Gå til innhold

Utstoppede dyr

Hva synes du om utstoppede dyr?  

45 stemmer

1. 1. Hva synes du om utstoppede dyr?

• Jeg synes de er ekle
      40
    • Jeg synes de er nusselige og søte
      2
    • Jeg har huset fullt og er ivrig samler
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg liker ikke utstoppede dyr. Har dermed en liten, nokså uhøytidelig spørreundersøkelse for å se om jeg er alene i verden om min mening. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope, ikke jeg heller, synes det er litt guffent.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, jeg syns utstoppede dyr er ekkelt.

Skrevet

Æsj ikke faen om jeg ville hatt en stiv livløs Mio i stua, da hadde jeg blitt sinna:(

Skrevet

Huff, nei, takke meg til levende dyr!

Skrevet

Jeg synes det er harry og ville aldri hatt det i stua liksom.

Men pappa har endel fordi han jakter, og de klæsjer han opp på veggen i hallen

Skrevet

Nei fy flate!

Det er både creepy og harry. :overrasket:

Syns jakt er litt teit også. Skal det være noe å skryte av at man drar ut i skogen i flokk, med hagle og nattkikkert, o.l., og jakter ned et vettskremt dyr?

Hvis de hadde greid å nedlegge en bjørn eller elg med bare nevene hadde jeg blitt imponert.

Jeg er ikke vegetarianer eller noe sånt, men jeg kan ikke forstå at noen vil jakte for moro skyld. Er det underholdene å drepe? :forvirret:

Kan vel hende det er et mannlig urinnstinkt...... :ironi:

Skrevet

De er ikke ekle.

Men de er ikke nusselige og søte.

Vi har en.

Det var en ugle som hadde flyd på en kjøreledning langs toglinjen. Mannen og en kolegga fant den. De meldte fra og siden den ikke var noe skade på den fikk vi stoppet den ut. Den står oppå skråskapet.

Skrevet

Jeg synes utstoppa dyr er utrolig ekle, ja vil faktisk si at jeg er redd dem på en eller annen irrasjonell måte..... :sjenert:

Var på ei hytte en gang, der det hang et hode på veggen, og verten måtte skru ned hodet og låse det inne på et annet soverom for at jeg skulle klare å sove den natta..... Creepy. :hår:

Skrevet
Nei fy flate!

Det er både creepy og harry. :overrasket:

Syns jakt er litt teit også. Skal det være noe å skryte av at man drar ut i skogen i flokk, med hagle og nattkikkert, o.l., og jakter ned et vettskremt dyr?

Hvis de hadde greid å nedlegge en bjørn eller elg med bare nevene hadde jeg blitt imponert.

Jeg er ikke vegetarianer eller noe sånt, men jeg kan ikke forstå at noen vil jakte for moro skyld. Er det underholdene å drepe? :forvirret:

Kan vel hende det er et mannlig urinnstinkt...... :ironi:

Det er sikkert LITT mannlig urinnstinkt som får utløp i jakttida, men samtidig blir det stadig flere kvinnelige jegere. Jeg er selv jente med jegerprøven, men kan ikke nok om våpenbehandling til at jeg synes det er forsvarlig å dra på jakt. Men jeg vet i hvert fall så mye som at jakt i Norge ikke foregår som klappjakt av typen fasanjakt i britiske filmer - eller revejakt for den saks skyld. Jakt ER en utfordring, selv når man "bare" sitter på post. Dessuten kan det være en fin opplevelse å være så nær naturen - nærheten er der faktisk selv om man ender med å spise litt av det man har opplevd. De fleste former for jakt krever at man har nokså god kunnskap om dyret man jakter på - atferd og trekkmønster o.l, samt terrenget man ferdes i. Om noen jakter for å "imponere" deg får det være deres sak; jeg tror de fleste har andre grunner for å jakte. De fleste jegere jeg kjenner er rolige, jordnære og lite macho karer (og et par damer, blant annet en lærer) - ellers i året er de kunstnere, sosialarbeidere, snille familiefedre o.l.

Jakt er ellers mindre teit enn industrialisert landbruk, etter min mening.

MEN, over til saken. Jeg synes utstoppede dyr er harry, dessuten samler de støv og må behandles jevnlig for å ikke bli markspist. Men enkelte dyr kunne det vært morsomt å ha utstoppet i huset, da - en sebra, feks... Uten at jeg tror det kommer til å hende i MITT hus...

Skrevet

Nei, jeg liker ikke utstoppete dyr.

For meg blir det på samme måte som å stoppe ut bestemora mi den dagen hun dør.

Gjest Sesselja
Skrevet
De er ikke ekle.

Men de er ikke nusselige og søte.

Vi har en.

Det var en ugle som hadde flyd på en kjøreledning langs toglinjen. Mannen og en kolegga fant den. De meldte fra og siden den ikke var noe skade på den fikk vi stoppet den ut. Den står oppå skråskapet.

An nysgjerrighet (siden jeg ikke forstår hvorfor folk velger å stoppe ut dyr): Hva fikk dere til å tenke: "aha, død ugle, la oss stoppe den ut og sette den på skråskapet"?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg synes hverken det er nusselig eller ekkelt. Og om det passer å ha i huset kommer an på resten. Familienmin har gjerne ett eller to dyr på hytta, der synes jeg det passer med resten av interiøret. Men å lesse en modernistisk leilighet ned med det, det hadde unektelig blitt harry...

Skrevet

Vi har en utstoppet tiur og bever, men de står ikke framme. synes ikke noe om utstoppede dyr, men mannen min hadde dem da vi ble sammen.

Skrevet

Nei fysj! Synes de er ekle og hvis jeg ser et utstoppet dyr så venter jeg liksom bare på at det skal hoppe på meg eller gi fra seg en lyd.... Usj!

Skrevet

Ja, da hadde jeg også blitt MEGET imponert! :ler:

Skrevet

Liker det ikke. Samme hvilken måte man har drept jerven på, det er ikke kult å ha den stående på hylla i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...