AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Nå forstår jeg hvorfor man sier at så fort du starter å tjene egne penger, vil du aldri se deg tilbake. Jeg jobbet ved siden av studiene under bachelorgraden. Har klart å spare 100 000 da jeg bor hjemme. Nå skal jeg derimot flytte til høsten. Selv om jeg ser frem til det, klarer jeg likevel ikke fri meg fra tanken om dårlig økonomi. Å gå fra å være mye i pluss til ingen inntekt. Det går nok fint, med buffer og studielån. Jeg har igjen to år. Disse årene tviler jeg på å jobbe noe særlig utenom sommeren. Har noen trøstende ord om hvorfor jobb kan vente. Akkurat nå er jeg for langt inn i økonomiens verden selv om jeg trives som student. Anonymkode: cd8ab...ed4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Du får aldri tilbake tiden som student. Det er sikkert mange som sitter på stor pengesekk og synes godt om seg selv, men husk at penger ikke er alt her i verden. Mange jeg kjenner tar lån og studerer master for å stille bedre til drømmejobben + slippe det å jobbe fulltid. For meg var det motsatt. Jeg var lei av å være student og begynte sakte men sikkert å miste respekten for universitetet jeg studerte på, men til mitt sjokk så synes nesten alle arbeidsgiverne at det var fantastisk. Innholdet i studiene var mye lavere kvalitet enn jeg forventet meg, og mye jobb føltes helt meningsløst. Anonymkode: 7944d...bfa
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Jeg er litt i samme situasjon som deg. Bestemte meg for å ta master, men med en deltidsjobb vedsiden av. For meg er det vanskelig å klare meg uten en deltidsjobb ved siden av. Anonymkode: 40339...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå