Gjest Violetta Skrevet 7. september 2005 #1 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Det stikker, svir og klør! Kjennes ut som jeg reagerer på noe, men aner ikke hva! Har akkurat flyttet inn i en ny leilighet (ny for meg, ikke "ny" ny), og har mistanke om at det er noe her jeg reagerer på. Kanskje noen har hatt katt? Jeg vet ikke om jeg reagerer på katt, kjenner ingen som har katt... Det stikker, svir og klør fra nederst på kinnene og nedover halsen. Huden blir rød og irritert, og jeg får store kviser. Hodebunnen klør også. Jeg har ikke byttet noe vaskepulver, sjampo eller lignende i det siste. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Rart egentlig, tar antihistaminer til vanlig pga noe annet, og de skulle jo ta evt. allergiske reaksjoner. Endret 7. september 2005 av Violetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xora Skrevet 8. september 2005 #2 Del Skrevet 8. september 2005 Dette høres litt skummelt ut da. Og veldig som en allergisk reaksjon på noe! Har du sjekket med legen? Startet dette etter at du hadde flyttet inn i leiligheten? Er det bare inne du reagerer? Kan leiligheten ha fukt, råte, sopp eller liknende? Har du flyttet til en annen plass som har en annen luft enn der du bodde før? Hvor lenge har du bodd der? Har dette pågått over en periode eller bare noen dager? Håper du finner ut av det, og vær ikke redd for å kontakte legen for sånt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. september 2005 #3 Del Skrevet 8. september 2005 Dette høres litt skummelt ut da. Og veldig som en allergisk reaksjon på noe! Har du sjekket med legen? Startet dette etter at du hadde flyttet inn i leiligheten? Ja det gjorde det. Er det bare inne du reagerer? Vet ikke, kløen og kvisene er jo der når jeg er på jobb også. Kan leiligheten ha fukt, råte, sopp eller liknende? Det tviler jeg sterkt på, huset er ganske nytt. Har du flyttet til en annen plass som har en annen luft enn der du bodde før? Nei det er rett i nærheten. Hvor lenge har du bodd der? En knapp uke. Har dette pågått over en periode eller bare noen dager? En knapp uke altså... Håper du finner ut av det, og vær ikke redd for å kontakte legen for sånt. Lykke til! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 8. september 2005 #4 Del Skrevet 8. september 2005 Det der minner om noe en kollega hadde tidligere i sommer, en slags betennelse i huden rundt munnen (perioral dermatitt er den korrekte fagbetegnelsen). Det er visst ganske vanlig blant unge kvinner. Årsakene er ikke helt kjent, men det kan visst blant annet utløses av stress. Det er ubehagelig og ser jo heller ikke særlig pent ut, men kan behandles med antibiotika. Men nå er det engang slik at bare leger kan stille diagnose, så gå til en sånn en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå