Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 17 år som nå har blitt innlagt på sykehuset. Det har seg sånn at jeg har fått meg en deltidsjobb i butikk. Er satt opp til å jobbe der om 3 dager, og jeg har bare hatt jobben i en måned. Burde jeg spør om å bli skrevet ut i fra sykehuset tidligere for å gå på jobb? Eller hvordan skal jeg forklare ting til sjefen? Er fortsatt veldig dårlig, men vil ikke være den som ikke møter på jobb

Anonymkode: b88a5...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du trenger sykemelding og så sier du ifra til sjefen din!

Anonymkode: 5a663...488

AnonymBruker
Skrevet

Du kan levere egenmelding eller sykemelding. 

Anonymkode: 818a5...888

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Snakk med legen på sykehuset. Du må la det ta den tiden som trengs der.

AnonymBruker
Skrevet

Og du er innlagt fordi du er syk, da skal du ikke skrives ut før fordi du må på jobb! Det er lov å være syk, og det er lov å være sykemeldt! Helsen går foran arbeid! Og god bedring😊

Anonymkode: 5a663...488

AnonymBruker
Skrevet

Om du er redd for hva sjefen syns, så be heller om sykemelding enn å ta egenmelding.

Anonymkode: c3312...960

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du ikke rett på sykepenger ved sykemelding. Må ha vært i jobb 4 uker for rett til det. 

Anonymkode: 3592d...8a8

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med sjefen og lege om dette. Du har ikke rett til å bruke egenmelding enda da du har arbeidet der under 2 måneder, men er du syk, må du gi beskjed til legen på sykehuset og få sykemelding. Da kan du få sykemelding for tiden du er innlagt pluss evt. et par dager ekstra slik at fastlegen kan videreføre sykemeldingen i ettertid dersom det er behov for det. Det er ihvertfall slik legen på sykehuset har gjort det med meg når jeg har vært innlagt, så snakk med ansvarlig lege, gi beskjed til sykepleier om at du må prate med han/henne. Det er viktig å ha åpen dialog med sjefen din også, alle kan bli akutt syke, selv om de er i ny jobb. 

Anonymkode: 41689...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan levere egenmelding eller sykemelding. 

Anonymkode: 818a5...888

Ikke nødvendigvis.

TS har i utgangspunktet ikke rett til bruk av egenmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...