AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Siden jeg startet fikk jeg først kontrakt forlenget i ett år, deretter 1 semester pga usikkerhet knyttet ant timer i arbeidstiden. Nå er kontrakten min utgått igjen og fikk den forlenget i form av endringsbrev ut august. Dette for de skrev følgende. ("Vi ønsker å utlyse stillingen som xx på nytt i august, for å justere innhold, fokus og stillingsbeskrivelse. Antakeligvis vil det i større grad bli en del av xx, med fokus på xx. Når kontrakten/brevet er ferdig signert, kan vi ta en gjennomgang."). Betyr dette at jeg mister min stilling? Kan jeg kreve at de setter kontrakten et år omgangen? Anonymkode: 1a8f9...949
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Beklager, her er hele teksten: Hei Jeg er student og har en stilling her jeg studerer, stillingen er av midlertidig karakter (AML 14-9 (2)a) og er ment til å vare frem til jeg er ferdig med studiene. Dette fikk jeg beskjed om og dette som stå i stillingsannonsen. Siden jeg startet fikk jeg først kontrakt forlenget i ett år, deretter 1 semester pga usikkerhet knyttet ant timer i arbeidstiden. Nå er kontrakten min utgått igjen og fikk den forlenget i form av endringsbrev ut august. Dette for de skrev følgende. ("Vi ønsker å utlyse stillingen som xx på nytt i august, for å justere innhold, fokus og stillingsbeskrivelse. Antakeligvis vil det i større grad bli en del av xx, med fokus på xx. Når kontrakten/brevet er ferdig signert, kan vi ta en gjennomgang."). Betyr dette at jeg mister min stilling? Kan jeg kreve at de setter kontrakten et år omgangen? Anonymkode: 1a8f9...949
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener her, det er litt vanskelig forklart (for meg). Men. Du har hele tiden hatt en midlertidig kontrakt, som har blitt forlenget to ganger. Stillingen "er ment" å vare frem til du er ferdig med studiene. Altså, har du ingen egentlig fastlagt stilling (ex vikariat fra dato til dato e.l), men en muntlig "vi sier det sånn" - avtale. Så forteller du om en stillingsannonse. En stillingsannonse er det mulig for alle å søke på. Dermed har du i praksis ingen stilling etter den avtalen du har nå går ut. Hva mener du/de med at det ska tas en gjennomgang når kontrakten er signert? Hvorfor kan de ikke opprette/videreforlenge kontrakten du har og legge til oppgavene der? Du kan ikke kreve at kontrakten skal vare ett år. Arbeidsgiver oppretter stillinger etter behov. Du kan si opp stillingen etter ett år, hvis du ønsker det. Anonymkode: 9f2f2...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå