Gå til innhold

Overnatte i skogen uten voksne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min begynner på ungdomsskolen til høsten. Han er en fornuftig og snill gutt, men jeg sliter litt med å godta at han er tenåring🤣

Han spurte om at han og 3 kompiser og 2 jenter kan overnatte i telt i skogen. Først sa jeg nei. Men så tenkte jeg på om jeg er for streng? Hva mener dere? 

Anonymkode: 2b025...42b

Videoannonse
Annonse
Gjest Laffatus
Skrevet

De kan ikke gjøre mye galt i skogen 

Skrevet

Det kommer an på hvorfor du sier nei?
Hva er bekymringene dine? Skal de sove langt ute i skogen, eller i skogen på utsia huset?
Tenker uansett at hvis det er første gangen, så kan de overnatte i telt ute i hagen først og vise at de klarer det før de er langt ute i en skau. Kan være både elg, ulv og gaupe i skauen, og det er ganske skummelt om de ikke har en voksen med..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tuppeluri skrev (29 minutter siden):

Det kommer an på hvorfor du sier nei?
Hva er bekymringene dine? Skal de sove langt ute i skogen, eller i skogen på utsia huset?
Tenker uansett at hvis det er første gangen, så kan de overnatte i telt ute i hagen først og vise at de klarer det før de er langt ute i en skau. Kan være både elg, ulv og gaupe i skauen, og det er ganske skummelt om de ikke har en voksen med..

Jeg er en person som overtenker😉

De andre fikk lov, så da sa jeg ja 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går nok bra det. 

Anonymkode: d3588...01c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for at ungdommene finner på så mye tull ville vært mer bekymret for at noen som ikke er helt i vater skulle finne på noe.

Barna til ei venninne lå i telt og da kom det fulle folk inn i hagen å prøvde å komme seg inn i teltet.. Skikkelig creepy, de var jo fulle og det var jo bare tull men barna ble jo helt satt ut. De går siste året på barneskolen... 

Anonymkode: ee08c...894

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er kanskje verre når de begynner å ungdomsskolen og er nysgjerrig på festing og sånt 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 år. Har fått overnatte alene både i skogen, på hytta siden jeg var 7 år. Ser ikke problemet? 

Ang det med hytta kjørte pappa bil forbi 2-3 ganger om kvelden for å se at vi ikke hadde uvedkommende på besøk og at vi la oss før det ble altfor sent. Fikk ha med gutter også. 

Anonymkode: 07158...21d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sønnen i fjor som 7. klassing spurt om overnatting i skogen med venner hadde jeg svart ja. I år ett år eldre svarte jeg nei. Vet en del av kompisene (spesielt de som har eldre søsken) ser ut til å ville eksperimentere litt med alkohol,  flere på trinnet har begynt å henge med eldre for å feste. Jeg har ikke lyst at en ev alkoholdebut skal være langt uti skauen.

Anonymkode: e982d...911

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært bekymret for alkohol, men at det skulle dukke opp noen i skogen i løpet av natten som ikke har rent mel i posen.

Jeg har sett på tv i kveld om drapene i Baneheia, og det er sikkert derfor jeg tenker sånn

Anonymkode: 29f2f...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 24 år. Har fått overnatte alene både i skogen, på hytta siden jeg var 7 år. Ser ikke problemet? 

Ang det med hytta kjørte pappa bil forbi 2-3 ganger om kvelden for å se at vi ikke hadde uvedkommende på besøk og at vi la oss før det ble altfor sent. Fikk ha med gutter også. 

Anonymkode: 07158...21d

7 år, vel da ser jeg problemet og tenker at det heldigvis finnes bedre foreldre

Anonymkode: ec1ba...7a1

• Liker 3
Skrevet

La han overnatte i skogen. Det er ingen skumle dyr der, så sant det ikke er i området der det er ulv og bjørn.

Gutten din er såpass stor at du må slippe litt opp på hva han skal få gjøre og ikke. Ingenting farlig kan skje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 gutter og 2 jenter..? 

Huff.. Håper foreldrene har snakket godt om prevensjon. 

Hadde de bare vært gutter eller bare jenter så muligens. Så lenge jeg vet det er et trygt område. 

Anonymkode: 31e59...7ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke bekymret for at ungdommene finner på så mye tull ville vært mer bekymret for at noen som ikke er helt i vater skulle finne på noe.

Barna til ei venninne lå i telt og da kom det fulle folk inn i hagen å prøvde å komme seg inn i teltet.. Skikkelig creepy, de var jo fulle og det var jo bare tull men barna ble jo helt satt ut. De går siste året på barneskolen... 

Anonymkode: ee08c...894

Bare fordi det har skjedd så betyr det ikke at oddsen er MINIMAL for at sånt skjer

Anonymkode: ede69...1f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

4 gutter og 2 jenter..? 

Hadde de bare vært gutter eller bare jenter så muligens. Så lenge jeg vet det er et trygt område. 

Ikke rart dagens barn bare sitter på mobil og er inne. Dagens foreldre er hysteriske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, Laffatus said:

De kan ikke gjøre mye galt i skogen 

Det var min første tanke. Hva er det du er redd for at skal gå galt, ts?

Anonymkode: 823da...9c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

4 gutter og 2 jenter..? 

Vil de ha sex så har de sex. Selv om de ikke overnatte i skogen. Har vært ungdom jeg også, så jeg vet 😅

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Det er litt tidlig, så jeg hadde sagt nei.

Overnatting på noens tomt (hytte eller hjem hvor voksne er) blir noe annet.

Vi overnattet ute en hel gjeng uten å drikke alkohol, men da var vi godt i gang med ungdomsskolen. 

Spørs jo litt også, forskjell på skog veldig nærme bebyggelse og en lengre tur hvor det er verre å hente hjelp i mørket. 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 time siden):

Det er litt tidlig, så jeg hadde sagt nei.

Overnatting på noens tomt (hytte eller hjem hvor voksne er) blir noe annet.

Vi overnattet ute en hel gjeng uten å drikke alkohol, men da var vi godt i gang med ungdomsskolen. 

Spørs jo litt også, forskjell på skog veldig nærme bebyggelse og en lengre tur hvor det er verre å hente hjelp i mørket. 

10 minutts gange fra bebyggelse. De andre har gjort det flere ganger, så det gikk veldig fint 😉

AnonymBruker
Skrevet

La de nå prøve mener jeg. De har vel mobil som de kna kontakte dere på hvis det skulle skje noe 🙂 

Jeg som voksen elsker å sove i telt, men er livredd for å sove alene. Trur jeg kunne trivdes mer hvis jeg fikk lov til noe sånt når jeg var barn 🙂

Anonymkode: d524a...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...