AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #21 Skrevet 5. juni 2021 TS her. Hjelpes meg altså. Hvem i all verden har sagt vi skal reise noe sted akkurat nå. Finnes mange andre grunner til å ha et pass. Og tusen takk til dere andre som faktisk klarte å svare på det jeg lurte på. Anonymkode: 9abf1...c13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #22 Skrevet 5. juni 2021 Det er ikke mange andre grunner til at en nyfødt trenger et pass rett etter fødsel nei. Anonymkode: b1d4d...f87 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #23 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke mange andre grunner til at en nyfødt trenger et pass rett etter fødsel nei. Anonymkode: b1d4d...f87 Da får du tro det. Er så digg når noen vet årsakene til andre. Anonymkode: 9abf1...c13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #24 Skrevet 5. juni 2021 Fødte i april, og fødselsnr hans står på det «armbåndet» iallefall Anonymkode: 7796e...ea0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #25 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke helt riktig. Sykehuset melder fødsel inn til folkeregisteret, folkeregisteret sender så ut personnummer. Fødselsattest må faktisk bestilles, de sender ikke ut automatisk. Det tok ei drøy uke sist jeg fødte før fødselsnummeret hennes kom, fødte i februar i år. Det nummeret som står på båndet baby får rundt håndleddet, er er midlertidig nummer som sykehuset bruker i sine registre Anonymkode: bc48b...737 Takk for ditt bidrag. Ts. Beklager utydelig svar, med «med en gang» mente jeg ikke på sykehuset, men i løpet av svært kort tid, kanskje en uke ca. Håper dere får bestilt pass til de tiden dere trenger. Anonymkode: 8b3c4...bf7
boblevann Skrevet 5. juni 2021 #26 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Fikk fødselsnr alt på barsel, tror det var 2-3 dager etter fødsel eller noe. Pass har vi ikke bestilt ennå så tid på det vet jeg ikke. Endret 5. juni 2021 av boblevann
myMa Skrevet 5. juni 2021 #27 Skrevet 5. juni 2021 Fødte mars 2020. Fikk fødselsnummer mens vi var på barsel. 2-3 dager etter fødsel tenker jeg.
Skogkløver Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 Du må vel få godkjent navn også før du får pass? Vi fikk ikke varsel om at vi kunne velge navn, vi måtte inn og registrere det selv. Da tok det 5 dager før navnet ble godkjent og vi kunne få bestille fødselsattest. Jeg ville hatt klar time til pass før fødsel med så lange ventetider som det er nå 😅 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #29 Skrevet 5. juni 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke helt riktig. Sykehuset melder fødsel inn til folkeregisteret, folkeregisteret sender så ut personnummer. Fødselsattest må faktisk bestilles, de sender ikke ut automatisk. Det tok ei drøy uke sist jeg fødte før fødselsnummeret hennes kom, fødte i februar i år. Det nummeret som står på båndet baby får rundt håndleddet, er er midlertidig nummer som sykehuset bruker i sine registre Anonymkode: bc48b...737 Stemmer, men med de nye systemene skal man få nummeret før ordinær utskriving. Anonymkode: ec734...d4b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #30 Skrevet 5. juni 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Hjelpes meg altså. Hvem i all verden har sagt vi skal reise noe sted akkurat nå. Finnes mange andre grunner til å ha et pass. Og tusen takk til dere andre som faktisk klarte å svare på det jeg lurte på. Anonymkode: 9abf1...c13 Nysgjerrig, men hvilke andre grunner er det? Anonymkode: ec734...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #31 Skrevet 5. juni 2021 Vi fikk også fødselsnummer på armbåndet på barsel hotellet rett etter fødsel. Ahus, april 2020. Anonymkode: 23cc1...dcb
Fiffig Skrevet 6. juni 2021 #32 Skrevet 6. juni 2021 Alle her som antar at reiser er ferieturer og fyfy. Mange har familie i flere land; jeg vil også trenge pass så fort som mulig etter fødsel av den grunn. At folk skal benytte enhver anledning til å moralisere uten å vite ts situasjon er ... dumt. Forestill deg at noen ikke har et helt identisk liv som ditt eget før du begynner å dømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå