AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Jeg er alene med min på 2 år, og dette er en tanke som har slått meg flere ganger - men jeg glemmer alltid å spørre. Jeg er alene om omsorgen, men far har sporadisk samvær. Jeg har krysset av for at far både skal få informasjon og at han kan hente - de har også hans kontaktinformasjon. Han har vel hentet 2-3 ganger i år. hvis det skulle skjedd meg noe, en ulykke eller hva som helst mens barnet er i bhg. Da får jeg jo hverken hentet barnet eller bedt andre hentet. Ringer de far da? Eller hva skjer i et slikt tilfelle? Anonymkode: 761d4...8ef
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Barnevernsvakten kontaktes 30 min etter stengetid Anonymkode: 6a270...c95 24
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Først ringer vi far eller andre kontakter som er satt opp på liste, etter det ringer vi barnevernsvakta. Anonymkode: 68545...d6e 20
Laraa Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Jeg hørte om et tilfelle i barnehagen jeg jobbet i før. Moren trodde faren skulle hente og motsatt. Ingen av dem var tilgjengelig på telefon Da satt ansatte til kl 18 00-18.30 tiden før en stressa og heseblesende far styret inn døra, flau som det går an. Han kjøpte en gigantisk blomsterbukett til avdelingen i barnehagen og viste seg knapt nok de neste to årene før ungen sluttet. Jeg vet at de ansatte fikk overtidsbetaling og avspasering, men hvilke konsekvenser det fikk for foreldrene vet jeg ikke 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Man følger kontaktlisten og deretter prosedyren for varsling av overordnet og barnevernstjenesten. Anonymkode: a8115...66f 16
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man følger kontaktlisten og deretter prosedyren for varsling av overordnet og barnevernstjenesten. Anonymkode: a8115...66f Vi prøver selvfølgelig først ALLE tlf nr foreldre har oppgitt, som mobil, jobb, besteforeldre og andre omsorgspersoner osv... Anonymkode: a8115...66f 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Rutinene sier man skal ringe barnevernsvakta, men i de tilfellene jeg har vært borte i, har en ansatt tatt med seg barnet hjem. Det er mye tryggere for barnet å være med noen de kjenner. Dersom forsenthenting er noe som skjer ofte ringes barnevernsvakta. Anonymkode: 1f716...ef0 36
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rutinene sier man skal ringe barnevernsvakta, men i de tilfellene jeg har vært borte i, har en ansatt tatt med seg barnet hjem. Det er mye tryggere for barnet å være med noen de kjenner. Dersom forsenthenting er noe som skjer ofte ringes barnevernsvakta. Anonymkode: 1f716...ef0 Det er ikke lov i de barnehagene jeg har jobbet i Anonymkode: 6a270...c95 11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 2 hours ago, Laraa said: Jeg hørte om et tilfelle i barnehagen jeg jobbet i før. Moren trodde faren skulle hente og motsatt. Ingen av dem var tilgjengelig på telefon Da satt ansatte til kl 18 00-18.30 tiden før en stressa og heseblesende far styret inn døra, flau som det går an. Han kjøpte en gigantisk blomsterbukett til avdelingen i barnehagen og viste seg knapt nok de neste to årene før ungen sluttet. Jeg vet at de ansatte fikk overtidsbetaling og avspasering, men hvilke konsekvenser det fikk for foreldrene vet jeg ikke Hvilke konsekvenser skulle det vært? Shit happens. Anonymkode: 0c909...495 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Da blir det bøter, 200 kr pr time. Anonymkode: 2b21a...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Barnehagen er pålagt å ha prosedyrer på dette. Jeg antar du har gitt dem et slags nødkontaktskjema ved oppstart? Der skal du ha ført opp alle som kan ringes om verken du eller far er å få tak i. Barnehagen vil først ringe deg, deretter far og fol slutt andre nummer som står på lista. Hvis ingen av disse heller tar telefonen, ringer barnehagen til barnevernsvakten. Ikke nødvendigvis for å få dem til å hente barnet, men for å informere dem om at barnets omsorgspersoner ikke er å få tak i. I mellomtiden skal egentlig ikke barnehageansatte ta med barnet hjem til seg selv, men de kan bli igjen på jobb utover kvelden med barnet i påvente av å få kontakt med noen. Anonymkode: 739f7...bd7 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Foreldre har som regel ført opp mange på henteliste og personer vi kan ringe til. Onkler, tanter, besteforeldre, venner osv. har aldri vært borti at noen ikke har hentet. Eller vi ikke har fått tak i noen på lista. Barnevernsvakta har kommet til å rådet oss om noen trygge ansatte kunne ta hånd om barnet til foreldrene blir kontaktet. Anonymkode: 34dd1...ff5 9
GammelKaktus Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 De jeg kjenner som jobber i barnehage har tatt med seg barna hjem eller ventet på foreldrene i barnehagen. Er som alltid veldig gode forklaringer på hvorfor ting er blitt som det er blitt. Barna blir ikke bare glemt liksom... Ellers så vil jeg anbefale deg å ha flere enn en som kan bli kontaktet om noe skulle skje. Jeg hadde 4 som kunne kontaktes om det var noe galt, bare sånn i tilfelle. Da oppga jeg både adresse, telefonnummer til jobb og privat. 19
Prøver18 Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 I de bhg jeg har jobba i har vi venta, ringt og om det skjer gjentatte ganger får foreldrene bot og risikerer å miste plassen. Om det går lanf tid og ingen kontakt ringer man barnevernsvakta 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Bare meg som syntes det er sykt at barnevernet kontaktes om man kommer for seint én gang til henting i barnehage? Jeg ringer ikke politiet hvis en kunde drar ut tiden i butikken jeg jobber i og anmelder dem liksom. Og det skjer OFTE. Anonymkode: 9ff10...aa2 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare meg som syntes det er sykt at barnevernet kontaktes om man kommer for seint én gang til henting i barnehage? Jeg ringer ikke politiet hvis en kunde drar ut tiden i butikken jeg jobber i og anmelder dem liksom. Og det skjer OFTE. Anonymkode: 9ff10...aa2 Det er jo ikke for og sende bekymringsmelding, da, men for at noen skal ta seg av barnet. Anonymkode: 9add8...aeb 57
Hedda-78 Skrevet 4. juni 2021 #18 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare meg som syntes det er sykt at barnevernet kontaktes om man kommer for seint én gang til henting i barnehage? Jeg ringer ikke politiet hvis en kunde drar ut tiden i butikken jeg jobber i og anmelder dem liksom. Og det skjer OFTE. Anonymkode: 9ff10...aa2 Du misforstår funksjonen til barnevernsvakta her. I disse tilfellene kontakter man jo ikke barnevernet for å varsle/melde om omsorgssvikt, men rett og slett for at de skal ta seg av barnet noen timer. 38
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare meg som syntes det er sykt at barnevernet kontaktes om man kommer for seint én gang til henting i barnehage? Jeg ringer ikke politiet hvis en kunde drar ut tiden i butikken jeg jobber i og anmelder dem liksom. Og det skjer OFTE. Anonymkode: 9ff10...aa2 En ting er å hente for sent, det kan skje. Her bruker vanligvis far og jeg 30 min fra jobb, en gang var det flere ulykker og vi brukte over 2 timer hjem (jobber på samme side av byen). Vi beregner alltid god tid, men ikke så god tid. Men da hadde vi naturligvis ringt barnehagen (dette var før vi fikk barn). Men å hente for sent, og samtidig ikke være mulig å få tak i, da må naturligvis noen varsles om ingen kontakter er å få tak i. Spiller ingen rolle om det er første gang, om det feks har skjedd en ulykke så må jo noen ta seg av barnet. Så barnevernsvakten er ikke for å «ta» foreldre som henter sent, det er for å finne ut av hva man skal gjøre med barnet når det ikke blir hentet OG kontaktpersoner ikke er å få tak i. Anonymkode: 1c580...e49 22
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da blir det bøter, 200 kr pr time. Anonymkode: 2b21a...8f5 Denne kjøper jeg ikke helt. Om man ikke får tak i noen omsorgspersoner, så sier det seg selv at noe har hendt. Anonymkode: 851e5...75b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå