AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Laaaaang historie. Har fortalt mye av det her før. Men jeg blir ikke kvitt tankene. Altså, min mann har brutt tilliten. Vi er alle forskjellige. Men for meg er det et svik det han har gjort, og jeg kommer ikke over det. Og ting har blitt verre. For å forklare. For snart 1 år siden oppdaget jeg at min mann hadde chattet med en kvinnelig kollega i et års tid. Han hadde også møtt henne i en park. Da han møtte henne i parken sa han til meg at han skulle gjøre noen ærender, ingenting om avtalen han hadde med henne. Han forsøkte å gjemme chatten da vi skulle se etter noe på tlf hans. Jeg snoket senere på dagen, for jeg skjønte jo det var noe. Leste ikke alt, for jeg fikk nok da jeg leste om avtalen de gjorde, og han hadde skrevet "god morgen xxxx". Så han hadde sendt bilde av barna våre. Et eller to 😍 på noe hun hadde laget som hun viste fram. Ja.. Han blei lei seg da jeg konfronterte det med han. Sa at de bare var venner og kollegaer. Og at det var jo meg han elsket og bla bla bla. Jeg ble dønn lei meg. De jobber ikke ved samme avd lenger, men samme firma. Så de sees omtrent aldri. Vi har slitt veldig i ettertid. Har vært til parterapi. Han lovet meg å ikke ha mer kontakt med henne. Det har han brutt 1 gang. Har også tatt han i et par andre små løgner den siste tiden. I vinter begynte det en ny dame på avd han jobber på. Jeg likte ikke det. Å har sagt jeg ikke vil han skal ha privat kontakt med henne. For en ukes tid siden gikk jeg inn på mobilen hans, og der var det et par privat meldinger. Som jeg tolket som halvflørtende. Jeg spurte han senere om han hadde sendt melding med denne damen. Bare jobb sa han. Da kan jeg vel få se sa jeg. Han trøkte febrilsk på mobilen og lurte på hvorfor, om jeg ikke stolte på han. Hva sletter du nå spurte jeg. Ingenting sa han. Så fikk jeg telefon hans, og han hadde sa slettet de meldingene. Jeg sa at jeg viste han hadde slettet og at jeg hadde lest de private meldingene. Han sa han slettet de, for han visste jeg ville ta det ille opp. Og det ville bli krangling... Jeg klarer jo ikke å stole på han. Jeg klarer ikke at han jobber med denne damen. Bedt han gi henne sparken 🙈 Men jeg kjenner jeg blir.. Sjalu, eller bekymret. Hater hvertfall tanken på at han jobber med damer. Vil ikke en gang han skal prate med andre damer. Vurderer å skille meg pga dette. Oi. Dette ble kjempe langt.. Men jeg går rundt er lei meg og sur nesten hele tiden. Vi har vært sammen i over 20 år. Har to barn i barneskolealder... Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Han har aldri vært fysisk med andre. Og disse to kollegene hans er gifte begge to.. TS Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Hjelper ikke at kollegaen er gift, når de oppfører seg som to hemmelig-forelskede tenåringer! Alså her må du sette hardt mot hardt. Du har vært ydmyk lenge nok nå, du har grått og vært lei deg. Utroskap er når man går bak ryggen på partner, spesielt når man har fått beskjed om å ikke gjøre det. Han skjuler det for deg og bagatelliser det. Han prøver ikke en gang å legge seg flat og si unnskyld. Han ble «lei seg» fordi han ble oppdaget, ikke for det han gjør. Hvilket råd ville du selv ha gitt til en annen dame som hadde vært i den samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 6ac4e...589 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han har aldri vært fysisk med andre. Og disse to kollegene hans er gifte begge to.. TS Anonymkode: 6610a...b1d Han har garantert vært fysisk med de. Ikke tro noe annet. Mitt råd er å gå fra han. Jeg har vært litt samme situasjon. Her er mannen din litt lei av deg. Lei av ikke å bli sett. Lei av for lite sex. Lei av deg. Han tør ikke å bryte. Anonymkode: b5b81...67d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Har opplevd noe lignende - løgner dreper forhold. Om ikke nå, så senere. Tillitsbrudd er vanskelig å akseptere. Jeg så til slutt ingen annen utvei enn å gå, da dette spiste meg opp. Anonymkode: e4363...bc1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Det er veldig godt mulig at han slettet meldinger fordi han er redd du reagerer for sterkt på noe som egentlig ikke er noe. Han orker ikke den konflikt og forklare seg. Din mann høres ikke ut som en slem person. Jeg hadde latt disse tingene gå. Man må svelge noen kameler noen ganger. At de to damene er gift er også et godt tegn for hans del. Heller se det slik at han ansetter jo ikke unge puppe damer. Tror du overreagerer fordi du er blitt såret en gang og forventer det værste og tolker ting i verste mening med alt han gjør fremover. Sagt med beste intensjoner: ro deg litt ned Anonymkode: 4fd38...77d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hjelper ikke at kollegaen er gift, når de oppfører seg som to hemmelig-forelskede tenåringer! Alså her må du sette hardt mot hardt. Du har vært ydmyk lenge nok nå, du har grått og vært lei deg. Utroskap er når man går bak ryggen på partner, spesielt når man har fått beskjed om å ikke gjøre det. Han skjuler det for deg og bagatelliser det. Han prøver ikke en gang å legge seg flat og si unnskyld. Han ble «lei seg» fordi han ble oppdaget, ikke for det han gjør. Hvilket råd ville du selv ha gitt til en annen dame som hadde vært i den samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 6ac4e...589 Jeg hadde nok bedt personen om å tenke seg godt om. For over 20 års samliv er ikke bare å kaste på sjøen. Det som er veldig plagsomt er den usikkerheten jeg har. Den vonde klumpen i magen når jeg tenker på at han jobber med damer.. Det er slitsomt. TS Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er veldig godt mulig at han slettet meldinger fordi han er redd du reagerer for sterkt på noe som egentlig ikke er noe. Han orker ikke den konflikt og forklare seg. Din mann høres ikke ut som en slem person. Jeg hadde latt disse tingene gå. Man må svelge noen kameler noen ganger. At de to damene er gift er også et godt tegn for hans del. Heller se det slik at han ansetter jo ikke unge puppe damer. Tror du overreagerer fordi du er blitt såret en gang og forventer det værste og tolker ting i verste mening med alt han gjør fremover. Sagt med beste intensjoner: ro deg litt ned Anonymkode: 4fd38...77d Han vet jeg reagerer sterkt, og blir fort lei meg og sint. Så jeg kan på en måte skjønne hva han mener. Men synes det blir verre når han lyver i meg. Jeg har aldri lest noe romantisk han har skrivi til disse damene. Han er en snill mann. Han gjør ALT for meg. Han var også veldig interessert i parterapi hvis det kunne hjelpe meg og oss. Å han er overhodet ikke typen til å prate med andre om følelser. Så for meg sier det mye, at han går gjennom den biten. Han vil at vi skal være sammen. Han vil at jeg skal ha det bra. Å han sier at vi må være sammen, fordi vi elsker hverandre. Å har gjentatt 100 ganger, at det er bare kolleger. Men den sjalusien jeg har, og den vonde følelsen i magen når. Jeg tenker på at han møter damer på jobben. Det er utrolig slitsomt. TS Anonymkode: 6610a...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Gjør det slutt. Jeg var også sammen med en "snill" mann som "gjorde alt for meg" og som var liksom interessert i å fikse alt... Det er et spill for galleriet. At du har så lav selvrespekt at du lar deg utnytte og brukes på denne måten er bare helt tullete. Han kommer til å være utro. Han kommer til å gjøre samme feilen igjen. Han forandrer seg ikke. Gjør. Det. Slutt!!! Anonymkode: 84001...739
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Gjør det slutt, og se hva han sier. Om han trygler deg om å komme tilbake kan du jo vente et par uker å gjøre det, da får han kjenne på at han kan miste deg hvis han lyver. Anonymkode: b77d2...5db
Gjest Skogsalv Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Hvorfor må han chatte med kollegaer utenom arbeidstid? Gjør han det med mannlige kollegaer? Sletter han disse meldingene også? Tror vel egentlig ikke han chatter stort med menn ( mannlige kollegaer)UTENOM. Correct me if I'm wrong! Møte i parken,my ass....Hva jobber han med ? Som er såpass kvinnebasert 🤪 Endret 4. juni 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gjør det slutt, og se hva han sier. Om han trygler deg om å komme tilbake kan du jo vente et par uker å gjøre det, da får han kjenne på at han kan miste deg hvis han lyver. Anonymkode: b77d2...5db Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke gidder mer. Hvor han har sagt at vi må kunne komme gjennom dette. Jeg var på finn å kikka etter noe å leie, og fortalte han dette. At jeg hadde funnet noe interessant. Jeg så han blei lei seg. Husker ikke akkurat hva han sa. Men skjønte jo at ikke vil jeg skal flytte. Å da snur han gjerne litt på situasjonen. Og spør om jeg ikke elsker han? For hvorfor vil jeg ikke være sammen med han, han elsker meg og vil være med meg... TS Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Skogsalv skrev (7 minutter siden): Hvorfor må han chatte med kollegaer utenom arbeidstid? Gjør han det med mannlige kollegaer? Sletter han disse meldingene også? Tror vel egentlig ikke han chatter stort med menn ( mannlige kollegaer)UTENOM. Correct me if I'm wrong! Møte i parken,my ass....Hva jobber han med ? Som er såpass kvinnebasert 🤪 Han chatter med mannlige kolleger også. Ikke mye. Men det hender. Han sletter ikke de, for jeg ville jo aldri reagert på det, er ikke redd for at han er homo, for å si det sånn. Han jobber i et mannsdominert yrke, hvor det jobber noen få kvinner. TS Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde nok bedt personen om å tenke seg godt om. For over 20 års samliv er ikke bare å kaste på sjøen. Det som er veldig plagsomt er den usikkerheten jeg har. Den vonde klumpen i magen når jeg tenker på at han jobber med damer.. Det er slitsomt. TS Anonymkode: 6610a...b1d Ja, her har du funnet svarer selv😊Hva tenker du å gjøre videre? Anonymkode: 6ac4e...589
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde nok bedt personen om å tenke seg godt om. For over 20 års samliv er ikke bare å kaste på sjøen. Det som er veldig plagsomt er den usikkerheten jeg har. Den vonde klumpen i magen når jeg tenker på at han jobber med damer.. Det er slitsomt. TS Anonymkode: 6610a...b1d Ja, her har du funnet svaret selv😊Hva tenker du å gjøre videre? Anonymkode: 6ac4e...589
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Jeg er ikke deg, jeg kan derfor ikke si hva du skal gjøre, og jeg kjenner heller ikke hans versjon, men hadde jeg vært i denne situasjonen selv så ville jeg ha satt han på plass og vurdert å gjøre det slutt, midlertid. Kanskje han får tenkt seg om når han ser at du virkelig setter en strek, en grens. Kanskje han får opp øynene for at gresset ikke er grønnere på den andre siden. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gjør det slutt, og se hva han sier. Om han trygler deg om å komme tilbake kan du jo vente et par uker å gjøre det, da får han kjenne på at han kan miste deg hvis han lyver. Anonymkode: b77d2...5db Jeg ville også ha vurdert (men tenkt meg godt om på formuleringen) å tatt kontakt med damen han har flørtet med. Uten å være dømmende, men med et åpent nysgjerrig sinn. Spør henne hva som har skjedd, at du er kona hans, kanskje vil hun kunne avkrefte alt og du kan føle deg tryggere. Dette er derimot risikabelt, hun kan komme til å lyve, nekte for det og fortelle han at du tok kontakt. Eventuelt fremstille deg sjalu/kontrollerende, og få han til å like deg mindre. Derfor er det kanskje lurt å ha en åpen dialog med han. Si det som det er, at du har tanker som gnager sånn, og du følte det ville hjelpe å snakke med henne om det. Anonymkode: 6ac4e...589
Rosatoast Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Laaaaang historie. Har fortalt mye av det her før. Men jeg blir ikke kvitt tankene. Altså, min mann har brutt tilliten. Vi er alle forskjellige. Men for meg er det et svik det han har gjort, og jeg kommer ikke over det. Og ting har blitt verre. For å forklare. For snart 1 år siden oppdaget jeg at min mann hadde chattet med en kvinnelig kollega i et års tid. Han hadde også møtt henne i en park. Da han møtte henne i parken sa han til meg at han skulle gjøre noen ærender, ingenting om avtalen han hadde med henne. Han forsøkte å gjemme chatten da vi skulle se etter noe på tlf hans. Jeg snoket senere på dagen, for jeg skjønte jo det var noe. Leste ikke alt, for jeg fikk nok da jeg leste om avtalen de gjorde, og han hadde skrevet "god morgen xxxx". Så han hadde sendt bilde av barna våre. Et eller to 😍 på noe hun hadde laget som hun viste fram. Ja.. Han blei lei seg da jeg konfronterte det med han. Sa at de bare var venner og kollegaer. Og at det var jo meg han elsket og bla bla bla. Jeg ble dønn lei meg. De jobber ikke ved samme avd lenger, men samme firma. Så de sees omtrent aldri. Vi har slitt veldig i ettertid. Har vært til parterapi. Han lovet meg å ikke ha mer kontakt med henne. Det har han brutt 1 gang. Har også tatt han i et par andre små løgner den siste tiden. I vinter begynte det en ny dame på avd han jobber på. Jeg likte ikke det. Å har sagt jeg ikke vil han skal ha privat kontakt med henne. For en ukes tid siden gikk jeg inn på mobilen hans, og der var det et par privat meldinger. Som jeg tolket som halvflørtende. Jeg spurte han senere om han hadde sendt melding med denne damen. Bare jobb sa han. Da kan jeg vel få se sa jeg. Han trøkte febrilsk på mobilen og lurte på hvorfor, om jeg ikke stolte på han. Hva sletter du nå spurte jeg. Ingenting sa han. Så fikk jeg telefon hans, og han hadde sa slettet de meldingene. Jeg sa at jeg viste han hadde slettet og at jeg hadde lest de private meldingene. Han sa han slettet de, for han visste jeg ville ta det ille opp. Og det ville bli krangling... Jeg klarer jo ikke å stole på han. Jeg klarer ikke at han jobber med denne damen. Bedt han gi henne sparken 🙈 Men jeg kjenner jeg blir.. Sjalu, eller bekymret. Hater hvertfall tanken på at han jobber med damer. Vil ikke en gang han skal prate med andre damer. Vurderer å skille meg pga dette. Oi. Dette ble kjempe langt.. Men jeg går rundt er lei meg og sur nesten hele tiden. Vi har vært sammen i over 20 år. Har to barn i barneskolealder... Anonymkode: 6610a...b1d Ja du trenger seriøst hjelp. Stakkars mann, du er jo et hysterisk sjalu kvinnfolk. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #18 Skrevet 4. juni 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Ja du trenger seriøst hjelp. Stakkars mann, du er jo et hysterisk sjalu kvinnfolk. Jeg hadde nok selv blitt sjalu, hvis jeg hadde vært i hennes situasjon. Det er derimot usunt å bli sjalu og være på vakt hvis man ikke har en grunn, da er det hysterisk. Derimot har trådstarter en grunn, hun tenker rasjonelt, kan faktisk hende at han har gjort noe med den dama? Det er mange som tenker at det skjer ikke forholdet vårt, men utroskap kan faktisk den «beste» være. Det er naturlig å bli sjalu, når man er redd for å miste han og føler seg usikker. Anonymkode: 6ac4e...589
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er ikke deg, jeg kan derfor ikke si hva du skal gjøre, og jeg kjenner heller ikke hans versjon, men hadde jeg vært i denne situasjonen selv så ville jeg ha satt han på plass og vurdert å gjøre det slutt, midlertid. Kanskje han får tenkt seg om når han ser at du virkelig setter en strek, en grens. Kanskje han får opp øynene for at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Jeg ville også ha vurdert (men tenkt meg godt om på formuleringen) å tatt kontakt med damen han har flørtet med. Uten å være dømmende, men med et åpent nysgjerrig sinn. Spør henne hva som har skjedd, at du er kona hans, kanskje vil hun kunne avkrefte alt og du kan føle deg tryggere. Dette er derimot risikabelt, hun kan komme til å lyve, nekte for det og fortelle han at du tok kontakt. Eventuelt fremstille deg sjalu/kontrollerende, og få han til å like deg mindre. Derfor er det kanskje lurt å ha en åpen dialog med han. Si det som det er, at du har tanker som gnager sånn, og du følte det ville hjelpe å snakke med henne om det. Anonymkode: 6ac4e...589 Har tenkt tanken. Men som du skriver, hun kan lyve, nekte, fine på det. Å jeg vil ikke at hun f.eks skal gå rundt på jobben å fortelle andre kolleger at min mann har en sjalu og gal kone.. Det ønsker jeg ikke for mannen min TS Anonymkode: 6610a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 Rosatoast skrev (14 minutter siden): Ja du trenger seriøst hjelp. Stakkars mann, du er jo et hysterisk sjalu kvinnfolk. Takk. Det er det jeg prøver å fortelle meg selv også. At jeg overdriver, overtenker. At jeg er over snittet sjalu. Men.. Jeg kan ikke noe for den usikkerheten jeg kjenner på.. Og redselen for å miste han. TS Anonymkode: 6610a...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå