal du øke i styrke og muskelmasse, så må du spise proteinrik mat. 3500 rene kalorier pr. dag, da ligger du godt an. Hvordan du skal få til dette med risproteinshake, det aner jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå