AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Har en 20 åring som bor hjemme. Akkurat nå jobber han. Ca 10 dager i måneden. Kunne ha jobbet litt mere hvis han orker. Men ikke bestandig han orker. Vi har avtale på at han betaler mobil regningen sin. Den står på mitt navn fortsatt. Hver måned må jeg mase på han for å få de pengene. Kanskje best å sette abonnement over på han? Jeg spurte om han kunne hjelpe til med å kjøpe mat. Ikke mye, men 1000 kr måneden. Det var mye synes han. Han spiser mye og jeg klarer meg så vidt. Litt skuffet over han må jeg innrømme Anonymkode: 4c40d...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Ehm, ja? Sønnen din er voksen. Han har en jobb, han trenger ikke bo gratis og bør lære seg at ting koster, hvis ikke han har lært det til nå. Det er en selvfølge at han skal betale egen mobil, og bidra med mat som et absolutt minimum. Anonymkode: 34298...306 13
Guppy88 Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 En 20-åring er en voksen, ung mann. Her er det rimelig å stille krav, slik du gjør. Det er også lov til å si at det er helt opp til ham om han vil imøtekomme deg på det, men alternativet er at han flytter ut og starter livet for seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Jeg fikk vel telefon da jeg var rundt 13/14 og har alltid betalt for den selv. Anonymkode: e558a...4b6 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Hvorfor bor han hjemme? Han er voksen. Med mindre han er student og sparer til EK så hadde jeg satt krav om arbeid og husleie eller vist han tøff kjærlighet og kastet han på hue og ræven ut. Endret 4. juni 2021 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Er det en grunn til at han bare jobber 10 dager i måneden eller er det bare snakk om at han ikke gidder? Studerer han eller er jobb alt han gjør? Sett noen krav! Betale sin egen mobilregning og 1000kr for mat er det minste han kan gjøre... For å gi et eksempel på en løsning: Jeg bor hjemme, er 24 år og jobber. Jeg betaler leie, men mye billigere enn å leie et sted selv, mot at jeg sparer mesteparten av lønnen min til egenkapital. Det har jeg gjort siden jeg var ferdig på studier og skal nå snart kjøpe mitt eget sted. Og mobilregning skal selvfølelig ikke mor betale... Anonymkode: d695e...136 1
Gjest Laffatus Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Jeg bodde gratis til jeg var 25 gikk på skolen og gjennom nav til jeg var 24 år. Da jeg ble uføre flyttet da jeg var 25 men betalte klær og mobil selv.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Snakk om å sy puter under armene på den voksne mannen. Slutt å behandle han som en 10 åring. Anonymkode: d1d2f...da9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Han er voksen. Ergo kan, og skal, mobilen stå i hans navn. Det virker som det er stilt lite krav til han tidligere. På tide å endre på det! Ut fra hva jeg forstår, går han ikke på skole heller. Han skal selvsagt betale for maten sin selv! Anonymkode: e957e...519
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Han er deltidsansatt. Fast 10 dager i måneden. Kan jobbe mere hvis han vil hvis noen er syke. Han har tatt opp ett par eksamener i år. Skal studere til høsten og jobbe litt da også. Er enig at jeg sikkert har skjemt Han bort litt. Men skjønner at det må stoppe. Siden han ikke betaler mat lengere, så skal jeg kjøpe den maten jeg liker. Før har jeg tenkt på han når jeg lager mat. Anonymkode: 4c40d...ba1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Men er han syk eller noe? Hvis ikke, så bør han ta alt husarbeid mens du er på jobb og tjener penger for å forsørge dere. Han bør virkelig stå på for å gjøre seg fortjent til å bo hos deg. Anonymkode: 09ae7...3c7
Gjest hellokitty Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Betaler han ikke når du ber han om det kan du si opp abonnementet så kan tan tegne et nytt selv i sitt navn. Skulle bare mange når han er 20 år og jobber.
koldbruna Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 Sett opp en avtale der han må betale inn en sum som skal dekke opp tlf regning og mat. Si opp tlf abonnementet om han ikke betaler.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Feila ganske grundig med oppdragelsen da eller? Anonymkode: faf39...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå