AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Var å tok vaksinen i morges og har blitt rar i kroppen allerede. Ikke feber, smerter eller noe slikt. Bare litt tung i kroppen og rar i hodet (pluss mer øresus, men det har jeg generelt uansett). Hadde dere andre noen reaksjoner så kort etter? Anonymkode: 15364...c9e
Coffeebear Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Første dose var jeg kun øm rundt stikkstedet. Ellers fin. Andre dose så fikk jeg muskelsmerter, klarte ikke bevege armen i det hele tatt uten at det gjorde vondt. Til og med å ligge stille med armen gjorde vondt. Hadde også en rar følelse i kroppen, den følelsen man kan få rett før man får feber + tung i hodet. Gikk over etter 1-2 dager.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Coffeebear skrev (11 minutter siden): Første dose var jeg kun øm rundt stikkstedet. Ellers fin. Andre dose så fikk jeg muskelsmerter, klarte ikke bevege armen i det hele tatt uten at det gjorde vondt. Til og med å ligge stille med armen gjorde vondt. Hadde også en rar følelse i kroppen, den følelsen man kan få rett før man får feber + tung i hodet. Gikk over etter 1-2 dager. Hører flere blir litt dårlig ved nr2 og det er jo litt rart men. Anonymkode: 15364...c9e
Coffeebear Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hører flere blir litt dårlig ved nr2 og det er jo litt rart men. Anonymkode: 15364...c9e Ja det sa sykepleieren til meg ved første dose så jeg var mentalt forberedt på at det KUNNE bli verre symptomer ved andre stikk. Men vet også om noen som ikke opplevde at det ble verre ved andre dose så det er nok veldig individuelt.
Fiffig Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Kommer an på alder og vaksine, visstnok. Yngre reagerte sterkest på førstedose av Astra, mens eldre reagerte sterkest på andredose jevnt over av den samme. Motsatt på Pfizer, så vidt jeg har hørt. Men noen merker nesten ingenting.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Jeg fikk veldig vond arm etter første stikk, pluss to og tre dager etter så hadde jeg sånn øm/sår feberfølelse i huden. Frøys også mye, men følte meg het samtidig om dere skjønner. Hun som stakk meg sa at de så større reaksjon på sprøyte to da de hadde kortere intervall, og at nå når det var ca 6 uker mellom merket de færreste noe uansett. Anonymkode: f86bf...529
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Bare litt øm her første gangen , men andre gangen ble jeg veldig dårlig med 40 i feber, oppkast, kvalme , verk i hele kroppen, lå rett ut i to dager 😕 Anonymkode: feac1...b92
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Jeg mottok i dag beskjed fra kommunen om at det er min tur snart, og jeg gruer meg litt. Kommer nok til å følge denne tråden, for jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg snakket med en for et par dager siden som hadde blitt veldig svimmel og dagen etter stikket fløt ordene sammen når hun prøvde å lese. Man blir jo redd for bivirkninger som ikke er reversible. Anonymkode: dab3f...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Jeg merket overhodet ingen ting. Ikke øm på stikkstedet en gang. Første dose moderna. Anonymkode: 3b052...499
sicario Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var å tok vaksinen i morges og har blitt rar i kroppen allerede. Ikke feber, smerter eller noe slikt. Bare litt tung i kroppen og rar i hodet (pluss mer øresus, men det har jeg generelt uansett). Hadde dere andre noen reaksjoner så kort etter? Anonymkode: 15364...c9e Etter jeg fikk AstraZeneca gikk det ca 1 time før reaksjonene begynte. Kan komme raskt med moderna og Pfizer også.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Ingen bivirkninger verken ved første eller andre dose av Pfizer. Jeg er 33 år gammel. Anonymkode: 55234...3b1
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Etter første dose kjente jeg ingenting. Etter andre dose ble jeg litt øm i armen dagen etter som varte noen dager, litt vondt i hodet av og til men det var så lite, og litt trøttere enn normalt de to-tre første kveldene. Tok Pfizer.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Jeg kjenner en del med kroniske "symptomer". Altså folk som fra før sliter med sår hals, hodepine/migrene, muskelsmerter (feks. FM), kvalme osv. Det har fått enda mer av det de allerede har fra før av, ikke så mye nytt. Kjenner og til et par som har havnet på sykehus på grunn av at de fikk uvanlig høyt blodtrykk. Men det gikk bra og etter behandling så ble de som før. De har alle gått å fått dose nummer 2 og. Anonymkode: 15987...879
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Etter første dose pfizer ble jeg lam/doven i ansiktet, etter andre dose bare doven i leppene samt frostrier første natta. Anonymkode: ea3d2...072
Hedda-78 Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Utifra svarene hittil i tråden, ser det ut som at mange merker svært lite eller ingenting, mens noen merker litt mer, men alle blir helt bra igjen etter noen dager. Såpass tåler jeg, tenker jeg, bekymrer meg ikke for noe av dette.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): lam/doven i ansiktet Ganske stor forskjell på og LAM og DOVEN i ansiktet. Hvilken er det? Anonymkode: cc3a0...9f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå