AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Jeg skal leie en leilighet i 8 uker til høsten, da barnet mitt skal på langtids behandling og vi må bo i nærheten av behandlingsstedet. Har fått beskjed av utleier at leien må være bindende, dvs at hvis jeg flytter ut før tiden eller jeg/barnet blir syk og ikke kan flytte inn, så må jeg betale leien likevel. Jeg skjønner jo at utleier er redd for å miste pengene sine, men synes det er rart at han kan kreve bindende leie når det er snakk om en kort periode. Dette er en utleier som leier ut på døgnbasis/ ukesbasis, og jeg mener at når man leier ut så må man være forberedt på at folk kan bestille og så må avbestille igjen pga sykdom. Anonymkode: adc9c...310
stan Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Ja det kan han. Om du ikke ønsker bindende avtale, kan også utleier velge å leie til andre. Jeg hadde også krevd innbetaling ved avtaleinngåelse. Minst en måneds leie. Det er stadig folk som sier de vil leie, men som trekker seg. Utleiere taper mye på slike. 13
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg skal leie en leilighet i 8 uker til høsten, da barnet mitt skal på langtids behandling og vi må bo i nærheten av behandlingsstedet. Har fått beskjed av utleier at leien må være bindende, dvs at hvis jeg flytter ut før tiden eller jeg/barnet blir syk og ikke kan flytte inn, så må jeg betale leien likevel. Jeg skjønner jo at utleier er redd for å miste pengene sine, men synes det er rart at han kan kreve bindende leie når det er snakk om en kort periode. Dette er en utleier som leier ut på døgnbasis/ ukesbasis, og jeg mener at når man leier ut så må man være forberedt på at folk kan bestille og så må avbestille igjen pga sykdom. Anonymkode: adc9c...310 Er utleier som bestemmer dette, naturlig at du må betale for 8uker. Forstår du virkelig ikke dette? "jeg mener...", slik fungerer det ikke. Hva du mener har ingen betydning, du kjøper en tjeneste. Samme som du kommer i kassa på Rema 1000, sluttsummen blir 548kr. "jeg mener at 500kr er nok..." Kvinner generelt har utrolig vanskelig for å forstå ting, jobbet i serviceyrket i over 20år. Kvinner er de verste, totalt urimelige. Anonymkode: 35e45...cd4 3
Hill83 Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er utleier som bestemmer dette, naturlig at du må betale for 8uker. Forstår du virkelig ikke dette? "jeg mener...", slik fungerer det ikke. Hva du mener har ingen betydning, du kjøper en tjeneste. Samme som du kommer i kassa på Rema 1000, sluttsummen blir 548kr. "jeg mener at 500kr er nok..." Kvinner generelt har utrolig vanskelig for å forstå ting, jobbet i serviceyrket i over 20år. Kvinner er de verste, totalt urimelige. Anonymkode: 35e45... Lenge siden du har fått deg noe ? 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 20.37): Jeg skal leie en leilighet i 8 uker til høsten, da barnet mitt skal på langtids behandling og vi må bo i nærheten av behandlingsstedet. Har fått beskjed av utleier at leien må være bindende, dvs at hvis jeg flytter ut før tiden eller jeg/barnet blir syk og ikke kan flytte inn, så må jeg betale leien likevel. Jeg skjønner jo at utleier er redd for å miste pengene sine, men synes det er rart at han kan kreve bindende leie når det er snakk om en kort periode. Dette er en utleier som leier ut på døgnbasis/ ukesbasis, og jeg mener at når man leier ut så må man være forberedt på at folk kan bestille og så må avbestille igjen pga sykdom. Anonymkode: adc9c...310 Utleier driver ikke med utleie for moro skyld. Selvfølgelig vil han ha penger. Du kan ikke si til et flyselskap at du ikke vil ha billetten likevel og derfor ikke vil betale. Bestiller du noe må du selvsagt betale for det. Utleier driver ikke veldedighet. Anonymkode: aef7e...2ae 4
Rotemor Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Virkelig? Skal du leie eller ikke?? Leie=Betale... 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Hill83 skrev (På 4.6.2021 den 21.19): Lenge siden du har fått deg noe ? Skjerp deg. Betal leien din. Anonymkode: 20c0e...4e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 20.37): Jeg skal leie en leilighet i 8 uker til høsten, da barnet mitt skal på langtids behandling og vi må bo i nærheten av behandlingsstedet. Har fått beskjed av utleier at leien må være bindende, dvs at hvis jeg flytter ut før tiden eller jeg/barnet blir syk og ikke kan flytte inn, så må jeg betale leien likevel. Jeg skjønner jo at utleier er redd for å miste pengene sine, men synes det er rart at han kan kreve bindende leie når det er snakk om en kort periode. Dette er en utleier som leier ut på døgnbasis/ ukesbasis, og jeg mener at når man leier ut så må man være forberedt på at folk kan bestille og så må avbestille igjen pga sykdom. Anonymkode: adc9c...310 Dette er ikke rart. Dette er veldig naturlig. Skjønner ikke hvorfor du skal spørre om noe så dumt, selvfølgelig gjør utleier dette. Anonymkode: 20c0e...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå