Gå til innhold

Noen som har "brutt" med sviferfamilien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok så, betent forhold med svigers. Bor tett på. Noen som har "brutt" med svigerfamilien uten å ha gjort noe stort ut av det? Jeg har flyttet og bor på mannens hjemsted, så blir påfallende om vi slutter å involvere oss, men kan ikke vær mer med de eller så kan dette ende med skillsmisse

Anonymkode: 4f55b...323

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du eller de som er problemet og hva synes mannen om hvordan du takler svigers, hvordan han selv takler de og hvordan svigers takler deg. Har dere barn som lider av forholdet, hvis det- på hvilken måte?  
Dette er bare noen av spørsmålene som dukket opp når du er så lite spesifikk i innlegget ditt.

Anonymkode: 22596...292

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn? Ønsker mannen din å bryte med familien sin? Er du 100% sikker?

Anonymkode: a0419...527

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å flytte lengre unna. Da kan du bare la forholdet til svigers fade ut. Det å bor nært svigers kan virkelig være roten til mye vondt. Fatter ikke at folk orker det.

Anonymkode: 85cbe...aef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mer kontakt med svigerfamilien enn jeg må. 

Anonymkode: eee94...573

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ok så, betent forhold med svigers. Bor tett på. Noen som har "brutt" med svigerfamilien uten å ha gjort noe stort ut av det? Jeg har flyttet og bor på mannens hjemsted, så blir påfallende om vi slutter å involvere oss, men kan ikke vær mer med de eller så kan dette ende med skillsmisse

Hva mener du med å involvere dere? 

Anonymkode: 437e3...188

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan la være å bli med på alle besøk, roe ned kontakten og bytte fokus. 

Anonymkode: fbcd5...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, etter endeløs hakking. Stygge kommentarer som de selvsagt kom med da ingen andre hørte. Det har forårsaket mye krangel mellom min mann og meg da han er ekstremt konfliktsky. Han mener at jeg skal overhøre alt de sier, og kommenterer bare at jeg må ha misforstått. Etter mange år fikk jeg nok, og møter dem kun i anledninger jeg ikke kan unngå det. Jeg har fått spørsmål fra andre i den familien, men har ikke sagt noe om hva som har foregått. Jeg foretrekker å holde meg unna. Besøker gjerne andre i familien, mine svigerforeldres søsken bl.a. 

Anonymkode: 2105d...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann kuttet veldig ned på all kontakt med hans foreldre etter noen års ekteskap. Situasjonen ble uholdbar- vi snakker rasisme, kvinnediskriminering, latterliggjøring av min mann etc.

Har måttet tåle en del kritikk og spørsmål fra annen slekt pga dette, men ekteskapet vårt holdt og min mann og jeg er i dag enda sterkere knyttet til hverandre.

Svigermor døde for et par år siden, svigerfar møter jeg maks to ganger i året. Noen ganger kommer man til et punkt det drastiske valg må tas, høres ut som at du er der nå.

Lykke til!

Anonymkode: 42cde...e86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Truer du med skilsmisse TS?

Anonymkode: 81be0...e52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...