AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Jeg er den eneste på en arbeidsplass som er av et kjønn og aldersgruppe. Dvs jeg er yngre og har ikke partner. De andre er alle noe eldre og har partner. Jeg føler liksom ikke at vi blir noe særlig venner og føler de viker fra meg på en måte. Heldigvis har jeg funnet en ny jobb og skal slutte om noen måneder. Er det noen bedre her som fikk dette til å funke? Anonymkode: d83fe...965 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Det jeg prøver å få svar på er om det bare er meg eller dette er vanlig. Anonymkode: d83fe...965 1
Felidays Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Hei. Litt annerledes, så vet ikke om det hjelper. Eneste ung kvinne med mange (små ) barn i lederstilling, mine med- ledere er alle eldre med enten ingen eller utflyttet barn. Jeg prøver å "bonde" over andre ting enn privat livet 😉 Men hos deg høres det jo ut som det går utover arbeidsmiljø og hva du ønsker deg av kontakt/ nærhet med kolleger. Da er det bra at du søker deg til et annet sted. Jeg tror ikke at det er bare deg. Arbeidsplassen har også et ansvar her. Hvilken yrke er det? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Første jobb var jeg eneste kvinne, og desidert yngst, blant de 18 på min avd. Opplevde ikke det som noe problem, gikk veldig godt overens med kollegaene. Andre jobb eneste kvinne, og de andre var to år yngre eller to år eldre. Veldig kjipt sosialt der. Nåværende jobb eneste kvinne, alle er omtrent like gamle. Jeg var lenge eneste med familie, og det var litt kjipt. Ble lettere da det begynte et par småbarnsfedre. Alder og kjønn trenger ikke ha så mye å si for meg. Anonymkode: 49280...9d8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Slik er det i arbeidslivet, da er man ikke student med venninner lenger. Hard overgang for mange. Anonymkode: 17963...285
Knoot Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Vi har jo alle eget ansvar for å prøve skape gode arbeidsmiljø og søke kontakt med kollegaer, men jeg tror også det handler i hvor stor grad jobben legger til rette for at ansatte kan sosialisere og skape bånd på tvers av kjønn og alder, yrkesgruppe osv. Noen er veldig flink til dette, mens andre lar bare ting skure og gå, og så håper de på det beste. Såkalt la det skure ledelse. Endret 5. juni 2021 av Knoot
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 Eneste kvinne, og samtidig ung, i en ledergruppe blant menn på 45 + år. Blir jo av og til ekskludert fra "gutteklubben grei" på enkelte ting. Men samtidig er det av og til greit for min del, jeg hadde bare følt meg ubekvem på fylleturene deres. For å være en del av gjengen når vi er sammen snakker jeg om de samme tingene som interesserer de, tuller om de samme tingene osv. Har begynt å få et ganske greit forhold til enkelte av kollegene. Anonymkode: 47c7b...e72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå