Gå til innhold

Muslim mann + kristen mor = baby. Omskjæring? Barneoppdragelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hva gjør man når far er muslim og vil at sønnen skal bli omskjært, på grunn av religiøs overbevisning og renslighet. Far er det selv og er fornøyd med det. Derimot er mor norsk og er veldig i tvil og ønsker helst ikke. Mor vil at barnet heller skal bestemme slikt selv når han blir 18, men far mener det blir for sent og det er best å ta inngrepet på sykehus når barnet er liten! Hvem har rett og hvordan forholde seg til dette uten å krangel? 

Problem nummer to. Mor er kristen og ønsker å be fadervår på kveldene og etterhvert være åpen med barnet om kristendommen. Mor har barn fra før, som er kristen troende. Så kan ikke be med ett barn, men ikke med det andre. Eldste barnet har gått i kor i kirken og skal fortsette med det, blir vel feil å nekte det yngste barnet det på grunn av far? Far på sin side ønsker at sønnen skal bli muslim og tror ikke på Jesus som Guds sønn, men heller som en profet. Blir ikke dette veldig vanskelig for barnet med to forskjellige religioner? 

Far tror at barnet kommer til helvete hvis barnet ikke blir muslim, mor tror at Jesus er den eneste veien til frelse. Far tror heller ikke på den hellige ånd. Hvordan ville du ha løst dette med barneoppdragelse i kulturkrasj, hvordan gjør dere andre det i samme situasjon? 

Far nekter å konvertere til kristendommen og mor vil ikke bli muslim. 

Er det noen med helsefaglig/sosial/pedagogisk bakgrunn som kan svare?

Anonymkode: 9f905...bc3

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Dette er et strålende eksempel på hvorfor man ikke bør bli sammen med noen som har en annen tro, det krasjer fullstendig og lager masse kaos! 

Ingen av dere har mer rett enn den andre, dere har vidt forskjellige livssyn! 
Når det gjelder omskjæring mener jeg personlig det burde vært forbudt med mindre det er av medisinske årsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Omskjæring er irreversibelt. Jeg er veldig for å ikke gjøre ting mot barn som ikke kan gjøres om. Når barnet blir stort nok kan han bestemme selv om han vil omskjæres av religiøse eller andre grunner.

Snakket aldri mor og far om dette før de bestemte seg for å få barn sammen? 

Anonymkode: eba06...677

• Liker 21
Skrevet

Omskjæring er barnemishandling. Du kjemper imot og sier nei. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Omskjæring av barn burde vært forbudt. Selv en muslim forstår det, om han ikke er en dumming.

Anonymkode: 55a2f...86a

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Omskjæring er absolutt NEI fra meg. Du skal tillate ikke å utsette barnet ditt for dette. Du frarøvet barnet en del av kroppen som faktisk har en funksjon og du risikerer ødelegge et fullverdig seksualliv. Ikke er det mer renslig heller. Les deg opp!

Komplikasjoner kan også skje. Har selv en sønn som av medisinske grunner måtte gjennomgå et inngrep som ikke var så omfattende inngrep som en omskjæring er. Det ble komplikasjoner og jeg kommer aldri til å glemme smertehylene. Ble en reoperasjon. 

Anonymkode: 5d9ea...346

• Liker 13
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Dette må nødvendigvis bli et veldig komplisert forhold.  Umulig?

AnonymBruker
Skrevet

Dere burde vel ha diskutert dette før dere hadde fått barn? Om barnet ikke var planlagt, så virker det uansett som et langvarig og seriøst forhold. Og i sånne forhold bør man avklare relativt raskt det med religion og oppdragelse. Ser ut som dere ikke er interesserte i å oppdra barn i begge religioner. 

Anonymkode: aec93...43f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså. Omskjæring er irreversibelt. Jeg er veldig for å ikke gjøre ting mot barn som ikke kan gjøres om. Når barnet blir stort nok kan han bestemme selv om han vil omskjæres av religiøse eller andre grunner.

Snakket aldri mor og far om dette før de bestemte seg for å få barn sammen? 

Anonymkode: eba06...677

Jeg er enig med deg. 

Vi har snakket om at det er viktig at vi viser respekt for hverandre, og det har fungert ganske bra helt til nå. Kjærlighetslivet og alt annet er også helt supert. Vi respekterer fortsatt hverandre, men her er det en del fakter vi må få oppklart og finne ut av, som vi må løse til tross for at respekten er på plass.

Å bare være kjærester og bo hver for oss, er en ting, men med felles barn og å bli samboere, blir det mye mer å ta hensyn til har jeg funnet ut av i etterkant.. 

Skrevet

1 Why The fuck...

2. Kjønnslemlestelse. Virkelig? Du vurderer at hans overtro om helvete er verdt det?

3. Oppdragelse- kan kun løses med høy toleranse og liten påvirkning

4. Mor bør forkaste overtroen sin hun også

De kan lese historie begge to og opplyse seg om den virkelige verden og forholde seg til den.

Slik jeg ser det ble jeg spurt!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Omskjæring er nok den minste bekymringen i dette scenarioet.

Jeg synes det er rart dette forholdet har holdt når foreldrene er så forskjellige? Hvordan hadde en datter måtte leve?

Anonymkode: 12576...17b

AnonymBruker
Skrevet

Barnet bør på lik linje introduseres for begge religioner og få velge sin rettning når det blir stort nok.

Da sier det seg selv at også omskjæring må vente og gutten selv kan velge dette. Å ta slike valg på vegne av et lite barn, skjære bort deler av tissen uten at det er noe medisinskt bak det, burde automatisk ført til omsorgsovertagelse.

Anonymkode: 23e4b...13d

• Liker 17
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er enig med deg. 

Vi har snakket om at det er viktig at vi viser respekt for hverandre, og det har fungert ganske bra helt til nå. Kjærlighetslivet og alt annet er også helt supert. Vi respekterer fortsatt hverandre, men her er det en del fakter vi må få oppklart og finne ut av, som vi må løse til tross for at respekten er på plass.

Å bare være kjærester og bo hver for oss, er en ting, men med felles barn og å bli samboere, blir det mye mer å ta hensyn til har jeg funnet ut av i etterkant.. 

Jeg har vært der du er nå.! 16 år sammen før barn i bildet. Gjensidig  respekt ifht tro og kultur. Helt til  vi skulle ha nr 2,- som var gutt.Jeg måtte rømme på krisesenter  for å unngå omskjæring på sønnen.  Mullah ble bestilt i Oslo til tross for mine protester gjennom hele graviditeten og 1.leveår til gutten.Hadde vært sammen i 21 år.Vi ble da dessverre skilt. Men guttungen ble hvertfall spart for denne barbariske handlingen ! Og han var ikke engang utøvende muslim.  Beskytt barnet ditt!! NÅ ❤

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt å greit, ikke vær kristen og få barn med en muslim... 

Anonymkode: c54fe...af6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Omskjæring av gutter en anbefalt men ikke påbudt. 

Anonymkode: 5d79f...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig dårlig idé å være kristen og få barn med en muslim, dette burde være avklart lenge før det kom barn?!

Omskjæring hadde jeg aldri gått med på uansett. 

Anonymkode: 8753a...f18

• Liker 6
Skrevet
Kågebruker skrev (1 time siden):

Omskjæring er barnemishandling. Du kjemper imot og sier nei. 

Dette.

Når barnet blir 18 kan barnet velge å gjøre det selv. 

Men hvorfor i all verden får du barn sammen med en muslim med slike holdninger, TS?

Det er SÅ mye som dere må avklare og bli enige om før barnet i det hele tatt blir til. Det er krasj etter krasj i kultur og religion. Dette barnet blir revet mellom 2 verdener og dere kommer ikke til å finne felles grunnlag for oppdragelsen. En sekulær muslim som lever vestlig og har lagt bort primitive kulturelle og religiøse skikk har litt bedre forutsetning å møte deg i ditt syn på oppdragelse og det meste enn en muslim som vil omskjære, osv.

Husk at omskjæring er både barnemishandling og irreversibelt. Det er ikke noe barnefar skal bestemme på egenhånd og ikke noe andre enn barnet selv når han blir 18 bestemmer.

Når det gjelder religion, så kan barnet fint introduseres for begge og får velge selv. Men hvis barnet velger den ene, kommer den andre forelderen til å føle seg bedratt og sviktet. Dere begge kommer bevisst og ubevisst å dra barnet mot egen religion.

Løsningen er bare 1:

Ikke få barn med denne mannen og finn deg en mann du har nok felles med.

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Drizzt skrev (7 minutter siden):

Dette.

Når barnet blir 18 kan barnet velge å gjøre det selv. 

Men hvorfor i all verden får du barn sammen med en muslim med slike holdninger, TS?

Det er SÅ mye som dere må avklare og bli enige om før barnet i det hele tatt blir til. Det er krasj etter krasj i kultur og religion. Dette barnet blir revet mellom 2 verdener og dere kommer ikke til å finne felles grunnlag for oppdragelsen. En sekulær muslim som lever vestlig og har lagt bort primitive kulturelle og religiøse skikk har litt bedre forutsetning å møte deg i ditt syn på oppdragelse og det meste enn en muslim som vil omskjære, osv.

Husk at omskjæring er både barnemishandling og irreversibelt. Det er ikke noe barnefar skal bestemme på egenhånd og ikke noe andre enn barnet selv når han blir 18 bestemmer.

Når det gjelder religion, så kan barnet fint introduseres for begge og får velge selv. Men hvis barnet velger den ene, kommer den andre forelderen til å føle seg bedratt og sviktet. Dere begge kommer bevisst og ubevisst å dra barnet mot egen religion.

Løsningen er bare 1:

Ikke få barn med denne mannen og finn deg en mann du har nok felles med.

Signerer dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager fikk du barn med en sånn mann?

Anonymkode: 89f78...ad2

• Liker 11
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor i alle dager fikk du barn med en sånn mann?

Anonymkode: 89f78...ad2

Fordi gjennom hele forholdet har hun blitt forestilt gjensidig respekt ifht tro,liv og lære . Det viste seg å være feil når det kom til hælinga...🙄 Derfor er hun nå i et hjørne ,- av press ! Så mammahjertet våkner og skriver innlegg på KG ,- da alle instinkter slår inn ❤,- uavhengig av tro ! 

Endret av Skogsalv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...