AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Det er målet mitt 10kg på 12 uker. Begynner i ny jobb da og ønsker å føle meg mer vel, og kunne bruke klær som henger i skapet men nå har jeg kommet til det berømte vekt platå og vekten rikker seg ikke! (Har allerede gått ned 5kg) Har dere erfaring med vektplatå ? Hvor lang tid gikk det før det løsnet? Selv om jeg går ned 10kg, vil jeg fortsatt være i kategorien overvekt i følge bmi. Så det er nok å ta av her 😅 normal bmi er målet på sikt Anonymkode: 3fac9...bc0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Hvor høy er du og hvor mye veier du? Hvor realistisk det er, avhenger helt av det. Er du 130 kg vil det gå mye fortere enn hvis du veier 80 kg. Hadde nylig et vektplatå på et par uker selv, jeg prøvde å kutte et par ekstra kalorier en halv uke+bevege meg mer og deretter fortsette som før, da løsnet det noen dager senere. Husk også at kroppen i perioder kan holde på mer vann. Har selv klart 10 kg på under 12 uker før, hvis man er streng med seg selv og holder seg til planen, er det ikke et problem. Anonymkode: 82b8e...877 4
sicario Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er målet mitt 10kg på 12 uker. Begynner i ny jobb da og ønsker å føle meg mer vel, og kunne bruke klær som henger i skapet men nå har jeg kommet til det berømte vekt platå og vekten rikker seg ikke! (Har allerede gått ned 5kg) Har dere erfaring med vektplatå ? Hvor lang tid gikk det før det løsnet? Selv om jeg går ned 10kg, vil jeg fortsatt være i kategorien overvekt i følge bmi. Så det er nok å ta av her 😅 normal bmi er målet på sikt Anonymkode: 3fac9...bc0 Når jeg har nådd platå i vekt nedgang eller oppgang har jeg gjort større justeringer på treningen. om du feks går/jogger lange turer, legg om til motbakkesprinter/høyintensive intervaller. samme når du trener styrke. Snu om på program. Økt i vekt og intensitet og ned i rep og serier feks. Stram inn treningen til å handle om store baseøvelser som markløft, knebøy, militærpress, utfallsvarianter etc. legg inn sirkeløkter med høy intensitet og korte pauser. ta en ny titt på kaloriinntak. Mulig du må justere litt ned. Trenger ikke å være store justeringen som skal til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor høy er du og hvor mye veier du? Hvor realistisk det er, avhenger helt av det. Er du 130 kg vil det gå mye fortere enn hvis du veier 80 kg. Hadde nylig et vektplatå på et par uker selv, jeg prøvde å kutte et par ekstra kalorier en halv uke+bevege meg mer og deretter fortsette som før, da løsnet det noen dager senere. Husk også at kroppen i perioder kan holde på mer vann. Har selv klart 10 kg på under 12 uker før, hvis man er streng med seg selv og holder seg til planen, er det ikke et problem. Anonymkode: 82b8e...877 Er 166 cm og veier ca 86kg (går opp og ned noen 100g) ja jeg har erfaring med at jeg går ned en del, så stopper det opp en stund. Så går jeg ned mer. Men det er så demotiverende når det står stille 🙈 Anonymkode: 3fac9...bc0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 13 minutter siden, sicario said: Når jeg har nådd platå i vekt nedgang eller oppgang har jeg gjort større justeringer på treningen. om du feks går/jogger lange turer, legg om til motbakkesprinter/høyintensive intervaller. samme når du trener styrke. Snu om på program. Økt i vekt og intensitet og ned i rep og serier feks. Stram inn treningen til å handle om store baseøvelser som markløft, knebøy, militærpress, utfallsvarianter etc. legg inn sirkeløkter med høy intensitet og korte pauser. ta en ny titt på kaloriinntak. Mulig du må justere litt ned. Trenger ikke å være store justeringen som skal til. Ja skal prøve å få til en tur hver dag fra neste uke (går 60-120 min) Skal også prøve å få i meg mer protein Anonymkode: 3fac9...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Jeg har nettopp vært gjennom et platå.. 3 uker tok det før det løsnet. Jeg fortsatte å spise og mosjonere som før og plutselig løsnet det igjen. Fortsett som du gjør, men IKKE reduser på kaloriene! Anonymkode: 200ec...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Sikt på å få i deg 90- 120 g protein om dagen. Da vil du gå ned i vekt uten at du trenger gjøre annet Anonymkode: d8b13...938
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Gang ønsket vekt med 30, så får du greit kalorioversikt. Spis kun næringsrik mat. Anonymkode: 09886...c48
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Jeg når et platå for hver fjerde-femte kilo jeg går ned, har jeg erfart. Jeg gjør ingen endringer når jeg når dette platået, og fortsetter som før. Det tar ca en ukes tid før det løsner. Sist platå jeg var på ga meg et skikkelig knekk, og jeg ga opp. Jeg koste meg med ekstra kalorier fordi hjernen min tenkte at «det er ikke noe vits uansett. Jeg taper denne kampen, jeg orker ikke mer, jeg fortjener en sjokolade». Osv. jeg gikk da opp en kilo eller to i løpet av en uke (en uke på platået, og en uke med «synes synd på meg selv» holdning med ekstra kaloriinntak). Da jeg tok meg sammen igjen gikk det raskt nedover. Ikke gi opp! Anonymkode: ce8ab...cfc 1
KaBom Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Hvor lenge har du vært i platå? Tenker at hvis du har gått ned 5 kg allerede så har du gjort noe som funker 👍 Kan vært lurt å ha is i magen og satse på at du bryter gjennom til slutt. Min erfaring er i alle fall at vektnedgang sjeldent følger en helt jevn kurve. Har holdt samme livsstil i ganske mange uker nå, men tallene for hver uke varierer veldig. For min del tror jeg også at syklusen spiller stor rolle. Føler meg ofte oppblåst mellom eggløsning og mens, og går tilsynelatende ned en del i vann etter mens. Så min erfaring er at det først er etter mens at jeg eventuelt kan konkludere med at vekten står stille. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Hei, Lignende høyde vekt som deg, og likt ønske; Hvordan ser dagen din ut trenings- og matmessig? Kanskje jeg kan få noen tips, snille Jeg også skal i jobb igjen snart, og ønsker å se litt mindre ut 🙈 Anonymkode: 4cdcf...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå