Gå til innhold

Er ikke sosiologer, sosionomer og psykologer, en slags form for lovlig voldtekt av sinnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som er så pinglete nok at de skal gi privat informasjon til en kødd med notisblokk? Og spesielt er det sykt manipulativt at Norge og Sverige pryder på dette for å få jobb osv.

Anonymkode: 8aff1...580

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Djises 

Anonymkode: 8ed9e...81d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sosiologer har vel mer et samfunnsperspektiv.

Nei, det skal ikke være det da. Det er kovetidje retningslinjer og greier for utøvelse av yrkene. Det er jo en balanse mellom hjelp og kontrollfunksjon i de yrkene blandt annet. 

Men i verste fall, om en er uheldig å treffer dårlige folk så kan det nok oppleves slik ja. 

Anonymkode: 404c1...608

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke frisører en slags form for lovlig voldtekt av utseendet?

Anonymkode: cffa2...d73

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei fordi det er hjelp av å fjerne bort hår. Det å skulle vite personlige opplysninger er sykt ekkelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂

Anonymkode: dd7c4...8fc

• Liker 4
Skrevet

Nei.

Og når du drar inn sosiologer viser du hvor lite du forstår. 

Det prøvde vi å forklare deg i den forrige tråden din også.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei fordi det er hjelp av å fjerne bort hår. Det å skulle vite personlige opplysninger er sykt ekkelt.

Hvorfor er det blitt slik at du tenker slik om psykologer ol? Hva som er sykt ekkelt med å fortelle ting om en selv?

Anonymkode: 3dea1...6e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det blitt slik at du tenker slik om psykologer ol? Hva som er sykt ekkelt med å fortelle ting om en selv?

Fordi de har ikke en dritt å gjøre med det. Det at det er krav for slikt bare for å ønske å jobbe er kvalmt

Skrevet

Du virker svært umoden og lite reflektert.

Bedre med flere mennesker som sliter med depresjoner og som velger selvmord, enn at vi har yrker som hjelper dem?

Setter du bilen på verksted når den bør bearbeides? Livet er mer verdt enn en bil, og hvis man i en periode har bruk for en psykolog, er det en klok investering. Sinnet kan også ha behov for å "settes på verksted" noen ganger gjennom et liv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til mange som blir brakt til psykolog med vold altså. 

Anonymkode: 28f06...b47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (3 minutter siden):

Bedre med flere mennesker som sliter med depresjoner og som velger selvmord, enn at vi har yrker som hjelper dem?

Setter du bilen på verksted når den bør bearbeides? Livet er mer verdt enn en bil, og hvis man i en periode har bruk for en psykolog, er det en klok investering. Sinnet kan også ha behov for å "settes på verksted" noen ganger gjennom et liv.

Å gi privat informasjon er selvmord da. Du blir en mangina av det. Du er død hvis det skjer. Kuren for depresjoner er fjellturer i sommern. Jeg var deprimert i den fasen i 20 åra også. Men jeg kom meg ut av det. Er da du generelt blir deppa fordi du ikke skjønner at samfunnsmodellen til Norge og Sverige er 100% drevet av sosiologi og ikke jobbmarked som Danmark er.

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (5 minutter siden):

Forresten? Hvorfor dør flere i Norge og Sverige enn i Danmark? De har jo jobbmarked der? Mens himmel for sosiologer er Sverige og Norge der flere dreper seg selv. Jeg lurer på hvorfor? Siden du snakker om selvmord. Kan ikke hende fordi du tar fra dem evnen av å ønske å jobbe vel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi de har ikke en dritt å gjøre med det. Det at det er krav for slikt bare for å ønske å jobbe er kvalmt

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Hva slags krav til hva slags jobb?

• Liker 1
Skrevet

Å gi privat informasjon er selvmord da. Du blir en mangina av det. Du er død hvis det skjer. Kuren for depresjoner er fjellturer i sommern. Jeg var deprimert i den fasen i 20 åra også. Men jeg kom meg ut av det. Er da du generelt blir deppa fordi du ikke skjønner at samfunnsmodellen til Norge og Sverige er 100% drevet av sosiologi og ikke jobbmarked som Danmark er.

Aktivitet er veldig bra fordi det produserer gledeshormoner. Men hvis kjernen til depresjonen er noe som må bearbeides, blir den ikke borte av sunne gåturer.

Å gi privat info er ikke selvmord. Det å prate om vanskelige ting og få redskaper fra en fagperson kan være veien ut av en depresjon og av selvmordstanker.

Menn er dårligere enn kvinner på å oppsøke hjelp, og det er flere kvinner enn menn som tar livet sitt. Lå meg gjette: du er mann?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer som BDSM enn voldtekt. Man har et safe word og setter grenser for hva med er ok med. Ellers er det frivillig

Anonymkode: 77f96...e1c

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (5 minutter siden):

Aktivitet er veldig bra fordi det produserer gledeshormoner. Men hvis kjernen til depresjonen er noe som må bearbeides, blir den ikke borte av sunne gåturer.

Å gi privat info er ikke selvmord. Det å prate om vanskelige ting og få redskaper fra en fagperson kan være veien ut av en depresjon og av selvmordstanker.

Menn er dårligere enn kvinner på å oppsøke hjelp, og det er flere kvinner enn menn som tar livet sitt. Lå meg gjette: du er mann?

Vel hvis du har sett USA av følsomhetsbevegelsen i California. Så vil du se hvorfor det er selvmord å bli følsom. Et eksempel. Kurt Cobain, selvmord. Gikk ikke supert bra med han. Det er bare manipulativt og det å gi privat informasjon FØRER faktisk til selvmord av manipulative folk som ser feminine folk.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forresten? Hvorfor dør flere i Norge og Sverige enn i Danmark? De har jo jobbmarked der? Mens himmel for sosiologer er Sverige og Norge der flere dreper seg selv. Jeg lurer på hvorfor? Siden du snakker om selvmord. Kan ikke hende fordi du tar fra dem evnen av å ønske å jobbe vel?

Nordmenn, og særlig menn, er ikke flinke til å oppsøke hjelp.

Psykologer og sosionomer tar ikke fra mennesker ønsket til å jobbe. Som jeg skrev i din forrige tråden, er nettopp jobben til mange sosionomer å hjelpe folk ut på arbeidsmarkedet.

Hvorfor norske menn er dårlige til å oppsøke hjelp? Jeg vet ikke.

Jeg vet heller ikke hvorfor norske menn er dårligere enn andre nasjonaliteter til å bruke kondom. Men slik er det. Det er sikkert sosiologer feil, det også...

Dessuten er selvmordstanker i Norge stigende, mens i Danmark OG i Sverige er det synkende. 

Endret av Guppy88
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...