AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg har hatt uflaks i kjærlighetslivet. Eller, jeg har falt for feil mennesker er vel mer riktig å si. Jeg har tre forhold bak meg. Et fysisk voldelig, et psykisk voldelig og et med en player som var notorisk utro. Jeg prøver å se fellesnevnere ved disse. Men finner lite. De er tre helt ulike personer, men har alle såret meg dypt og satt spor. nå har jeg vært single en god stund og så smått begynt å flørte litt og date litt igjen. Men jeg føler meg så utrygg på meg selv og egen dømmekraft. Jeg er redd for å havne i fella igjen. Og jeg merker at jeg leter etter feil hos de jeg flørter med. Alt fra tonefall til ord de bruker eller måten de er på. Og dette er jo ikke bra. For leter man, så finner man. Men hvordan kan jeg vite at jeg ikke ender opp med feil mann igjen? Hvordan kan jeg vite om han er ekte eller som de andre? Jeg er i midten av 40-årene, så føler jo jeg burde visst dette. Anonymkode: 42031...ad6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg skjønner deg, folk viser seg fra sin beste side når de blir kjent, og det er ikke enkelt å finne ut hvem som er bra mennesker. Jeg tror du kan redusere risikoen ganske mye med å holde deg til noen du har kjent lenge. Da vet du mer. Folk som for eksempel er notorisk utro er jo gjerne kjent for det i bekjentskapskretsen. Når det gjelder fysisk vold så vil jeg også tro at det er ganske sannsynlig at en mann på din alder har en historie på det hvis han har slike tendenser. Flagget her er vel hvis han begynner å snakke om gale ekser. Dessuten kan det være at du kjenner eksene hvis dere har felles venner og du kan fiske litt der. Og TS, det å være forsiktig er ikke noen dårlig egenskap du skal unnskylde. Det er fornuftig. Jeg håper du fortsetter med det og for all del ikke flytt sammen med noen før det har gått lang tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg prøver å se fellesnevnere ved disse. Men finner lite. De er tre helt ulike personer, men har alle såret meg dypt og satt spor. Fellesnevneren er deg. Antageligvis har du noe ved deg som tiltrekker drittsekker og frastøter bra menn. Oppsøk heller terapi for å finne ut av dette, enn å forsøke flere menn. (det er det mange av oss har måttet gjøre) Anonymkode: 23201...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 Man har ikke så mye annet valg enn å prøve så godt man kan å finne en som passer. Klart man skal styre unna de som viser tendenser til å være drittsekk og notorisk dårlig oppførsel, men man vet ikke alltid før etter en liten stund. Så man må bare prøve seg frem. Men hvis du fortsetter å lete etter feil, så tror jeg ikke det vil gavne deg selv, det blir det typisk dårlige forhold ut av. Man må gi de man dater en fair sjanse til å vise at de er gode, og så får man heller ta hatten sin å gå hvis de beviser det motsatte. Anonymkode: 1124d...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fellesnevneren er deg. Antageligvis har du noe ved deg som tiltrekker drittsekker og frastøter bra menn. Oppsøk heller terapi for å finne ut av dette, enn å forsøke flere menn. (det er det mange av oss har måttet gjøre) Anonymkode: 23201...613 Jeg synes den påstanden der er litt drøy. At jeg tiltrekker drittsekker og frastøter bra menn. For det handler ikke bare om hvem som blir tiltrukket av meg. Men og hvem jeg tiltrekkes av. Det har aldri manglet på kandidater. Det er hvem jeg faller for som er problemet. Anonymkode: 42031...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 Du er jo egentlig heldig som kjenner på behov for å flørte og date syns jeg, selv om du er veldig forsiktig. Når noen prøver å flørte med meg skyter piggene ut av meg, altså jeg blir ikke frekk men klarer knapt å svare og tenker her er noen som tror jeg er et lett bytte. Var en kjekk mann som smilte til meg i dag, vi hadde øyekontakt i et sekund før jeg slo øynene i bakken og tenkte han sikkert fantaserte om at jeg er lett å utnytte og forkaste. Så det at du får til dette kjempeforsiktig og steg for steg er faktisk bra og positivt, at du i det hele tatt gjør det betyr at du har et håp inni deg, og alt er ikke ødelagt 😊 Hvis de du treffer ikke respekterer at du er litt forsiktig i starten er de ikke noe for deg. Babyskritt og ikke senk guarden, men prøv likevel å være åpen så du kan skape en tilknytning. Dette går faktisk an, du kan virke tilsynelatende åpen og følelsesmessig tilgjengelig samtidig som du har et skjold inni deg, så hvis de viser seg å være dårlige blir du ikke like såret. Da er det du som har makten. Omsider må skjoldet ned da, men du har det oppe helt til du med sikkerhet vet det er trygt å senke det. Anonymkode: 06642...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg kommer til å ta det veldig med ro. Både for min og ungenes del. Noe ny samboer er ikke aktuelt med det første blant annet. Men bare senest i går klarte jeg å snoke meg fram til at han siste jeg var på date med har løyet om alt! Fra navnet sitt til at han er single. Han heter noe annet og er gift... det gir ikke akkurat tillit til menn. Anonymkode: 42031...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kommer til å ta det veldig med ro. Både for min og ungenes del. Noe ny samboer er ikke aktuelt med det første blant annet. Men bare senest i går klarte jeg å snoke meg fram til at han siste jeg var på date med har løyet om alt! Fra navnet sitt til at han er single. Han heter noe annet og er gift... det gir ikke akkurat tillit til menn. Anonymkode: 42031...ad6 Ja, (eks)samboeren min gjorde dette. Var på Tinder og datet andre mens vi bodde sammen, og sa til dem at han var singel. Noen menn er rett og slett syke, og mangler empati for andre enn seg selv. Jeg mangler naturlig nok også tillit til menn, og har nok forandret meg en del. Jeg har skyhøye krav til menn, samtidig som det bør være en selvfølge å ha disse kravene. Merker jeg så mye som en antydning til konfliktskyhet, løgn, lovebombing eller andre ting som gjør at magefølelsen min reagerer, forsvinner jeg fort. Jobber med grensesetting. Jeg vet jeg overså knallrøde flagg i starten da jeg møtte eksen, men det kommer jeg ikke til å gjøre igjen. Har lært at det kan være livsfarlig. Jeg vil mye heller miste en bra mann enn å ende opp med en dårlig igjen. Men så trives jeg som singel, og har ikke det sterkeste behovet for å være i et forhold. Anonymkode: ede5a...431 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaMay Skrevet 7. juni 2021 #9 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 9.17): Jeg har hatt uflaks i kjærlighetslivet. Eller, jeg har falt for feil mennesker er vel mer riktig å si. Jeg har tre forhold bak meg. Et fysisk voldelig, et psykisk voldelig og et med en player som var notorisk utro. Jeg prøver å se fellesnevnere ved disse. Men finner lite. De er tre helt ulike personer, men har alle såret meg dypt og satt spor. nå har jeg vært single en god stund og så smått begynt å flørte litt og date litt igjen. Men jeg føler meg så utrygg på meg selv og egen dømmekraft. Jeg er redd for å havne i fella igjen. Og jeg merker at jeg leter etter feil hos de jeg flørter med. Alt fra tonefall til ord de bruker eller måten de er på. Og dette er jo ikke bra. For leter man, så finner man. Men hvordan kan jeg vite at jeg ikke ender opp med feil mann igjen? Hvordan kan jeg vite om han er ekte eller som de andre? Jeg er i midten av 40-årene, så føler jo jeg burde visst dette. Anonymkode: 42031...ad6 Hei, har hatt mye av de samme opplevelsene som deg. Jeg gikk til profesjonell og fant mønstrene i meg selv. Anbefaler deg å gjøre det samme:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Del Skrevet 7. juni 2021 Sett deg ned og skriv en liste over ting du absolutt ikke godtar i et forhold. Skjer dette, så avslutter du tvert! (vold, utroskap, at han kaller deg fitte, søppel, etc) Lag deg en liste over røde flagg du har lært deg opp over årene (noen fordeler er der å ha vært i flere kjipe forhold). Det gir deg fordeler videre. Gå til terapi! Ikke bruk forhold til å reparere fortiden din. Reparer deg først. Så forhold. Ta tiden til hjelp. Bli venner først. Ikke flytt sammen. Ikke på lenge ihvertfall. Ikke lån/gi bort penger! Anonymkode: f9c86...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå