Gå til innhold

Potetsalat

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.. jeg greier bare å finne oppskrifter på sånne potetsalater i olje (olivenolje og sånt. Grønne potetsalater...)i kokebøkene mine, og jeg har så lyst på en oppskrift på hvit, litt krydret potetsalat.

Har noen av dere en god oppskrift?

Endret av Vigfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager en kjempegod majonesbasert potetsalat som alltid får ben å gå på når den blir servert. Hemmeligheten her er å bruke hjemmelaget majones, gir en utrolig god smak!

Hjemmelaget majones lager du enkelt ved å ha to eggeplommer i en bolle, ha i litt salt og pepper og en liten teskje Colmans sennepspulver (eller en annen god sennep). Så bruker du elektrisk håndmikser mens du gradvis visper inn ca 2,5 dl olje (jeg bruker 50/50 god olivenolje og en nøytral olje), begynn dråpevis og hell i en tynn stråle etterhvert. På slutten har du i en god skvett sitronsaft og evt mer salt og pepper.

Til selve potetsalaten bruker jeg ca 10 kokte poteter i terninger, 4 hardkokte egg i biter, en liten hakket rødløk og en boks maiskorn. Blander så inn majones en ½-¾ boks lettrømme, salt/pepper, en dæsj balsamicoeddik og en hel potte klippet gressløk.

Skrevet

Det hørtes lurt ut Arkana. SKal prøve det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...