Gå til innhold

Legge inn bud på leilighet før fellesvisning

Anbefalte innlegg

Gjest purple ii
Skrevet

Har vært på forhåndsvisning på en leilighet. Fellesvisningene er til helga. Kan jeg legge inn et bud i morgen tidlig, med frist til i morgen ettermiddag? Er det "greit" å gjøre liksom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har gjort det, og det hender rett som det at leiligheter selges på denne måten før ordinær visning. Det er imidlertid ingen vits i å komme med noe skambud hvis du vil prøve å kjøpe før vanlig visning da det skal ganske gos pris til før megler anbefaler selger å selge på denne måten. Jeg har f.eks. opplevd å få et bud på 100.000 over takst avvist fordi megler rådet selger til å satse på at de fikk bedre pris etter full visningsrunde.

Skrevet

Jeg har bare råd til å gå 50 000 over prisantydning... Skal jeg legge inn bud på dette med en gang? Da har jeg jo ikke noe å gå på, men samtidig er det jo ikke sannsynlig at jeg får den til prisantydningen uansett...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Bekalger, men det er umulig å gi råd om dette. Det vil avhenge av type leilighet, tilstand, hvordan markedet er for denne typen leilighet, omsetningshastighet i markedet, hvor desperat du er etter sted å bo etc. Og selv om vi hadde visst alt dette, så hadde jeg likevel ikke våget meg på å gi råd.

Det er umulig å si noe om hva som er lurt eller ikke når det kommer til dette, men det som er viktig er at du bestemmer deg for hvor mye leiligheten er verdt for deg. Hvorvidt du ønsker å prøve å kuppe den før ordinær visning ved å kline til med ditt maks eller kanskje prøve å få den noe billigere (eller miste den) i ordinær budrunde, må du nesten finne ut av selv. Dette er et sjansespill uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...