Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:) Og gjerne hvorfor.

Anonymkode: 89fb8...57a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Assa stjerner fins. Og mennesker forestiller seg streker. Vipps så har man et tegn.

Om du mener astrologi:

Nei. Det er noe av det dummeste jeg noengang har vært borti. Psudovitenskapens avkrok

Anonymkode: 0f0f5...6ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Assa stjerner fins. Og mennesker forestiller seg streker. Vipps så har man et tegn.

Om du mener astrologi:

Nei. Det er noe av det dummeste jeg noengang har vært borti. Psudovitenskapens avkrok

Jeg vil gjerne høre tankene bak den "troen" på astrologi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg vil gjerne høre tankene bak den "troen" på astrologi.

Astrologi er fake. Det er motebevist på alle punkter der det er gitt falsifiserbare påstander. Det er til og med motbevist der det nesten ikke er mulig å motbevise.

Ingen ting gir noe som helst mening. Hverken vitenskapelig eller logisk.

Stjernene ble tegnet av mennesker for lenge siden som bare trengte å tro på noe mer. "De stjernene ser ut som en vekt. Det betyr det og det". Det er ikke noe mer oppspinn enn om jeg nå skulle si at Dronningen er en kakerlakk i en drakt, bare fordi jeg føler det må stemme. 

Stjernetegn har endret seg. De som ble tegnet ned har forsøvet seg grunnet jordens egen rotasjonsakse. Så det stjernetegnet du bruker er ikke det du ble født under. 

Folkene som tror på astrologi er ikke annet enn folk som har behov for noe større makter og som lider av ekstreme tilfeller av kognitiv dissonans. 

Så der har du det. En person med kognitive evner sin mening om astrologi og de som tror på pisset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror på astrologi ja, en grunn til at det har blitt brukt i mange 1000 år i ulike kulturer og deler av verden. Det stemmer utrolig bra også.

Det vi normalt kjenner som stjernetegn er hvor solen var plassert når vi ble født. Men i en birthchart ksn du i tillegg de hvor månen, Mars, Venus og Merkur m.m var plassert. Dette danner et mer kompleks bilde  gå inn på astrocafe.com og last ned birthchart. Så kan du lese selv. Mest sannsynlig vil du bli overrasket over hvor treffende det er.

Anonymkode: a7c3b...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror på astrologi ja, en grunn til at det har blitt brukt i mange 1000 år i ulike kulturer og deler av verden. Det stemmer utrolig bra også.

Det vi normalt kjenner som stjernetegn er hvor solen var plassert når vi ble født. Men i en birthchart ksn du i tillegg de hvor månen, Mars, Venus og Merkur m.m var plassert. Dette danner et mer kompleks bilde  gå inn på astrocafe.com og last ned birthchart. Så kan du lese selv. Mest sannsynlig vil du bli overrasket over hvor treffende det er.

Det stemme bra fordi det er så konkret. Et horoskop vil passe til 96% av befolkningen, men ser du på fakta og konkrete bevis stemmer ikke astrologi!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Astrologi er laaangt mer kompleks enn det du leser i horoskopet i ukebladet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse horoskopene er i tillegg ment å være generelle. Går du til en astrolog for å få en egen tolkning av din birth chart vil du jo få noe mye mer konkret. 

Skrevet

Astrologi handler vel om hvordan hendelser på Jorden påvirker bevegelsene til himmellegemer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse horoskopene er i tillegg ment å være generelle. Går du til en astrolog for å få en egen tolkning av din birth chart vil du jo få noe mye mer konkret. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Astrologi er laaangt mer kompleks enn det du leser i horoskopet i ukebladet. 

Det kan være så komplisert det bare vil. Det har 0 backing i den virkelige verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være så komplisert det bare vil. Det har 0 backing i den virkelige verden.

Hva er den virkelige verden da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva er den virkelige verden da?

Den du lever i. Den fysiske verden vi kan studere. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tror ikke på astrologi. Tvert imot; jeg tror at man kan komme i kontakt med skadelige krefter om man beskjeftiger seg med dette.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...