Gå til innhold

Er det frekt å legge på røret hvis man opplever dårlig service?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksempel: jeg skulle få en vare levert hjem, men var på jobb. Mannen som skulle kjøre varen til meg, ringte meg og slet med å finne veien, selv om han så skiltet med riktig gatenavn. Jeg forsøker å gi veibeskrivelse 3 ganger uten at han finner veien. Så sier han som skal levere til meg: «da kansellerer jeg» og jeg sier: «det er ditt ansvar å finne fram til riktig adresse», så legger jeg på røret.

Jeg var på jobb og var stresset, burde ikke svart på telefon. Var jeg veldig frekk?

Etterpå fikk jeg en sms om at det er veldig frekt å legge på røret, det er ikke forventet av en voksen dame. Jeg er til vanlig «beskjeden», så hvem vet, kanskje jeg brygger på menopausen 🤷‍♀️

Jeg endte opp med å beklage at jeg la på røret på sms og varen ble levert ved døren min. 

Anonymkode: cd450...295

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo frekt. Fint at du beklagde da. Seie ikkje at det nødvendigvis var rett her, men av og til der det innafor å væra litt frekk. Har slengt på røret sjølv når det er seljere som ringer og ikkje gir seg.

Anonymkode: 91dca...4fe

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, frekt og unødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Men samtidig er det jo dårlig service når han vil kansellere leveringen. Det er faktisk jobben hans å finne fram og levere varer til riktig adresse. 

TS

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men samtidig er det jo dårlig service når han vil kansellere leveringen. Det er faktisk jobben hans å finne fram og levere varer til riktig adresse. 

TS

Men du kunne jo si det, da. Trengte ikke å legge på røret fordet om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk du var litt frekk her. Men fint at du beklagte etterpå. Ville klaget til posten og tipset om GPS som standard i alle budbiler. 

Anonymkode: 1c2b6...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 timer siden):

Men du kunne jo si det, da. Trengte ikke å legge på røret fordet om.

Jeg sa at det var hans ansvar å finne fram til riktig adresse før jeg la på. Hovedgrunnen til at jeg la på var at jeg var på vei inn til en bruker. Har tidspress på jobb i helsevesenet. Jeg kunne lagt til: «jeg er nødt til å legge på, er på jobb, hadet», men jeg var korttenkt i en stressende situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har uansett fått et dårlig inntrykk at denne bedriften. Det er uproft å sende en sur sms til en kunde. De må faktisk tåle at noen kunder legger på dersom de er misfornøyde. I alle service-yrker opplever man fra tid til annen ubehaglige kunder. Jeg kommer ikke til å bruke dette firmaet igjen. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har uansett fått et dårlig inntrykk at denne bedriften. Det er uproft å sende en sur sms til en kunde. De må faktisk tåle at noen kunder legger på dersom de er misfornøyde. I alle service-yrker opplever man fra tid til annen ubehaglige kunder. Jeg kommer ikke til å bruke dette firmaet igjen. 

TS

Og alle som jobber i serviceyrker burde være flinkere til å si ifra når folk er ubehagelige, kunder eller ei. 

Good on him for å si ifra! Og bra for deg at du beklaget deg og nå har reflektert over situasjonen! 

Anonymkode: 71bb1...2e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og alle som jobber i serviceyrker burde være flinkere til å si ifra når folk er ubehagelige, kunder eller ei. 

Good on him for å si ifra! Og bra for deg at du beklaget deg og nå har reflektert over situasjonen! 

Nei, jeg synes det er uproft. Jeg kommer aldri til å bruke firmaet igjen. Slik mister de kunder.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var frekt. Og jeg er ikke den som er beskjeden av meg.

Anonymkode: f3e4b...76c

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du var frekk. Synes heller at det er helt hårreisende at denne kundebehandleren sendte deg en klagende sms i etterkant. Det er langt over streken. 

Anonymkode: 6501a...ae8

Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Sliter man får man finne frem GPS.

AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å legge på røret uansett situasjon - men veldig forståelig. For en tosk. "Da kansellerer jeg... " Hadde slengt på røret, ringt oppdragsgiver og klaget på ham og gitt selskapet én av fem stjerner i omtale. Hadde faktisk lagt sjela mi i å kødde det til for ham, kanskje sånn i 20 minutter. 

Hilsen voksen dame som jevnlig viser idioter fingern i trafikken. De måper godt, for jeg "ser ikke sånn ut" muhahaha. 

Anonymkode: fcba4...8cc

Skrevet

Det er godt mulig dette kommer som et sjokk på enkelte men det er faktisk en del gater og adresser som ikke er lagt inn rett i kartsystemene, og som ikke vil være mulig å søke opp via navigasjonssystemer. Ja, selv i 2021.

Mitt tips er å for eks gå på Google Maps og søke opp egen adresse. Finner du ikke frem? Send inn korrigering på adressen i appen. Tar noen dager og vipps så blir det enklere å finne frem for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Litt frekt var det kanskje, men det var jo han som startet med å være frekk da han sa han skulle kansellere. Men jeg hadde ikke giddet å bruke mer krefter på det annet enn å fortelle budfirmaet at da får de komme tilbake en annen dag eller levere til et postkontor/pick up point i nærheten hvis det er noe som greit kan bæres eller hentes selv. Og så hadde jeg handlet fra en nettbutikk som bruker annen speditør neste gang. 

Anonymkode: bc379...ef1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er enig i at folk i serviceyrker også bør kunne si fra og evt. rapportere når de møter på folk som går veldig langt når det gjelder kjeft, sjikane, mobbing eller trusler, men man bør tåle at noen legger på røret. Hvis man ikke tåler småting som det, så overlever man ikke veldig lenge i et serviceyrke, tro meg (Tidligere jobbet jeg med kundeservice i en del år, og skulle man ha skrevet rapport for hver gang en kunde var litt frekk, så hadde man måttet skrive veldig mange rapporter).

Anonymkode: bc379...ef1

Skrevet

Ikke frekt for min del. Hans jobb å finne fram veien og levere varen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...