AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Jeg tok en feriedag i går som jeg hadde fått godkjent av leder. Jeg skulle feire bursdagen min. Spiste pizza og drakk brus, la meg kl 23 🤭 Nå i dag våknet jeg, tror jeg har UVI. Svir når jeg tisser og har feber. Hva gjør jeg? Føler meg ikke bra. Begynner på jobb kl 15. Virker det mistenksomt om jeg ringer inn? Er man syk så er man syk, men redd sjefen tenker at jeg lyver og at jeg har feiret hardt.. Anonymkode: 12c4a...be3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Dra til legevakta og få deg sykemelding. Anonymkode: 0c96d...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Vent noen timer for å se om det blir bedre. Hvis du ikke er bedre for eksempel kl. 1400, så må du ringe sjefen! Anonymkode: 30997...877 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Si ifra til sjefen nå, så vedkommende har tid til å få gjort noe med problemet. Samtidig drar du på legevakta, noe du også kan si ifra til sjefen om - dermed viser/"beviser" du at det er noe mer enn fyllesjuke. Anonymkode: ea850...881 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vent noen timer for å se om det blir bedre. Hvis du ikke er bedre for eksempel kl. 1400, så må du ringe sjefen! Anonymkode: 30997...877 Man venter ikke til en time før man skal være på jobb med å ringe. Anonymkode: 500d7...3aa 13
Rotemor Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Enten er du frisk nok til å jobbe eller så er du for syk. Du får nesten bestemme deg😊Er du for syk så ringer du sjefen med en gang og sier det som det er! Endret 5. juni 2021 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vent noen timer for å se om det blir bedre. Hvis du ikke er bedre for eksempel kl. 1400, så må du ringe sjefen! Anonymkode: 30997...877 Snakk om å gjøre det vrient for sjefen. Det er ikke så fryktelig lett å få noen til å ta en vakt når det er en time til skiftet starter. Anonymkode: fe182...f55 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Er du så syk at du ikke kan gå på jobb da? Anonymkode: e8f78...1c8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tok en feriedag i går som jeg hadde fått godkjent av leder. Jeg skulle feire bursdagen min. Spiste pizza og drakk brus, la meg kl 23 🤭 Nå i dag våknet jeg, tror jeg har UVI. Svir når jeg tisser og har feber. Hva gjør jeg? Føler meg ikke bra. Begynner på jobb kl 15. Virker det mistenksomt om jeg ringer inn? Er man syk så er man syk, men redd sjefen tenker at jeg lyver og at jeg har feiret hardt.. Anonymkode: 12c4a...be3 Er du syk i forkant eller etterkant av ferie kan arbeidsgiver kreve sykmelding. Det må vi ha på vår arbeidsplass. Uansett om det er en dag eller en uke ferie Anonymkode: be557...65c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Antibiotika pleier å virke ganske fort på UVI, så hvis du hadde dratt på legevakten med en gang du våknet hadde du kunnet gått på jobb i dag. Anonymkode: 78b42...d58
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Man ringer alltid med en gang, slik at sjefen har mest mulig tid til å finne noen til å ta over skifter. Du ringer inn sier du er syk. Du trenger ikke si mer enn det, men jeg selv. Pleier å legge til ting som ex: tror ikke det er korona, men skal til legevakten. Det kan hende du må få sykemelding, men ikke alle krever det. Og det kan være avhengig av «ryktet» ditt på jobb. De legger fort merke til hvem som ofte er syk og tilfeldigvis får langhelg ol. Du kan ikke hjelpe for å bli syk, men du bør gjøre ditt beste jobbens del og si i fra med en gang. Anonymkode: cb931...d00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå