Gå til innhold

Er det bare jeg som aldri spiser klassisk middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det dukker stadig opp middagstråder der alle deler sine eksotiske middagsretter. 

Er jeg den unormale her som sjelden spiser middag? Antakelig. Jeg foretrekker kokt egg, makrell i tomat/tunfisk/stekt fisk, salat med enkel tilbehør, bakte grønnsaker eller bare grøt. Dette spiser jeg uten unntak veldig ofte. 

Hvordan har dere tid og energi, ikke minst lyst til å lage mat? Selv vet jeg jo at det handler om prioriteringer, men jeg liker enkel sunn mat. Er student hvis det har noe å si, men middagsvanene mine har vært slik siden jeg var liten. Handler heller ikke om økonomi.

Anonymkode: ada61...b79

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innimellom perioder hvor jeg ikke spiser middag, men jeg setter pris på å sette meg ned og ha den kvalitetstiden hvor jeg bare slapper av med et godt måltid, så nå prøver jeg å være flink og lage skikkelig mat igjen. Lager nesten bare mat som ikke krever så mye jobb på kjøkkenet, men det gjør ingenting om den står i ovnen en stund og godgjør seg. Har flere venner som ikke er middagsmennesker, så du er ikke alene. 

Anonymkode: 1c094...12a

• Liker 2
Skrevet

Nei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir stort sett enkelt her også :) 

Bruker mye fryste grønnsaker, dampkoker i mikro, litt salt/pepper/krydder på, laks/kylling/fiskekaker ved siden av + en klatt rømme.

Nå i varmen går det i samme, bare salater, kokte egg, tunfisk, reker.

Eller legger opp ‘tapas’-tallerken med hva jeg måtte finne i kjøleskapet :) 

Anonymkode: 6e0a3...d8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trør det handler om interesse. De som liker å stå på kjøkkenet disker jo opp en typisk stor middag. 

Vi som helst bare vil bli fortest mulig ferdig, lager fordi det må spises middag 😂

Anonymkode: 5d7e4...d91

• Liker 2
Skrevet

Nei. Er som deg ts. Liker det enkelt. Hender av og til at jeg trår til en helg, men det er ikke altfor ofte nei😂
Så lenge det man spiser inneholder de næringsstoffene som kroppen trenger. Mye av det finnes i mat som man ikke trenger å tilberede i flere timer også. Man MÅ ikke ha varmmat hver eneste dag. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine middager.

Rundstykke m egg og bacon

Hamburger 

wienerpølse 

pizza jeg lager på lompe 😂

1 bakt potet

takeaway

Anonymkode: 5d7e4...d91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men bakte grønnsaker og fisk er jo middag ? Bare ikke en veldig komplisert en 

Anonymkode: f722f...377

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Grøt og salat kan også være middag?

Jeg er og student og hvis jeg lager noe av dette regner jeg det som middag. Lager aldri noe stort å komplisert hvis jeg bare lager til meg selv. Men regner egentlig alt du nevnte som middag minus egg og makrell i tomat

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Blir stort sett enkelt her også :) 

Bruker mye fryste grønnsaker, dampkoker i mikro, litt salt/pepper/krydder på, laks/kylling/fiskekaker ved siden av + en klatt rømme.

Nå i varmen går det i samme, bare salater, kokte egg, tunfisk, reker.

Eller legger opp ‘tapas’-tallerken med hva jeg måtte finne i kjøleskapet :) 

Samme her.  Jeg var mer middagsmenneske før og laget middag fra bunnen hver dag, men da var vi to, og ofte flere. Nå kjøper og lager bare det jeg finner på den dagen, ikke hver dag heller.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var elev på VGs (bodde på hybel), samt lærling og da jeg var student så var det sjeldent jeg spiste skikkelig middag. Det gikk mest i brødskiver, av og til kokte jeg egg og poteter osv. 

Anonymkode: 0fcd8...d86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men bakte grønnsaker og fisk er jo middag ? Bare ikke en veldig komplisert en 

Joa, men ikke klassisk middag vel?

Jeg forbinder full, klassisk middag som kokte poteter, grønnsaker, kjøtt/fisk og saus - minst.

Altså hele retter.

Det lager jeg uhyre sjelden. Ofte får en inntrykk av at middag må være så fryktelig komplisert.

Og min fisk er ofte peppermakrell, varmrøkt laks, og slikt som kan spises rett ut av pakken :) også noe grønt ved siden av, ofte også plukket rett fra pakker, mini-agurker, cherry tomat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Pleier kun å spise en type proteinkilde med smør..haha 

Anonymkode: cdc11...dda

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er det tradisjonsmat altså husmanskost du mener? Jeg lager det noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker middager. Favorittmåltidet mitt og da vil jeg lage gode retter jeg kan nyte.

Anonymkode: 5377e...705

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes innlegget ditt er veldig rart. Det blir som å si: Hvordan har dere tid, energi og lyst til å lese, eller reise, eller være med venner, eller strikke, eller trene. Du har tydeligvis ikke lyst til å lage mat, da lar du være, men det er skikkelig spesielt å undres over at det finnes andre som liker noe du ikke liker.

Anonymkode: 3fd86...a65

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes innlegget ditt er veldig rart. Det blir som å si: Hvordan har dere tid, energi og lyst til å lese, eller reise, eller være med venner, eller strikke, eller trene. Du har tydeligvis ikke lyst til å lage mat, da lar du være, men det er skikkelig spesielt å undres over at det finnes andre som liker noe du ikke liker.

Anonymkode: 3fd86...a65

Er det skikkelig spesielt? Tja..

Anonymkode: 8befd...0e9

• Liker 1
Skrevet

Det er jo litt forskjell på om man er student/enslig, eller om man har ansvar for å fore opp noen barn for eksempel. Selv om du ikke har lyst til å lage ordentlig mat hver dag så må du ha en rutine på det for de andre i familien, du kan ikke bare si at mamma spiste en Snickers på vei hjem og gidder ikke lage middag.

Mens når man er enslig så gjør man som man vil. Og da tror jeg fort det er mer vanlig å ikke lage en tallerken kjøtt, grønnsaker, saus og kokte poteter til seg selv hver dag, altså (det er vel også tre generasjoner siden dette var definisjonen på en middag?!). At du sånn sett på ingen måte er unormal. Men det er nok flere studenter og enslige som oftere spiser mer middagsmat enn deg TS, men det kan være veldig enkelt, typ slenge en Grandiosa i ovnen.

Så har det noe med interesse å gjøre, du er veldig kjedelig i matveien og åpenbart ikke spesielt glad i mat, det har bare en funksjon for deg. Jeg kan også spise det du spiser til middag, men ikke det samme dag og ut og dag inn. Vi som er glade i mat får jo veldig ofte den følelsen at jeg har lyst på noe skikkelig DIGG, ikke bare vomfyll. Så da lager man det man har lyst på.

Og så har jo noen også stor interesse av å kokkelere, det er vel de som deler mest spennende oppskrifter her.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er enslig og lager middag hver dag. Det trenger ikke være så avansert, men hjemmelaget tomatsuppe, gratenger, blomkålsuppe, gryteretter, kotelett, fisk o sv. Bruker ofte helg til å lage opp middager som tar lang tid og fryser ned i porsjoner. Nå er jeg veldig glad i mat og liker å kokkelere 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ofte det ts nevner når jeg ikke har lyst å lage mat eller det er varmt ute, men som regel lager jeg middag med fisk, kjøtt og grønnsaker. Saus lager jeg lite av, det holder med rømme eller chreme fraiche eller en salat til. 

Reker kan jeg også ha selv om jeg er alene. Har jeg gjester blir menyen en annen, og føler ikke jeg spiser usunt. 

Anonymkode: b1472...67c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...