Gå til innhold

5 åring som bare sier AU

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har sitter å ropa au siden kl 20 i dag og får ikke sove. Hadde først vondt i munnen, så halsen og nå er det ørene. Hun hyler, burde jeg ringe legevakta? Eller er dette for liten grunn? 

Anonymkode: 13400...9bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten 

Anonymkode: 609b1...103

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ørebetennelse? Det er drittvondt. Ring legevakt og hør, men mest sannsynlig tar Paracet det verste. 

Anonymkode: 470f8...b89

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått til legen ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun har sitter å ropa au siden kl 20 i dag og får ikke sove. Hadde først vondt i munnen, så halsen og nå er det ørene. Hun hyler, burde jeg ringe legevakta? Eller er dette for liten grunn? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ørebetennelse? Det er drittvondt. Ring legevakt og hør, men mest sannsynlig tar Paracet det verste. 

Anonymkode: 470f8...b89

Jeg tenker også på ørene. Paracet nå og legesjekk i morgen. Du kan ringe legevakt nå og avtale for i morgen. HVIS det er ørebetennelse kan det nok ikke vente til mandag. 

Anonymkode: 3eeef...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker også på ørene. Paracet nå og legesjekk i morgen. Du kan ringe legevakt nå og avtale for i morgen. HVIS det er ørebetennelse kan det nok ikke vente til mandag. 

kommer ikke til å få sove, så tror vi tar det nå

• Liker 1
Skrevet

Ring nå du, og få kvalifiserte folk til å vurdere om det trengs legetilsyn i kveld. Unger skal ikke hyle av smerte i timesvis uten at det i det minste blir drøftet med helsepersonell om det bør sjekkes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kommer ikke til å få sove, så tror vi tar det nå

Ser den. Tenker bare tilbake på en ganske strevsom tur med småbarn midt på natta til legevakt hvor det uansett endte med at ungen sov på Paracet etterpå og vi hentet ut resept dagen etter på dråper eller hva d var. Hør hva legevakta sier. Har de dråper på stedet kan det lønne seg med turen nå i natt men hvis det bare er for konstatere at det er ørebetennelse og et råd om å ta paracet, så kan det lønne seg å ta turen ETTER en halv eller hel natts søvn ❤️ Stakkars lille :( Hun VIL nok sovne etter at paraceten eller ibuxen får virket men skjønner godt for at du ønsker å "handle nå." Fælt når de små har d vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Gi paracet og se om det hjelper. Har hun fortsatt vondt så ringer du legevakta.

Anonymkode: a4705...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...