Gå til innhold

Andre som blir uvel i varmen? Hvilke symptomer får du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir svimmel, slapp, ukonsentrert og føler noen ganger at jeg skal besvime... Er det vanlig? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: 3d699...bcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg blir svimmel, slapp, ukonsentrert og føler noen ganger at jeg skal besvime... Er det vanlig? Hva kan være grunnen?

tung i hodet, trett, lite matlyst, slapp og litt irritabel. 

Anonymkode: a35cd...43f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du nok vann?

Anonymkode: db404...1be

Skrevet

Får lett hodepine, av og til løs mage. Får ofte veldig dårlig matlyst. Prøver bare å ta det med ro og drikke nok så går det seg til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikker du nok vann?

Får i meg nok væske, men ikke vann...

Skrevet

Får veldig dårlig matlyst, greier først å spise om kvelden når det er kjøligere. 

Sover dårlig i varmen, så hodepine følger med. Blir ekstremt sur av dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler nesten jeg allergisk mot sola. 

Blir veldig lett solbrent, er blond og veldig lyshudet, men herlighet så lite sol som skal til før jeg blir rødbrent!

Har konstant hodepine etter ca 10 minutter i solskinn. Bruker mye caps eller hatter, og det hjelper litt, men bare litt.

Blir generelt slapp, irritabel, søvnig og sliten av å være lenge i sola. Kan fint sitte ute når sola skinner, men ikke i direkte solskinn.

Pluss at jeg blir sett på som rar som ikke ligger og 'nyter sola'. Urk, spar meg!

Anonymkode: 06aa6...16e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir slapp og tiltaksløs, men det skyldes nok også at jeg er plaget med pollenallergi. Av og til, slik som i dag, våknet jeg med migrene. Det vil si hodepine, kvalme, oppkast og svimmelhet. Varte i 4-5 timer, så var jeg "frisk" igjen. 

Anonymkode: 5d120...b47

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg merker stor forskjell på formen, tenkte på det idag, at det virker som kroppen ikke tåler varmen. Hentet barna i barnehagen idag, og der va det glovarmt, følte jeg fikk litt småpanikk for jeg følte meg så svak.

Anonymkode: 27c49...38e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan lett besvime i varmen 🙈 

Anonymkode: 07e22...9b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøv med vann i stedet. Det har hjulpet meg når jeg har vært sånn.

Skrevet

Blir slapp, svimmel, trøtt og irritabel. Føler meg utmattet og kronisk dehydrert selv om jeg drikker mye vann. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor varmt er det når dere får slike symptomer ?

Anonymkode: 57e68...313

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor varmt er det når dere får slike symptomer ?

Anonymkode: 57e68...313

40 grader i syden, eller når jeg har ligget 1 t å solet meg i norsk sommer (25 grader)

Anonymkode: 07e22...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt småpanikk når det blir veldig varmt og jeg ikke klarer å kjøle ned. Ellers blir jeg kvalm, sliten, ekstremt lyssky og vil bare ligge på et mørkt rom, vondt i hodet og slapp. 

Så tåler jeg ikke sol, øynene mine blir solbrente om jeg er såvidt ute uten solbriller, jeg får soleksem hele tiden, blir solbrent selv med faktor 50 osv. Sommer og sol er noe dritt. 

Anonymkode: e1755...ad3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I tilleg til væske/vann så er det viktig å få i seg nok salt i varmen. Man svetter mere og det kan bli krøll med elektrolyttene i kroppen. Så pass på å spis nok saltholdig i tillegg til væskeinntaket

Husk at koffeinholdig drikke som kaffe, te med koffein og energidrikker er vanndrivende og skal derfor ikke telles med i væskemengden du får i deg. 

Skrevet

Kvalm, dårlig i magen, slapp, svimmel, hodepine, trøtt, helt utafor, null matlyst og verker i kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Direkte sollys gir meg fort hodepine, og soleksponert hud (med solkrem) føles fort som om den er solbrent uten å være det. I tillegg får jeg feberfølelse og føler meg sløv og gåen dersom jeg har vært i solen en stund, f.eks en spasertur på 30-40 min.

Hva temperatur gjelder, så begynner jeg å slite når den kommer over 20 grader. Føler meg uvel, dårligere konsentrasjon. Er det helt vindstille føles det kvelende.

Det sier seg selv at jeg ikke er typen til å "sole meg" eller reise på ferie til varmere strøk. >.>  Jeg liker å være utendørs, men prøver å legge det til tidspunkt der sola ikke er på det sterkeste, smører meg godt, bruker caps, og dekker meg til så mye som temperaturen tillater.

Jeg får i meg nok vann, men jeg har et par autoimmune sykdommer, og sliter alltid med å være varmere enn alle andre rundt meg.

Anonymkode: b76e1...186

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, uggen, kvalm, svett, dårligere enn vanlig i formen (er syk fra før).

Dette er første sommer med varmepumpe som også kan kjøle. Foreløpig er jeg knallfornøyd, og har ikke blitt overopphetet enda. Sliter litt med søvnen da.

Anonymkode: c147c...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Lite matlyst, rennende øyne, irritabel, ekstrem svette, rødhet, dehydrert (selv med riklig væskeinntak), slapp og trøtt, svimmel/besvimelsefølelse. For meg er sommeren veldig sosialt hemmende 

Anonymkode: 29069...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...