Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vurderer å skille meg, men merker at det «ukjente» skremmer meg. Det er to barn i barneskolealder involvert.

jeg har aldri bodd alene og usikker på hvordan det blir økonomisk og praktisk sett. Det jeg egentlig lurer på er om du som har skilt deg fikk deg noen «overraskelser» som du ikke hadde tenkt på på forhånd? Med barna, økonomi eller praktiske gjøremål? 

jeg ønsker å eventuelt bli fordi ting ordner seg, ikke fordi jeg er redd for å være alene. 

Hilsen en pyse. 

Anonymkode: d701d...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg ønsker å eventuelt bli fordi ting ordner seg, ikke fordi jeg er redd for å være alene. 

Motsier du ikke deg selv her? Ut i fra det jeg leser i HI, så høres det ut som du er redd for å være alene. At du er skeptisk og usikker på hvordan det kommer til å bli. 

Er du vant til å ordne hjemmet og regninger selv, så vil det ikke by på så mange overraskelser. Klarer du det selv, så er vel forskjellen bare at du har alenetid og frihet. Men du skal vel se barna? Så du er ikke helt alene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, så der har du jo litt ekstra å tenke på enn det jeg hadde.

Men, jeg dro fra eksmannen min. Det ble slutt fordi han var psykisk voldelig. Når jeg flyttet for meg selv fikk jeg puste igjen. 

Det var jeg som gjorde absolutt alt i hjemmet, utenom å klippe plenen. Det var det eneste jeg måtte lære meg :) Ellers var jeg vant til å være den som lagde mat, planla alt, skiftet dekk, vasket hus, hang opp bilder, reparerte småting. 

Du klarer mer enn du tror når du flytter alene. Og det er alltid folk du kan spørre om hjelp. Jeg hadde heller ikke bodd alene før, men oppdaget for at jeg stortrives. Ingen mann som ødela lengre.

Overraskelsen var dermed lettelsen over hvor fint jeg fikk det når jeg slapp se eksen som ødela så mye. Jeg kunne selv bestemme alt, og det var fantastisk å være fri :) Økonomien ordner seg, og har dere barn har du vel rett på noen stønader etc. Det tar noen mnd, så er du vant med det.

Anonymkode: 7440b...215

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg vurderer å skille meg, men merker at det «ukjente» skremmer meg. Det er to barn i barneskolealder involvert.

jeg har aldri bodd alene og usikker på hvordan det blir økonomisk og praktisk sett. Det jeg egentlig lurer på er om du som har skilt deg fikk deg noen «overraskelser» som du ikke hadde tenkt på på forhånd? Med barna, økonomi eller praktiske gjøremål? 

Hilsen en pyse. 

Anonymkode: d701d...6e7

Jeg har vært i samme situasjon. Flyttet rett fra jenterommet hos mor og far og inn til kjæresten da jeg var 18 år. Vi fikk vårt første barn da jeg var 20, og nr to noen år etter. Da jeg flyttet fra han, hadde jeg altså aldri bodd alene, aldri betalt en regning, eller fikset noe praktisk.

Men jeg var vant til å være alene med barna, da mannen stort sett var borte på jobb, så den biten gikk greit. Det føltes egentlig som om jeg fikk et barn mindre da jeg flyttet ut! Det ble en bratt læringskurve på den økonomiske delen, men bortsett fra det, klarte vi oss helt fint, barna og jeg.
Når jeg fikset det, klarer nok du det også :) 

Anonymkode: fa655...75b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller aldri bodd alene før mannen gikk fra meg. Merker at jeg har fått mye mer kontroll over livet mitt nå som jeg styrer alt selv. Ting ordner seg.

Kan du bli mer selvstendig uten å bryte ut? Ta mer kontroll over økonomien, bilen, typiske manneting? Ikke bare overlate til ham, men faktisk sette deg inn i det selv?

For barnas del er det verdt å kjempe for forholdet. 

Anonymkode: 6e0c0...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...