Guppy88 Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Hvis du kjøper en treliter med vin en fredag ettermiddag, la oss si den 1ste en måned, hvor lenge varer den hos deg?
visp Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Guppy88 skrev (25 minutter siden): Hvis du kjøper en treliter med vin en fredag ettermiddag, la oss si den 1ste en måned, hvor lenge varer den hos deg? Om jeg kjøper en treliter så er det kun fordi det kommer gjester som ikke er kresne på vin, eller om det er hyttetur eller noe. Må alltid kaste rester om ikke alt drikkes opp der og da. 1
skreppamedleppa Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Det kommer heeeelt an på situasjonen.. Har jeg en sammenkomst med venner hvor noen tar seg et glass her og der av den vinen som er, så varer den en helg. (Jeg orker ikke sånne type venner hvor mitt er bare mitt og ditt er bare ditt, så vi deler litt her og der..) Er det meg og typen i påsken holder den i påsken.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Den holder helgen, men ikke stort mer enn det. Da er vi to som drikker, men som regel har vi også et besøk i løpet av helgen. Anonymkode: 8d4ec...825 2
Ullvott Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Eneste gangen jeg kjøper en hel kartong er til påske, når vi skal være en hel uke på hytta. Kartongen blir aldri tømt i løpet av påsken. Jeg ender alltid opp med å kaste de ødelagte restene flere måneder etterpå fordi jeg for det første ikke drikker så ofte hjemme og for det andre er eneste i husstanden som drikker alkohol. Endret 4. juni 2021 av Ullvott
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 (endret) En måneds tid.. kjøper helst en litt tørr hvitvin, Tariquet, og setter den i kjøleskapet. Den rekker ikke å bli dårlig. Jeg bor og drikker alene, og har det greit sånn. Så glemmer jeg å kjøpe ny, og det kan gå et par måneder før den neste. Endret 4. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Har aldri klart å tømme en kartong vin, må kastes hveeer gang🙈Kjøpte en for 14 dager siden, har drukket to glass. Må kanskje bare innse at jeg aldri blir en ordentlig vindame selv om jeg er i rette alder. Anonymkode: 9968f...a1a
Ullvott Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har aldri klart å tømme en kartong vin, må kastes hveeer gang🙈Kjøpte en for 14 dager siden, har drukket to glass. Må kanskje bare innse at jeg aldri blir en ordentlig vindame selv om jeg er i rette alder. Anonymkode: 9968f...a1a Til deg vil jeg, av egen erfaring, anbefale å kjøpe halvflasker. Da blir det mye mindre å helle ut. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri klart å tømme en kartong vin, må kastes hveeer gang🙈Kjøpte en for 14 dager siden, har drukket to glass. Må kanskje bare innse at jeg aldri blir en ordentlig vindame selv om jeg er i rette alder. Anonymkode: 9968f...a1a Men du burde jo ikke kjøpe kartong 😄 På hytta (ferie) kan jeg drikke en kartong på noen dager, men hjemme drikker jeg såpass sjeldent at jeg holder meg til flasker. Anonymkode: d9e2e...bdd 3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har aldri klart å tømme en kartong vin, må kastes hveeer gang🙈Kjøpte en for 14 dager siden, har drukket to glass. Må kanskje bare innse at jeg aldri blir en ordentlig vindame selv om jeg er i rette alder. Anonymkode: 9968f...a1a Jeg er vindame 😀🥂 Enig i forslaget du fikk om å kjøpe halvflasker. Det er for dyrt å kjøpe og helle ut.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Jeg kjøper også kartonger kun hvis vi skal ha et større selskap. Både jeg og mannen er glade i vin, men vi drikker jo ikke store mengder i løpet av kort tid (kartongen holder seg jo bare noen uker) for det. Vi drikker kanskje en flaske på deling et par ganger i måneden, så en kartong ville vi jo aldri ha greid å få drukket opp før den ble dårlig. Anonymkode: 5487d...9ef
sicario Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Guppy88 skrev (50 minutter siden): Hvis du kjøper en treliter med vin en fredag ettermiddag, la oss si den 1ste en måned, hvor lenge varer den hos deg? Kjøpte en i mars. Har ca halvparten igjen. Hadde glemt den til jeg så denne tråden her. drikker vel ca 3 liter vin i året, maks.
Gjest O.G. Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Guppy88 skrev (1 time siden): Hvis du kjøper en treliter med vin en fredag ettermiddag, la oss si den 1ste en måned, hvor lenge varer den hos deg? Kommer an på hvor mange vi er som drikker
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Vi er to som drikker. En kartong kan vare i både en, to og tre helger alt etter humør osv. noen helger tar vi oss bare ett glass, mens andre helger kan vi feks ha vennebesøk å da går det med mer. Anonymkode: 19701...124 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Den vare stort sett en helg 🥴 Anonymkode: fd639...fc9 7
SPOCA Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 En hel evighet, til noen som drikker alkohol dukker opp. Verken samboer eller jeg drikker alkohol, så da blir den stående. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 Holder 1 kveld. Jeg er veldig på vinflaska. Anonymkode: f1a30...ef2 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #18 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holder 1 kveld. Jeg er veldig på vinflaska. Anonymkode: f1a30...ef2 Hvor ofte kjøper du en kartong hvis den holder én kveld? Anonymkode: 5409c...638
Cleo88 Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Jeg drikker ikke alkohol. Pfui og æsj. Endret 4. juni 2021 av Cleo88 1
Brunhilde Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Cleo88 skrev (13 timer siden): Jeg drikker ikke alkohol. Pfui og æsj. Var det godt å få sagt det? Skal du ha klapp på skulderen nå, syns du, for et svar med god relevans til trådens tema? Jeg kjøper 2 litersdunk hvis jeg vil ha pappvin, og den varer en måneds tid hvis jeg ikke har gjester. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå