Gå til innhold

Godteri, søtsaker, sjokolade UTEN sukker!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive ned navn på dem til meg? Jeg har endret kostholdet mitt, men har så lyst på noe!! Kan ikke spise noe med sukker. Vil gjerne vite om sjokolade uten sukker? 💜

Anonymkode: 7ce37...66f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ellers: 

bringebær gelé uten sukker (på matbutikken)

Jordbær med «Zero chocolate» saus på toppen

Anonymkode: 85548...ef3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får du vondt i magen, selv i ganske små mengder kan de gi deg diaré.

Anonymkode: 779ce...dae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får du vondt i magen, selv i ganske små mengder kan de gi deg diaré.

Anonymkode: 779ce...dae

Hvilken matvare da? 😅

Anonymkode: 85548...ef3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når ingredienslisten er lang som er vondt år, bør det ringe en bjelle om hvor sunt det egentlig er. 

blant annet https://www.vi.no/forbruker/ikke-lenger-trygt-a-bruke-i-mat/73746782

Ts: søtsuget går over etter hvert. Det samme med denne vanen om å ‘må ha noe’.

Anonymkode: 5f340...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det sukkerfrie godteriet inneholder maltitol/maltitolsirup må du være forsiktig med mengde fordi det har lakserende effekt :) sjekk ut tights.no

Anonymkode: 8cf7e...d0c

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare spise litt sukker da? Det er ikke så veldig mye kalorier i det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sofree mørk sjokolade søtet med xylitol fra meny er kjempegod. Gjerne til te eller i kakao. Og wellbites sine godteriposer, særlig den med ananas. Cavalier sine melkesjokolader er gode. Ting med maltitol funker ikke for magen min, og jeg unngår gjerne aspartam og lignende..

Anonymkode: 3cfb9...319

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det sukkerfrie godteriet inneholder maltitol/maltitolsirup må du være forsiktig med mengde fordi det har lakserende effekt :) sjekk ut tights.no

Anonymkode: 8cf7e...d0c

Malitol er rett på wc for min del.  For veldig lenge siden kjøpte jeg en pose med fruktkarameller på helsekosten. Oiiii.... skulle visst ikke ha gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig aukkeravhengig (eller sjokoladeavhengig, for å være spesifikk) og hver gang jeg kutter ut, bruker jeg frukt frukt og mer frukt! Det fjerner søtsuget, samtidig som det ikke finnes lang liste med kjemikalier i dem.. Slikt som i de sukkerfri godisene 😅

Etter en uke eller to, er det enkelt å sakte kutte ned å mengden frukt. Jeg elsker å lage tykke smoothies som jeg spiser fra en bolle som iskrem 😋

Anonymkode: ea124...5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade er sjokolade, uansett! 

Blir ikke umiddelbart "sunnere" bare fordi det står "uten sukker" på...          

Anonymkode: 49d37...d11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser sukkerfrie varer hvis jeg er litt treg i magen. Da blir det veldig fort en ordning på sakene. 

Hvemsomhelst skrev (15 timer siden):

Malitol er rett på wc for min del.  For veldig lenge siden kjøpte jeg en pose med fruktkarameller på helsekosten. Oiiii.... skulle visst ikke ha gjort det.

Anonymkode: 09172...e78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wellbites, fåes kjøpt på helsekost og noen utvalgte butikker(har selv kun sett de på Mega).

Anonymkode: 9afe4...c4b

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke navnet, men finner de på Life i poser: kokosfudge. Smaker himmelsk. Fortsatt sukker  men kokssukker er bedre enn raffinert.

Peanøttkuler på Life.

Mørk sjokolade.

Anonymkode: b8550...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Wellibites Bringebær & Salt Lakris 😍

Anonymkode: 68caa...f66

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Wellbites, fåes kjøpt på helsekost og noen utvalgte butikker(har selv kun sett de på Mega).

Anonymkode: 9afe4...c4b

Jeg googlet litt for den ene smaksvarianten og ser at det er malitol i dem også.  

Ingredienser: Søtningsmiddel (maltitol, erythritol), maisstivelse, syre (eple), naturlige aromer (hylleblomst & bringebær), naturlige fargestoffer (spirulinakonsentrat, sort & oranje gulrot) zink, overflatebehandling (erythritol, eplesyre, karnaubavoks

Skrevet (endret)

Jeg kjøper Wellbites på butikken (coop obs) hvis jeg har lyst på noe snop. Hvis jeg har lyst på ispinner, så kjøper jeg Zeroh ispinner (de har nettopp kommet med 2 nye smaker). Har jeg lyst på annet søtt, så kjøper jeg sukkerfri gele` og sukkerfri vaniljesaus f eks. Har jeg lyst på sjokolade, så kjøper jeg Freia mørkere sjokolade (40% mørk). Den er ikke sukkerfri da, men jeg har prøvd mange sukkerfrie/mørke sjokolader (kjøpt på helsekostbutikker), og de smaker overhodet ikke noe godt. Pluss at jeg blir dårlig i magen av de. Så da kjøper jeg en liten Freia mørkere sjokolade. 

Endret av Kittykat
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har flere forslag? Jeg har funnet disse som er nyheter på Meny, de koster 39,90,-. Det er maltitol i dem, men går greit så lenge en ikke spiser for mye :) De smaker bra også.image.png.4ba468596ea379dbb5aad748100286b8.png image.png.3dd34cfed8411a3ef194e7a7dbad4525.png

Anonymkode: 8e1e2...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...