venus24 Skrevet 7. juni 2021 #61 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der er utrolig frekt og hensynsløst å si til en person du har hatt en samtale med i mange timer at du gir blaffen i om vedkommende forstår det du sier eller ikke. Over kan du se eksempler på presise definisjoner. Jeg må ha gått glipp av din presise definisjon av kjønn, så kanskje du kan gjenta den? Bare svar meg med definisjon, noe mer er ikke nødvendig. Kjønn: ...... Eller er du et troll, alt dette var en "vits" på min bekostning? Anonymkode: b2381...e45 Ikke noe mer frekt og hensynsløst enn at du sa du ikke brydde deg om hvorvidt jeg er enig eller uenig med deg, vel? Her er en presis definisjon, siden du ikke ønsker en forklaring eller nyansering til: Kjønn er et spekter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #62 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Simone de Bevoir sier det ganske enkelt: Man er ikke født kvinne, men man blir det. Anonymkode: 7109a...150 Kvinne: Menneskelig person av hunkjønn. Hunkjønn: Organisme med forplantningsbiologi organisert for å ha store, immobile gameter. Nå er det din tur til å gjøre det samme. Slå deg løs, være kreativ. Anonymkode: b2381...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #63 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (7 minutter siden): Ikke noe mer frekt og hensynsløst enn at du sa du ikke brydde deg om hvorvidt jeg er enig eller uenig med deg, vel? Her er en presis definisjon, siden du ikke ønsker en forklaring eller nyansering til: Kjønn er et spekter. Dette har ikke noe som helst med en definisjon av kjønn å gjøre. Det er en påstand. Kjønn: En organismes forplantningsbiologi. Pattedyr er dimorfiske, de har hunkjønn (se presis definisjon over) og hankjønn (se presis definisjon over). Hunnen føder typisk levende avkom som hun ammer. Anonymkode: b2381...e45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #64 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har ikke noe som helst med en definisjon av kjønn å gjøre. Det er en påstand. Kjønn: En organismes forplantningsbiologi. Pattedyr er dimorfiske, de har hunkjønn (se presis definisjon over) og hankjønn (se presis definisjon over). Hunnen føder typisk levende avkom som hun ammer. Anonymkode: b2381...e45 Da bunner kanskje uenigheten vår i hvordan man kan definere kjønn. Som sagt er jeg enig i at tokjønnsmodellen gjelder på cellenivå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #65 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Da bunner kanskje uenigheten vår i hvordan man kan definere kjønn. Som sagt er jeg enig i at tokjønnsmodellen gjelder på cellenivå. Og din definisjon av kjønn utover "cellenivå" er? Kjønn: ... (Kjønn utover "cellenivå", hva er det egentlig?) Anonymkode: b2381...e45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #66 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og din definisjon av kjønn utover "cellenivå" er? Kjønn: ... (Kjønn utover "cellenivå", hva er det egentlig?) Anonymkode: b2381...e45 Min definisjon av kjønn utover cellenivå er, som sagt, at kjønn er et spekter. At du ikke godtar det som forklaring får være opp til deg. Kjønn på cellenivå betyr jo kjønnscellene. Vi kunne spart ganske mye tid hvis du bare hadde lest Nature-artikkelen jeg linket til tidligere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #67 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (7 minutter siden): Min definisjon av kjønn utover cellenivå er, som sagt, at kjønn er et spekter. At du ikke godtar det som forklaring får være opp til deg. Kjønn på cellenivå betyr jo kjønnscellene. Vi kunne spart ganske mye tid hvis du bare hadde lest Nature-artikkelen jeg linket til tidligere. Jeg ber ikke om "forklaring", jeg ber om en definisjon. Du kan ikke define kjønn som "kjønn er et spekter" uansett, det er en påstand, ikke en definisjon og påstanden et sirkulær/tautologisk. Det som slår meg er at du bryr deg overhodet ikke om noe av dette. Ikke om kjønn eller biologi, ei heller om transpersoner eller kjønnsdysmorfi. Hade du interessert deg for det så hadde du tatt det på alvor. Det blir veldig overfladisk og teater når man påstår seg være alle transpersoner venn og forsvarer, men så kan man ikke engang være brydd med å definere kjønn, som jo er helt avgjørende. Vel, vel. Jeg tenker vi er ferdige her. Anonymkode: b2381...e45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #68 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ber ikke om "forklaring", jeg ber om en definisjon. Du kan ikke define kjønn som "kjønn er et spekter" uansett, det er en påstand, ikke en definisjon og påstanden et sirkulær/tautologisk. Det som slår meg er at du bryr deg overhodet ikke om noe av dette. Ikke om kjønn eller biologi, ei heller om transpersoner eller kjønnsdysmorfi. Hade du interessert deg for det så hadde du tatt det på alvor. Det blir veldig overfladisk og teater når man påstår seg være alle transpersoner venn og forsvarer, men så kan man ikke engang være brydd med å definere kjønn, som jo er helt avgjørende. Vel, vel. Jeg tenker vi er ferdige her. Anonymkode: b2381...e45 Jo, det kan jeg. Du ba om en definisjon uten forklaring, da kan jeg ikke annet enn å gi deg denne konkrete definisjonen. Kjønn er et spekter. Jeg har allerede sagt meg enig i din definisjon av kjønn på cellenivå. Du står helt fritt til å mene hva du vil om meg, mine holdninger og mine intensjoner med å diskutere dette. Det betyr åpenbart ikke at du har rett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #69 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (7 minutter siden): Kjønn er et spekter. Han ba om en definisjon av kjønn🙂 Anonymkode: 17bd0...a12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #70 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han ba om en definisjon av kjønn🙂 Anonymkode: 17bd0...a12 Noe jeg ga. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #71 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (6 minutter siden): Noe jeg ga. nei🙂 Anonymkode: 17bd0...a12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #72 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nei🙂 Anonymkode: 17bd0...a12 Helt greit for meg at du er uenig 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #73 Del Skrevet 7. juni 2021 2 hours ago, venus24 said: Helt greit for meg at du er uenig Imponert over at du gidder å diskutere med kverulanter. Synes du har gode betraktninger og argumenter gjennom diskusjonen, interessant å lese! Anonymkode: e3944...d25 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 7. juni 2021 #74 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Imponert over at du gidder å diskutere med kverulanter. Synes du har gode betraktninger og argumenter gjennom diskusjonen, interessant å lese! Anonymkode: e3944...d25 Så hyggelig sagt, takk for det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #75 Del Skrevet 7. juni 2021 venus24 skrev (3 timer siden): Så hyggelig sagt, takk for det! Imponert jeg også Anonymkode: 202a6...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #76 Del Skrevet 7. juni 2021 Kanskje de liker det andre kjønnet så godt, at de vil være som de? En hyllest til det flotte hos det motsatte kjønn. Synes en kar at høyhælte sko er attraktivt. Ja da burde det ikke være noe i veien for at hn kan bruke det selv. Eller at en kvinne synes menn er attraktive i herretruser. Så gir det henne kanskje noe å gå med det selv. Anonymkode: de2d9...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #77 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kvinne: Menneskelig person av hunkjønn. Hunkjønn: Organisme med forplantningsbiologi organisert for å ha store, immobile gameter. Nå er det din tur til å gjøre det samme. Slå deg løs, være kreativ. Anonymkode: b2381...e45 Om dette er rett så vil det si at alle mennesker som ikke har eggstokker, eller som ikke produserer egg, ikke er kvinner. Så i følge deg så... Kvinner som har måttet fjerne eggstokkene sine = ikke kvinner Kvinner som er født uten eggstokker = ikke kvinner Kvinner som har eggstokker, men av diverse grunner ikke produserer egg = ikke kvinner Kvinner som har kommet i overgangsalderen = ikke kvinner Definisjonen din av kjønn (og at det er kun to) er åpenbart feil. Den definerer veldig mange kvinner som ikke-kvinner, og siden du mener det kun er to kjønn så sier du at disse kvinnene er menn. Til tross for at alle ser på disse kvinnene som kvinner, som de er. Anonymkode: 0ac57...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #78 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kanskje de liker det andre kjønnet så godt, at de vil være som de? En hyllest til det flotte hos det motsatte kjønn. Synes en kar at høyhælte sko er attraktivt. Ja da burde det ikke være noe i veien for at hn kan bruke det selv. Eller at en kvinne synes menn er attraktive i herretruser. Så gir det henne kanskje noe å gå med det selv. Anonymkode: de2d9...f09 Helt feil. Hvem man tiltrekkes av og hvor mye man er tiltrukket av noen har ingenting med om man er trans eller ikke. Anonymkode: 0ac57...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni 2021 #79 Del Skrevet 7. juni 2021 Det eneste jeg vil og krever er at jeg kan få bruke dameklær, mest kjoler, når jeg føler for det, uten noen som kaster "dritt" om meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. juni 2021 #80 Del Skrevet 7. juni 2021 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, krenkende innlegg, spekulasjoner, personangrep og avsporinger. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå