AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Griseindustriens brutte løfter – Dokumentar (nrk.no) Norge slutter aldri å sjokkere. Hva er det med nordmenns syn på dyr som gjør at de behandler dyr så forferdelig? På tide å boikotte Jotun, Telenor og norsk laks. Anonymkode: 780d1...b72
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Du skal kjøpe annen maling enn Jotun-maling, det er konklusjonen etter at griser behandles dårlig? Anonymkode: 7bd14...3f6 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Ja, det er grusomt. Men hva har Jotun og Telenor med dette å gjøre? Endret 5. juni 2021 av AthenaRavenLuna
tussi680 Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Jeg synes det er dyremishandling overalt på denne kloden. Pelsdyr inntrøkka i bur, jordskjelv tar sin del av kaka, de blir borte for oss, kyllinger masseproduseres, får ikke eget liv. Er industrialisering som har sin del av skylda pluss at vi bare skal ha det beste ang. mat på restauranter. Kj'ære vene, ja vi skal ha mat så klart men ......? Sparker ballen videre jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Ja alle nordmenn er slemme siden noen bønder ikke har god dyrevelferd. Anonymkode: 11ef8...235 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Griseindustriens brutte løfter – Dokumentar (nrk.no) Norge slutter aldri å sjokkere. Hva er det med nordmenns syn på dyr som gjør at de behandler dyr så forferdelig? På tide å boikotte Jotun, Telenor og norsk laks. Anonymkode: 780d1...b72 Et mindretall bønder følger ikke loven, derfor er alle nordmenn slemme? Jøss, for en logikk. Anonymkode: 196c3...ec7 2
MorTil2 Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Det foregår mye som er ille,og som de færreste ønske å tenke på, hver dag, både i industrien og privat. Problemet er at folk flest ikke orker å ta det inn over seg, eller ikke setter seg skikkelig inn i hvilket produkter de velger når de f eks velger mat, klær og vaskemidler (og sikkert også maling). Om vi som forbrukere lot ord bli til handling, dvs brukte tid på å søke etter informasjon neste gang man skal handle oppvaskesåpe, og valgte det produktet som ikke var testet på dyr, så er det mye makt i det. Send også gjerne en mail til kundeservice hos det firmaet man ikke handler i fra, og fortell at du, ifølge den infoen du har, har valgt de vekk, fordi de tester produktene sine på dyr. Det kalles forbrukermakt, og er noe den enkelte fint kan gjøre helt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Det er noen avvik, men generelt så har norske dyr den høyeste dyreveldtanden i verden. Anonymkode: 27448...6b8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noen avvik, men generelt så har norske dyr den høyeste dyreveldtanden i verden. Anonymkode: 27448...6b8 "Noen"...... Det var sånn for 2 år siden og nå I dag. Vist det bare var et par, og noen så hadde en ikke funnet avik på samtlige grusefarmer. Nei her synes jeg du er blåøyd! Anonymkode: 8f7b6...759 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er noen avvik, men generelt så har norske dyr den høyeste dyreveldtanden i verden. Anonymkode: 27448...6b8 Haha, det vil jeg gjerne se gode bevis på. :) Anonymkode: bb38a...1e9 1
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Når jeg leser avisen på en vanlig sommerdag så går det nesten ikke en dag uten at katter er dumpet i elven, hunder er syreskadet, hunder er satt i bur til skogs eller dumpet i vågen, barn steiner ender, svaner og byduer ihjel både med og uten foreldres samtykke, det rives velen av byfugler og kjæledyr i alle slags former blir grovt mishandlet. Katter blir puttet sennep i ræven fordi det er "gøy" Fuck så sadistiske noen mennesker er, og det er ganske mange tilfeller av dette også som er også ganske skremmende. Jeg klarer ikke å formulere hvor stein forbanna jeg blir og hvor små og mikroskopiske ord er for alle de følelsene som velter opp i meg. Og nå med disse grisene, og alle unnskyldninger og bortforklaringer fra nortura og det norske bondelaget.. Det er helt ubegripelig og gjør vondt rett og slett.. Det er helt jævlig hvordan vi mennesker holder på å ødelegge, mishandle. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha, det vil jeg gjerne se gode bevis på. Anonymkode: bb38a...1e9 https://dyrevern.no/landbruksdyr/ny-rapport-norge-verdens-beste-dyrevelferd/ er nok noen variasjoner ute å går ja 😅 man liker kanskje å tro at vi er best, men på mange områder er vi ikke det. Anonymkode: 11ef8...235
Hatsumomo Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Skjønner heller ikke det med Jotun..noen som vil forklare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå