Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så flott det er med damer som er slank og har flat mage. 

Sa missunelig. Skulle virkelig ønske jeg var sånn, men her epleform med en del kilo for mye. 

Anonymkode: e1466...893

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo få det :) Mye jobb men ikke umulig.

Anonymkode: 22285...7db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo få det :) Mye jobb men ikke umulig.

Anonymkode: 22285...7db

Det må jobbes mye for og vet ikke om hadde gått. 

Er man mer lykkelig som slank/pen? Får inntrykk av det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er man ikke.

Nå vet jeg ikke årsaken til at du ikke har flat mage, kroppsfasong er jo delvis genetisk også, og noen holder seg lettere slanke. MEN, mange av dem med flottest figur jobber også knallhardt for den! Du ville sannsynligvis ikke blitt lykkelig av å trene hver dag og telle kalorier hele tiden. De færreste blir det. Hvis dette var oppskriften på lykke for deg ville du nok hatt denne livsstilen allerede.

PS. Fornøyd er ikke det samme som lykkelig. Alle kan kjenne på fornøydhet og tilfredshet når man har klart å ga ned noen kilo før bikinisesongen, for eksempel. Det er også gøyere å handle fine klær når man er slank.

PPS. Hvis du nå lever veldig usunt er det selvsagt lurt om du legger om litt. Kroppen fungerer generelt bedre på sunt kosthold, og å bevege seg mer er et viktig grep for helsa. 

Anonymkode: 960e2...77b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mer lykkelig? Nei, det tror jeg ikke – lykken ligger mer i hodet enn i kroppen ;).

Jeg er slank, og for ofte komplimenter for kroppen min. Men: jeg får den ikke gratis. Spiser sunt året rundt, og trener CrossFit 4-5 ganger i uken. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg fort vært lubben. 

Det blir jo helt opp til deg selv, om du synes det er verdt å jobbe for en slankere kropp? Hovedtyngden av den jobben ligger på kjøkkenet, forresten – man blir hva man spiser. Men lykken.. den må man nok se etter andre steder ;)

Anonymkode: 255f3...5ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært noe særlig pen så det vet jeg ikke noe om. Men  jeg føler meg sterkere, friskere, og har mer energi når jeg er slank.  Har til tider vært lubben, og har det helt klart bedre som slank. Lykkeligere? Litt kanskje. 

Anonymkode: 013e1...ce6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ironisk nok er jeg ulykkelig når jeg er på det slankeste, for mister alltid matlysten når jeg har det vondt. Ellers er det ikke så mye jobbing syns jeg, kan fremdeles kaste innpå pizza, øl og godteri i helgene så lenge det kun er i helgene. Trener 2-3 ganger i uka. Før jeg ble 30 trengte jeg ikke trene heller. Men nå trener jeg mest for helse og energi, ikke vekt

Anonymkode: 8d3a1...4ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig ja, JEG er lykkeligere med min veltrente kropp en jrg var da den var utrent og 10 kg mere! 

Alt passer, jeg er sterkt og utstråler styrke og glede❤💪  ps, trener daglig og spiser sunt dette er IKKE noe offer for meg. 

Anonymkode: 1892e...739

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det var mulig for meg å få den kroppen. Når jeg ble veganer og begynte å fokusere på å få i meg riktige næringsstoffer fikk jeg den kroppen uten å prøve en gang. Trente ingenting bare vanlig mosjon/tur . Fokuset på mat endret seg. Var opptatt av å gi meg selv næring ikke lite kalorier..

Anonymkode: b4625...47a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Gi opp før en har prøvd så blir det hvertfall ikke resultater.. Ja du får ett bedre liv, på innsiden og utsiden. Slanket meg 10kg siste året og har aldri følt meg sprekere! Kroppen fungerer mye bedre uten ekstra ballast.

Anonymkode: 89d80...f82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det var mulig for meg å få den kroppen. Når jeg ble veganer og begynte å fokusere på å få i meg riktige næringsstoffer fikk jeg den kroppen uten å prøve en gang. Trente ingenting bare vanlig mosjon/tur . Fokuset på mat endret seg. Var opptatt av å gi meg selv næring ikke lite kalorier..

Hva spiser du og hvor ofte gikk du tur?

Anonymkode: 31fdf...76f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva spiser du og hvor ofte gikk du tur?

Anonymkode: 31fdf...76f

Spiser typisk til frokost, lunsj: grovt knekkebrød eller grovbrød med vegansk smør, avokado, tomat, paprika og salt/pepper, alternativt banan, peanøttsmør. Eller havregrøt med honning og masse frukt bær, kornblanding med havremelk og frukt/bær. Mellommåltid: all slags nøtter og frukt, vegansk kokosyoughert, smoothie med frosne bær, banan, juice/-kokosmelk, energibarer med nøtter og tørket frukt. Middag: bytter ut kjøtt med bønner/linser,/kikerter. F.eks taco med bønnestuing, eller vegansk lasagne med vegansk ost og aubergine, lager masse gryteretter med grønnsaker og salat til, bruker urter og krydder, vegansk creme fraiche, wraps, falafel,vegansk burger, grønnsakssupper, til snacks: rawkuler, sjokoladepålegg(vegansk), vegansk is, fruktsalat. Drikker hovedsakelig vann og juice. Går tur minium 30 min hver dag. Helst i naturen:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye «jobb» å bli tynn, heller tvert i mot. Man må fokusere mindre på mat som kos, spise frokost, lunsj og middag, øke mengden frukt og grønt, ha fokus på hele korn, fiber og gode proteinkilder, så vil kroppen følge etter. Det er selvsagt ikke like lett om man har diagnoser eller går på medisiner som gjør det vanskelig å bli slankere, men folk flest trenger bare spise mindre prosessert mat og mer ubehandlet, fiberrik mat.

Anonymkode: 66afd...e6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig viktig. At kostholdet endrer seg uten at fokuset er på å skulle endre kroppen. Jeg tror det er der mange feiler, rett og slett. At det oppleves som en straff eller at man hele tiden må begrense hva man spiser.

Anonymkode: 27e23...c8b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Man er lykkelig når man er fornøyd med seg selv. Mange som ikke er tynne, er lykkelige og fornøyde meg seg selv. 

Og det er ikke alltid mat og trening, hjelper på å gå ned i vekt. Snakk med legen om du sliter. Og du faktisk vil ned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank og har flat mage, men det betyr ikke at jeg er lykkelig eller at livet er lett. Jeg er syk, og får ikke utnyttet min "pene" kropp til noe :) 

Utseendet ditt er ikke alt, helsa er viktigere. Jeg var veldig fornøyd med kroppen min når den fungerte, og var takknemlig for at jeg kunne frakte meg på fjellturene jeg ønsket og trene så mye jeg ville. At den så bra ut var bare en bonus, og jeg brydde meg lite om det. Den ser i dag ganske lik ut minus litt muskler, men er ganske ubrukelig. Savner en brukbar kropp rett og slett.

Anonymkode: 4b524...e00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 3.04):

Så flott det er med damer som er slank og har flat mage. 

Sa missunelig. Skulle virkelig ønske jeg var sånn, men her epleform med en del kilo for mye. 

Jeg har gått fra eple til timeglass (fortsatt kunne jeg tenkt meg noen kg ned). Spist mindre og smartere. Det har ikke vært så vanskelig. Jeg har nesten kuttet sukker og drikker ikke så mye alkohol. Magen er ganske flat, men ingen six-pack :) Om du virkelig har lyst er det ingenting i veien for det.

Om jeg er lykkelig. Helt ærlig har jeg aldri vært så ulykkelig som når jeg var tykk. Jeg følte meg stygg, utilpass, alt strammet, fjeset så annerledes ut, alt var tungt osv. Om jeg er lykkelig som slank, ja men det har ikke med kroppen å gjøre. 

Anonymkode: 53874...794

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også misunnelig på slanke damer. De utstråler noe ekstremt vellykket og flott. Er klar over at det ikke er sånn, har feks en slank venninne som har slitt med mye angst og depresjoner. Likevel så er det en automatisk reaksjon jeg får når jeg ser slanke mennesker - de har kroppen på stell i hvert fall. 

Anonymkode: a887f...51f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De stråler en vellykket tilfredshet synes jeg og er pent å se en sånn kropp. 

Synes ærlig at min ikke er like fin som er utrent og en del kilo for mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lykkeligere som veltrent og slank enn som dvask. 

Trening redusere stress og angst, og så er det jo herlig å sprade rundt på stranda når man er fit. (litt overfladisk ja.) 

"nothing tastes as good as skinny feels" stemmer altså i mitt tilfelle😅 selv om jeg absolutt ikke sulter meg. 

Anonymkode: fd5fe...fa3

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...