Gå til innhold

Vil en advokat råde meg til hva som helst bare for å få penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på i en barnefordelingsak. Vil en advokat råde meg til hva som helst, fordi jeg betaler han? Hvordan kjemper advokaten sammen med klienten? 

Anonymkode: 3949f...165

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Advokat = butikk. Det kommer til å koste

Anonymkode: eee46...5fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så en advokat vil følge min pipe bare jeg betaler? 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som rådgiver i kommune med ulovlige saker og det er ikke måte på hvor lite peiling en god del advokater er i forhold de lover og regler kommunen følger. Så advokater kan skrive mye i lange dokumenter som ikke vil hjelpe klienten noe, helt bortkastede penger egentlig. Jeg tenker at så lenge du betaler advokaten, så kan de råde hva som helst ja. Men det vil nok komme an på advokaten også. 

Anonymkode: 84ad2...80b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er advokater ute etter penger. Er en grunn til at de har valgt den jobben.

Anonymkode: d6520...db6

AnonymBruker
Skrevet

Advokater er gal etter penger og de bruker masse energi på å skjule hvor griske de er. Ikke la deg lure av ‘tyngden’ deres. 

Anonymkode: 9adf9...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er advokater ute etter penger. Er en grunn til at de har valgt den jobben.

Anonymkode: d6520...db6

De fleste har penger i tankene når de velger utdannelse. 

Anonymkode: f9cde...843

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo veldig. 

Jeg jobber i barneverntjenesten. Møter mange familier med advokater. Enkelte virker konfliktskapende og skaper åpenbart vansker for sin klient, mange bidrar til et godt samarbeid og gjør ting enklere for klienten.

Du finner vel lite etisk anlagte folk i de fleste yrkesgrupper, men kan nok ikke gå ut fra at advokater flest vil prioritere inntekt foran de juridiske rådene som gavner deg som klient. 

Anonymkode: 78763...b44

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker på i en barnefordelingsak. Vil en advokat råde meg til hva som helst, fordi jeg betaler han? Hvordan kjemper advokaten sammen med klienten? 

Advokater i familierettssaker har ganske strenge etiske retningslinjer, så nei.

• Liker 1
Gjest byråkrati
Skrevet

Du må nesten forsøke finne advokat basert på rykte. Ikke alle er like. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...