AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Ønsker å høre fra noen med erfaring fra All inclusive-hotell, med barn gjerne, på ferie. Hotellet vi ønsker oss til når det blir lov å reise igjen er all inclusive, og dette er noe helt nytt for oss. Vi ønsker sterkt å dra til dette hotellet igjen, da vi liker beliggenheten og det er så mye å gjøre for barna, vannsklier osv osv. Jeg ser at det serveres mat og drikke til alle døgnets tider. Og gratis drinker, brus og is gjennom hele dagen. Blir det slik at alle går og småspiser gjennom hele dagen, siden det er gratis? Hvordan gjør dere andre med barn det, og is? Har dere grenser, eller får barna gå og ta seg når de vil? (Da er jeg redd for at det kan bli stygt i så fall, brus er én ting, men mine barn har ingen bunn når det gjelder søtsaker og is.... ) På en måte gleder jeg meg til å ikke trenge å tenke på hvordan vi skal få handlet mat (hotellet er litt avsidesliggende), på den andre siden ser jeg for meg at det blir et matorgie uten grenser og at barna blir sinte når jeg ber dem la være å ta is nummer 10 på én og samme dag..... Kanskje det blir en utfordring for meg som er kontrollfrik, og tenker litt på at barna skal ha sunne ting? Kanskje har jeg bare godt av å la alt skli ut i en uke..? Anonymkode: e0fa8...617
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 En uke har ingenting å si. La dem kose seg. Anonymkode: c1989...8df 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Tja, matorgie blir det ikke. Synes middagene er mye av det samme. Dem har som regel buffet, med forskjellige temaer daglig. Men det er ikke mye forandring. Alkohol er som regel kun lokale drinker. Men fungerer jo det også. Jeg ble lei maten dem 3 gangene jeg har hatt all inclusive, så endte med at jeg tro på restaurant uansett. Men med unger så er det vell egentlig ganske så greit. Anonymkode: a0050...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Takk for svar! Kanskje jeg skal prøve å ikke ha så stramme tøyler på barna denne gangen, da. Får håpe at isene er små, og helst saft-iser.... 😛 Vi kommer nok også til å være mye på farten, leie bil osv, og prøve "ordentlige" restauranter. Men det kan bli gøy å prøve dette all inclusive-konseptet for å se hva det er. Anonymkode: e0fa8...617
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Kanskje jeg skal prøve å ikke ha så stramme tøyler på barna denne gangen, da. Får håpe at isene er små, og helst saft-iser.... 😛 Vi kommer nok også til å være mye på farten, leie bil osv, og prøve "ordentlige" restauranter. Men det kan bli gøy å prøve dette all inclusive-konseptet for å se hva det er. Anonymkode: e0fa8...617 Var vanlig kuleis forrige gang. Anonymkode: a0050...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Jeg liker det godt når man reiser med barn! Deilig å slippe å tenke på mat og planlegge hvor man skal spise, samt å dra med se unger ut på restauranter man ikke vet noe om på forhånd. Vi har hvert fall spist til måltidene, og ikke småspist annet enn is mellom måltider. Mater er som regel grei, ikke noe spesielt høydare, men godt utvalg på de hotellene vi har vært på. De hotellene vi har vært på har tilbudt små kuleis og slush gratis. Sier seg selv hva ungene valgte i varmen.. Hvis det bare er en uke så ville jeg latt det være fri flyt på is. Mine barn spiser ikke så mye i varmen uansett, så den isen skader neppe så mye mellom all badingen Vi valgte også bare sukkerfri brus da det er kun det vi drikker i helgene hjemme, så det var ungene vant til. Anonymkode: ddae6...301 3
Ginny Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Jeg har bodd med all inclusive én gang. Passe fint hotell, veldig barnevennlig, mye barnegreier. Det var fritt fram av is og brus, men det var ikke noen kjente merker. De hadde vel 3 typer is, pinneis, og automater med brus. Men uten kjente navn. Så hvem vet hva det var 😛 Det var det som var fri flyt av, til måltidene som var på hotellet fikk man kjente typer drikke. Hotellet jeg bodde på hadde ganske stor buffet til måltidene, eller man kunne velge fra meny, avhengig av hvor man spiste. Maten var god, men det er ikke det samme som å spise på en liten familiedrevet restaurant. Jeg foretrekker å sponse lokale bedrifter framfor store hotellkjeder. Men med 3-4 år gamle unger var det der helt topp, de brydde seg ikke all verden om maten uansett. Det ble heller ikke voldsomme mengder is og brus, men 2-3 is for dag. Daglig alt for mye, men for en uke på ferie i et varmt land var det helt greit 😊 4
enkefru Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Var veldig greit da jeg var på et slikt hotell med sønn. Han var vel 10-11 år og holdt på ved bassenget mesteparten av dagen (med andre barn), mens jeg lå nede ved stranden (ikke så langt unna altså). Han hadde jo sånt bånd på seg og kunne hente seg så mange is han ville, kun kuleis der. Han hadde fått streng beskjed om å ta med en flaske vann og drikke, for hver is han hentet seg... dette også for å sikre at han fikk i seg nok væske. Det fungerte helt strålende 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Fjugur skrev (9 timer siden): Var veldig greit da jeg var på et slikt hotell med sønn. Han var vel 10-11 år og holdt på ved bassenget mesteparten av dagen (med andre barn), mens jeg lå nede ved stranden (ikke så langt unna altså). Han hadde jo sånt bånd på seg og kunne hente seg så mange is han ville, kun kuleis der. Han hadde fått streng beskjed om å ta med en flaske vann og drikke, for hver is han hentet seg... dette også for å sikre at han fikk i seg nok væske. Det fungerte helt strålende Smart tips! Anonymkode: e0fa8...617
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Hva slags hotell/ferieplass? Vi leter etter den ultimate feriedestinasjonen for barna vår. Vi har tidligere vært på all inclusive, men det var dårlig 😅 Ble til at vi spiste mer ute.. Det var på Kreta! Anonymkode: f5594...2b1
Momma Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 (endret) All inclusive er gull for barnefamilier! Men jeg synes det høres slitsomt ut å skulle leve under strengt helseregime på en slik ferie. La dem kose seg! Vi lever og spiser sunt, men på ferier er det "frislipp", i hvert fall på AI-hoteller. Vår erfaring er at barna begrenser det selv, det er ikke sånn at de driver og spiser hele dagen, de har mer enn nok med å bade og kose seg med andre ting. På buffeten spiser de det de liker, og det er stort sett sunne ting. Endret 6. juni 2021 av Garderobemannfrue 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 Reiser alltid med all inclusive. Har virkelig vært gull når barna var små. Klart de spiser mer enn 1 is for dagen..... har opplevd at hotellene ofte har oppskåret frukt, så da spiser barna egentlig mest av melon, ananas osv😄 Anonymkode: 5bb96...a37
Lizard Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Da vi var på All-inclusive (noe vi for øvrig ikke hadde) var det som var ekstra tilgjengelig for de gjestene billig is, billigbrus og sprit. Den gode "merke"isen kostet penger.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Helt topp med all inklusive med barn. Jeg tenker også at å være streng med is og godis på ferie er en uting, det er snakk om en uke. Jeg har alltid vært glad i søtsaker og jeg husker noe av det som gjorde at jeg tenkte "nå er det ferie" når jeg var liten var at da var det ikke mye grenser, vi fikk is og godteri, og legge tider var heller ikke strengt, men jeg visste jo at det var pga at det var ferie. Og når man har tilgang hele tiden så dabber interressen litt av, man er ikke like giret på is på dag 7 som dag 1. Anonymkode: cdf21...aca 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 15.02): Ønsker å høre fra noen med erfaring fra All inclusive-hotell, med barn gjerne, på ferie. Hotellet vi ønsker oss til når det blir lov å reise igjen er all inclusive, og dette er noe helt nytt for oss. Vi ønsker sterkt å dra til dette hotellet igjen, da vi liker beliggenheten og det er så mye å gjøre for barna, vannsklier osv osv. Jeg ser at det serveres mat og drikke til alle døgnets tider. Og gratis drinker, brus og is gjennom hele dagen. Blir det slik at alle går og småspiser gjennom hele dagen, siden det er gratis? Hvordan gjør dere andre med barn det, og is? Har dere grenser, eller får barna gå og ta seg når de vil? (Da er jeg redd for at det kan bli stygt i så fall, brus er én ting, men mine barn har ingen bunn når det gjelder søtsaker og is.... ) På en måte gleder jeg meg til å ikke trenge å tenke på hvordan vi skal få handlet mat (hotellet er litt avsidesliggende), på den andre siden ser jeg for meg at det blir et matorgie uten grenser og at barna blir sinte når jeg ber dem la være å ta is nummer 10 på én og samme dag..... Kanskje det blir en utfordring for meg som er kontrollfrik, og tenker litt på at barna skal ha sunne ting? Kanskje har jeg bare godt av å la alt skli ut i en uke..? Anonymkode: e0fa8...617 Spør du meg så kan Kontrollfriken være hjemme alene hjemme, så kan resten av familien kose seg og få slappet av. Har forøvrig bare positive opplevelser med All Inclusive, både i Tyrkia og Gran Canaria. Anbefales på det sterkeste. Men, velg en plass med flere forskjellige bassenger og restuaranter som tilbyr mer enn bare et tema for dagen. Anonymkode: 3e374...033 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå