Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det skjer store ting i livet ,kjenner jeg ekstra på det å ikke ha egne foreldre. Jeg skulle ønske at familien jeg har vokst opp hos gratulerte skikkelig med et eller annet ,og ikke bare en kort melding, men forstår at det ikke er en selvfølge for dem å markere stort at jeg er ferdig med utdanning, fått jobb og lignende. Det er jo kanskje ikke noe som er så stort for andre enn det det gjelder.

For min del har det krevd sitt å ta høyere utdanning , jeg har barn og jobbet ved siden av. Jobbet hardt for denne utdanningen. Jeg forventer selvsagt ikke blomster og champagne på døra, jeg har ikke vunnet Farmen 🤩🤦, men synes det er sårt med kun uformelle gratulasjoner gjennom f eks en snap. 

Fått gave og kort av en venninne og kjenner jeg ble veldig glad for det 💛💛 

Har dere andre fått noen form for markering rundt det å være ferdig på høyere utdanning? F eks en blomst?

Anonymkode: 986ba...d4d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingen gratulasjoner her. 

Anonymkode: 691be...e1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

#firstworldproblems

Anonymkode: c0a7e...6a8

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for en snap jeg 

Anonymkode: b57b4...0cb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fikk ingen gratulasjoner. 

Anonymkode: 7599a...2a0

• Liker 5
Skrevet

Har ikke fått noe større oppmerksomhet, selv om jeg har nær famile.

Men et stort gratulerer fra meg! Bra jobba!! 

Hvis du ikke har noen andre til å sette pris på deg så kjøp noe fint til deg selv.  Det gjorde jeg når jeg var ferdig utdannet :)

AnonymBruker
Skrevet
Crow skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke har noen andre til å sette pris på deg så kjøp noe fint til deg selv.  Det gjorde jeg når jeg var ferdig utdannet :)

Jeg har egen familie i form av mann og barn, og gode venner ,men savner liksom fra den innerste familien som bør være stolte av hva jeg får til. Selv om det ikke er en stor ting for de, og det forstår jeg jo,for jeg er jo ikke deres barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Crow skrev (2 minutter siden):

Tusen takk 💜

Skrevet

Sikker på at det hadde vært annerledes med egne foreldre? Jeg har et nært og godt forhold til mine foreldre, og ble gratulert pr telefon etter jeg fikk siste eksamensresultat. That's it.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Etter bacheloren var det ingen som sa noe annet enn gratulerer og evt sendte melding (var før snap og SoMe var så stort som nå), etter master fikk jeg blomster av mine foreldre og vin+kort fra en venninne, ellers var det gratulasjoner på fb, snap og sms. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har gjort noe voldsomt ut av at vennene mine har tatt utdanning heller, med mindre det er doktorgrad der jeg er invitert til disputasen. 

Anonymkode: 5ff3e...015

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye med fullført høyere utdannelse 😀💐Det kreves mye når du i tillegg går i full jobb og har barn 💞

Visst det er noe trøst så får jeg høre f.eks dette av mine foreldre når jeg har fått ny jobb og sagt opp den gamle «jaja, håper du trives bedre da i den nye jobben» 

Jeg er den eneste av mine søsken som har lengst utdannelse og har en veldig god jobb. Mine foreldre er ikke opptatt av utdannelse og høystatus jobber.

Heldigvis får jeg gratulasjoner av mannen min som vet mye om disse bransjene og hvor krevende det er.

Anonymkode: 084c2...d6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter bacheloren var det ingen som sa noe annet enn gratulerer og evt sendte melding (var før snap og SoMe var så stort som nå), etter master fikk jeg blomster av mine foreldre og vin+kort fra en venninne, ellers var det gratulasjoner på fb, snap og sms. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har gjort noe voldsomt ut av at vennene mine har tatt utdanning heller, med mindre det er doktorgrad der jeg er invitert til disputasen. 

Anonymkode: 5ff3e...015

Jeg forstår. For noen er det jo en stor bragd. Jeg tenker at det er fint å kunne markere det man synes er stort i eget liv ,uten at det må være i øverste skiktet.

Skrevet

Gratulerer Ts:hoppendeglad: Så sykt bra jobba! 
Og du? Fullført utdannelse er en premie som betaler seg igjen og igjen - mye bedre premie enn å vinne farmen! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gratulerer så mye med fullført høyere utdannelse 😀💐Det kreves mye når du i tillegg går i full jobb og har barn 💞

Visst det er noe trøst så får jeg høre f.eks dette av mine foreldre når jeg har fått ny jobb og sagt opp den gamle «jaja, håper du trives bedre da i den nye jobben» 

Jeg er den eneste av mine søsken som har lengst utdannelse og har en veldig god jobb. Mine foreldre er ikke opptatt av utdannelse og høystatus jobber.

Heldigvis får jeg gratulasjoner av mannen min som vet mye om disse bransjene og hvor krevende det er.

Anonymkode: 084c2...d6c

Tusen takk! Har ikke jobbet fult,men jobbet 🖐️ 

Skrevet

Gratulerer så mye:blomst:

Hvis det betyr noe så kan jeg ikke huske at foreldrene mine markerte at jeg var ferdigutdannet. Jeg synes ikke de er dårlige foreldre av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!! Jeg skjønner at slike milepæle gjør at man kjenner ekstra på savnet etter familie.

Fattig trøst, men jeg har 6 års høyere utdanning og familien min vet fremdeles ikke hva jeg har studert. De var faktisk sjokkerte da jeg hadde skrevet en artikkel som kom på dobbeltside i en av landets største aviser. Så jeg kjenner litt på skuffelsen av å ikke ha en familie som bryr seg like mye som jeg skulle ønske.

Uansett, min "løsning" har vært å bygget meg opp en vennekrets som er min valgte familie og de betyr utrolig mye for meg.

Anonymkode: 3ffb6...8dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri noe d jeg var ferdig med mitt profesjonsstudium. Vi feirer jo oss selv høytidelig på kullet i stedet 😅

Anonymkode: f8416...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer fra meg!! 🎉💃👌 Er under høyere utdanning selv og i full jobb med unger osv.. Vet hva dette koster i form av tid og krefter. Kjøp deg noe fint og gå ut med mannen og feir, det et en bragd. 🥰 kan ikke svare på årsak til manglende gratulasjoner. De som ikke sier så mye om det har kanskje ikke tatt utdanning selv og er pittelitt misunnelige... Eller har nok med seg selv og sitt eget? 🤷‍♀️ Tror kanskje de som har vært gjennom dette selv viser mer forståelse. Bra jobba!👏

Anonymkode: be288...df9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye 🫂💐💐💐🥂

Anonymkode: 07f33...cee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer fra meg!! 🎉💃👌 Er under høyere utdanning selv og i full jobb med unger osv.. Vet hva dette koster i form av tid og krefter. Kjøp deg noe fint og gå ut med mannen og feir, det et en bragd. 🥰 kan ikke svare på årsak til manglende gratulasjoner. De som ikke sier så mye om det har kanskje ikke tatt utdanning selv og er pittelitt misunnelige... Eller har nok med seg selv og sitt eget? 🤷‍♀️ Tror kanskje de som har vært gjennom dette selv viser mer forståelse. Bra jobba!👏

Anonymkode: be288...df9

Tusen takk❤️ Ja det krever sitt. Flink som satser du også!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...