Gå til innhold

Kunstnerdame med sykepleiermann - blir det helt kræsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet en kunstnersjel, men faller lett for menn som har noe rolig og omsorgsfullt ved seg. Har fått øynene opp for en søt sykepleiermann, men er det noe håp? Jeg føler meg som bunnslam, og skulle selvfølgelig ønske jeg hadde en tung utdanning og hjernen full av nyttig kunnskap, men den gang ei. Kunne du, sykepleiermann, i det hele tatt vurdert en kunstnerdame? Skal sies at jeg er ganske rolig selv, men kan gjerne slå hæla i taket i godt selskap. Et bedre spørsmål er kanskje; er det noen her som vet om par med helt forskjellige utdanninger, som for eksempel kunst/design vs sykepleier/psykolog?

Anonymkode: 28669...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen problem. De fleste er ikke sammen med folk i samme yrkje/bransje. Med unntak av sivil ingeniørene som kun kan ha samme yrke, doktor eller advoktat.

Anonymkode: 482bc...28b

AnonymBruker
Skrevet

Helt atombombe. 

Anonymkode: 05650...8e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er i utgangspunktet en kunstnersjel, men faller lett for menn som har noe rolig og omsorgsfullt ved seg. Har fått øynene opp for en søt sykepleiermann, men er det noe håp? Jeg føler meg som bunnslam, og skulle selvfølgelig ønske jeg hadde en tung utdanning og hjernen full av nyttig kunnskap, men den gang ei. Kunne du, sykepleiermann, i det hele tatt vurdert en kunstnerdame? Skal sies at jeg er ganske rolig selv, men kan gjerne slå hæla i taket i godt selskap. Et bedre spørsmål er kanskje; er det noen her som vet om par med helt forskjellige utdanninger, som for eksempel kunst/design vs sykepleier/psykolog?

om du er kunstner eller designer har du vel utdanning. Jeg er selv illustratør og designer og kan masse. forstår deg godt ang sykepleier menn.

Anonymkode: a15df...d4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

om du er kunstner eller designer har du vel utdanning. Jeg er selv illustratør og designer og kan masse. forstår deg godt ang sykepleier menn.

Så menn med sykepleier utdanning er ikke bra nok for damer?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Studies of mate selection in dozens of countries around the world have found men and women report prioritizing different traits when it comes to choosing a mate, with men tending to prefer women who are young and attractive and women tending to prefer men who are rich, well-educated, ambitious, and attractive.[

Anonymkode: 860ef...478

• Liker 2
Skrevet

Ingenting som tyder på at det er fare for kræsj.

Hva om dama kjører budbil og mannen er kjemiker? Kræsj? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Fatalt LOL

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (3 minutter siden):

Ikke for min del, men jeg eier ingenting og kan ikke svare for den generelle massen med normale a4-liv og krav som kan følge med. For meg er kjemien viktigst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke for min del, men jeg eier ingenting og kan ikke svare for den generelle massen med normale a4-liv og krav som kan følge med. For meg er kjemien viktigst.

Da burde du gå for sykepleier mannen din. Ikke spørre oss tullinger her inne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg svarte TS, og at jeg forsto henne godt angående omsorgsfulle menn. At du kobler det negativt er ikke mitt ansvar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte TS, og at jeg forsto henne godt angående omsorgsfulle menn. At du kobler det negativt er ikke mitt ansvar.

Du liker vel heller at mannen banker deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du liker vel heller at mannen banker deg?

Hva i alle dager

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager

Hvis omsorgfulle menn er så galt? Eller missforstår jeg deg totalt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da burde du gå for sykepleier mannen din. Ikke spørre oss tullinger her inne.

Ja, jeg skal gå for han uansett. Har bare fått inntrykk av at jeg er blitt ydmyk fordi jeg vet e

Hvis omsorgfulle menn er så galt? Eller missforstår jeg deg totalt?

Nå er jeg ts, men du har nok misforstått totalt ja

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal gå for han uansett. Har bare fått inntrykk av at jeg er blitt ydmyk fordi jeg vet er en taper

Nå er jeg ts, men du har nok misforstått totalt ja

Fiksa.

AnonymBruker
Skrevet

Kunstnere og sykepleiere er da ikke så langt fra hverandre på klassekartet i Norge, de havner vel tvert imot i akkurat samme klasse om man tenker Bourdieu/sosioraster.

Anonymkode: 2d80e...b75

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe problem det.

Eneste jeg kan se for meg at potensielt kan kræsje litt, er om du lever litt fra dag til dag på sporadiske oppdrag, mens han har valgt yrket sitt spesifikt for trygghet og pålitelighet. En del blir sikkert sykepleiere fordi de er så omsorgsfulle, men alle jeg person kjenner har valgt yrket fordi det er relativt kort utdannelse, og du er sikret jobb livet ut, uansett hvor du bor. Hvis det er personlighetstypen hans, og din økonomi er på gyngende grunn, kan det være han styrer unna.

Anonymkode: bc5e6...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunstnere og sykepleiere er da ikke så langt fra hverandre på klassekartet i Norge, de havner vel tvert imot i akkurat samme klasse om man tenker Bourdieu/sosioraster.

Anonymkode: 2d80e...b75

Hørt om kulturell kapital? Virker ikke sånn. 

Anonymkode: 1dc6e...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...