Gå til innhold

Tenåring og det å "vise kjærlighet /omsorg/nærhet"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn som nettopp har blitt tenåring.  Han har forandret seg veldig det siste året. Blitt mer sur, innesluttet, irritert på meg for alt og kjefter og og smeller for alt (og ingenting). Sitter mest for seg selv eller er ute med venner. Svarer meg kun fort i forbifarten.

Før kunne han gi meg hadet-klem, godnatt-klem osv. Nå ser han knapt på meg. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal takle han for tiden. Vil han ikke ha "nærhet " mer? Bør jeg bare holde meg unna litt?

Vi er flinke til å si at vi er glade i hverandre og unnskyld etter at vi har diskutert/kranglet.

Men høres dette normalt ut? At de plutselig ikke vil ha sånn omsorg lengre, som en klem?

Anonymkode: 743d2...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok en innebygget mekanisme mot incest det der. Tenåringsgutter går 'konstant' med stå. Men søster og mor vil de ikke gi en klem engang.

Det var det jeg lærte på skolen i alle fall.

Skrevet
Realverdien skrev (5 minutter siden):

Er nok en innebygget mekanisme mot incest det der. Tenåringsgutter går 'konstant' med stå. Men søster og mor vil de ikke gi en klem engang.

Eh. BS.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (18 timer siden):

Flott.

Anonymkode: e78ba...9d3

Skrevet
Realverdien skrev (18 timer siden):

Hva slags skole gikk du på? :rolleyes: De aller fleste gutter vet at penis kan leve sitt eget liv og at det ikke har noe med søster eller mor å gjøre om den "våkner" til under en klem.

Noen barn blir slik i tenårene, humøret er jo opp og ned på mange av de og er ikke alltid man er like lysten på klem og kos om man er i dårlig humør heller. Han bruker nok energien sin på vennene sine og har ikke så mye til overs.

Skrevet

Begge gutta her i huset var litt mindre "klemmete" i starten av tenårene. Tenkte det var naturlig. På videregående og etter det har de blitt "klemmere" igjen. De er nå over 20 begge to. 

Jentene har ikke hatt sånne perioder, de har vært like hele veien. Yngste begynner på videregående nå. 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Hva slags skole gikk du på? :rolleyes: De aller fleste gutter vet at penis kan leve sitt eget liv og at det ikke har noe med søster eller mor å gjøre om den "våkner" til under en klem.

Noen barn blir slik i tenårene, humøret er jo opp og ned på mange av de og er ikke alltid man er like lysten på klem og kos om man er i dårlig humør heller. Han bruker nok energien sin på vennene sine og har ikke så mye til overs.

Penis våkner ikke om mor eller søster gir en klem fordi man programmeres til å ikke tenne på de man bor med. 

https://sexinfoonline.com/evolutionary-reasons-for-incest-taboos/

Undersøkelser gjort på barnehjem viste at disse 'aldri' giftet seg, selv barna vokste opp sammen i blandet kjønnsgrupper. Genetisk programmering slår inn ifølge denne hypotesen for å hindre innavl. En ny tenåring synes vel alt broren, mora eller søstera gjør med kropp/naken er helt kvalmt. Man vet nok til å si at det ikke er et kulturelt konstrukt.

Skrevet
Realverdien skrev (Akkurat nå):

Penis våkner ikke om mor eller søster gir en klem fordi man programmeres til å ikke tenne på de man bor med. 

https://sexinfoonline.com/evolutionary-reasons-for-incest-taboos/

Undersøkelser gjort på barnehjem viste at disse 'aldri' giftet seg, selv barna vokste opp sammen i blandet kjønnsgrupper. Genetisk programmering slår inn ifølge denne hypotesen for å hindre innavl. En ny tenåring synes vel alt broren, mora eller søstera gjør med kropp/naken er helt kvalmt. Man vet nok til å si at det ikke er et kulturelt konstrukt.

Poenget er at man ikke alltid har kontroll over penis og at den våkner. Det har ikke alltid noe med omgivelsene å gjøre.

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Poenget er at man ikke alltid har kontroll over penis og at den våkner. Det har ikke alltid noe med omgivelsene å gjøre.

Poenget var at gutter synes klem fra mor er stas når de er fem, men ikke femten. Årsaken er muligens en del programmeringer for å hindre incest. 

Just saying. Snakker ikke av erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste gutt var akkurat likedan, brukte å tvinge til meg en klem;) nå er han21, flytta hjemmenifra og jammen får jeg klemmer Når vi treffes, så de kommer:) men husker også at der var sårt i starten.

Anonymkode: 64cea...a96

Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

Poenget var at gutter synes klem fra mor er stas når de er fem, men ikke femten. Årsaken er muligens en del programmeringer for å hindre incest. 

Just saying. Snakker ikke av erfaring.

Nei, har ingen erfaring selv heller 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er også slik. Fra å være en skikkelig «kose gutt» til å nekte å gi meg en klem. Tenker det er naturlig og vil nok få en klem igjen 😊

Anonymkode: 3ce8f...802

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det er helt naturlig og «riktig» I den alderen skal de ta avstand fra foreldre, og for noen betyr det å ikke klemme. De fleste begynner vel med det igjen når avstand er etablert 

Anonymkode: 9daf2...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...